PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaki sposob na platnika?

  • 1. Data: 2003-04-14 18:50:03
    Temat: jaki sposob na platnika?
    Od: "dEXTER" <piekard[nospam]@wp.pl>

    Witam,

    Ja z zapytaniem...
    Wykonalem robote (zkatalogowanie zdjec na plycie CD),
    [nie podpisywalem umowy] - dostarczylem material i klient
    dzien pozniej podziekowal mi za wspolprace.
    Ciekawe tego samego dnia podobalo mu sie, a na drugi dzien juz nie...
    Bzdurne gadanie to dla mnie nie wytlumaczenie ;-\

    Co mam z nim zrobic?
    Swoja robote wycenilem na 250netto

    --
    Robert

  • 2. Data: 2003-04-14 19:03:50
    Temat: Re: jaki sposob na platnika?
    Od: "PiotrG" <p...@p...com>

    > Co mam z nim zrobic?
    > Swoja robote wycenilem na 250netto

    Umowa ustna tez jest umowa, ale IMHO musisz miec swiadka. Ale kwota jest
    lekko mala, zeby isc z nia do sadu... Mozesz jednak postraszyc, albo
    opublikowac namiar na firme i goscia na grupach - wtedy nikt mu juz nic
    wiecej nie wykona.

    PiotrG

  • 3. Data: 2003-04-14 19:25:59
    Od: "dEXTER" <piekard[nospam]@wp.pl>

    > Co mam z nim zrobic?

    Slyszalem tez o mozliwosci postraszenia klienta, mowiac mu:
    ...iz w tym momencie wysyla sie do niego fakture i jezeli nie zaplaci za nia
    (w okreslonym czasie) placi sie VAT (za fakture) a o zaistnialem sytuacji
    informuje sie US? Co Wy na to?

    Robert

  • 4. Data: 2003-04-14 21:41:48
    Od: "chlodny_" <c...@g...pl>

    Użytkownik "dEXTER" <piekard[nospam]@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nia
    > (w okreslonym czasie) placi sie VAT (za fakture) a o zaistnialem sytuacji

    imho to nic nie da, bo rownie dobrze jeszcze dzis twoja firma,
    moglaby wystawic mojej firmie fakture za jakies tam uslugi
    i co myslisz ze zaplace ?? nawet jesli postraszysz US
    przeciez nie bylo zadnej umowy, nikt mi nie udowodni -
    a zreszta podpadaloby to pod wyludzenie / haracz.....

    wiem ze w ww przypadku umowa byla i praca zostala
    wykonana wiec.....chwyt moze i ponizej pasa ale coz
    oni tez nie graja fair - do niczego nie namawiam, ale...
    ...... znajomy kiedys szukajac pracy trafil na ciekawe
    ogloszenie w gazecie, zadzwonil podagal, zapytal 3 razy
    czy nie akwizycja - poszedl na rozmowe, znow zapytal
    czy nie akwizycja - otrzymal zapewnienie ze nie,
    wygladalo ze wszystko jest ok - przychodzi pare dni
    pozniej na umowione spotkanie a pod siedziba firmy
    stoi autokar, wokol ktorego klebi sie tlumek ludzi,
    jacys kolesie pakuja kartony itd. - wiadomo....

    kolo sie wqrowil, podszedl do szefa z ktorym rozmawial pare dni
    wczesniej i bez owijania w bawelne - ja tu widze ze to jest akwizycja,
    a podczas rozmowy zapewnial pan ze jest inaczej - facet zaczal cos krecic
    kolega na to - tak czy nie - no tak, padla odpowiedz
    k: poniewaz umawialismy sie inaczej i pan mnie oszukal, za moj czas i paliwo
    rzadam 100 zl jesli nie to jeszcze w tym tyg. odwiedza pana moi koledzy
    i obija panu rylo....... kolo bez szemrania wyjal portfel i dal pieniadze
    ;-)

    pozdrawiam,
    chlodny_

    ps. zapomnialem dodac ze kolega ma tak kolo 190 i +100 kg

  • 5. Data: 2003-04-14 21:43:00
    Od: "Jendrek" <j...@k...pl>

> [...]
    nia
    > (w okreslonym czasie) placi sie VAT (za fakture) a o zaistnialem sytuacji

    Niestety pomysł jest zły.
    Ty zapłacisz VAT i podatek dochodowy.
    Pracodawca wliczy fakturę w koszty, co oznacza, że jeszcze uzyska korzyści.
    US nie jest zainteresowane uregulowaniem należności za fakturę.
    Dalej musisz walczyć o odzyskanie nalezności.
    Raczej bez sukcesu.
    Andrzej

  • 6. Data: 2003-04-15 00:20:42
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "dEXTER" <piekard[nospam]@wp.pl> writes:

> [...]
    > Ciekawe tego samego dnia podobalo mu sie, a na drugi dzien juz nie...
    > Bzdurne gadanie to dla mnie nie wytlumaczenie ;-\

    w sposob legalny to chyba nic. nastepnym razenm podpisz umnowe _przed_
    dostarczeniem materialow.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 7. Data: 2003-04-15 07:54:31
    Temat: Odp: jaki sposob na platnika?
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Jendrek <j...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7f9hu$gg5$...@n...onet.pl...

> [...]
    korzyści.
    > US nie jest zainteresowane uregulowaniem należności za fakturę.
    > Dalej musisz walczyć o odzyskanie nalezności.

    A ponadto wysłanie faktrury nie oznacza automatycznie jej przyjęcia przez
    odbiorcę.
    Tak więc skoro facet się wypiera, że umowa wogóle była, to z pewnością nie
    przyjmie i nie podpisze faktury.

    Rafał

  • 8. Data: 2003-04-16 19:34:01
    Od: perrin <p...@w...pl>

    Użytkownik dEXTER napisał:
    > Witam,
    >
    > Ja z zapytaniem...
    > Wykonalem robote (zkatalogowanie zdjec na plycie CD),

    Dziło wykonane posiada prawa autorskie.

    > [nie podpisywalem umowy] - dostarczylem material i klient
    > dzien pozniej podziekowal mi za wspolprace.
    Zazadaj zwrotu wszelkich materialow wykonanych przez ciebie,
    jezele klient nadal nie bedzie chcial "oddac" co nie jego
    mozna postraszyc komisja od legalnego oprogramowania, nalezy
    rownierz nadmienic o prawach autorskich i licenjach.

    > Ciekawe tego samego dnia podobalo mu sie, a na drugi dzien juz nie...
    Sztandarowy przypadek, ale na to nie ma rady.

    Z powazaniem
    Perrin