PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka forma opodatkowania?

  • 1. Data: 2005-11-10 07:48:01
    Temat: jaka forma opodatkowania?
    Od: "thaZ [xpect]" <t...@S...pl>

    Witam,
    za chwilę rozpoczynam działalność;
    nie znam się za cholerę na tych papierkach
    (zamierzam zlecić to księgowej);
    pozostaje pytanie: jaką formę opodatkowania
    wybrać ?
    Działalność to agencja reklamy
    w 30tys mieście...
    moze mi ktoś wyjaśnić to łopatologicznie?
    znam się na tej pracy, co innego na papierach :/

    pozdr,
    thaZ

  • 2. Data: 2005-11-10 09:16:12
    Temat: Re: jaka forma opodatkowania?
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > moze mi ktoś wyjaśnić to łopatologicznie?
    > znam się na tej pracy, co innego na papierach :/

    Odpowiedz jest tak skomplikowana jak proste jest to pytanie. Najlepiej
    zapytaj ksiegowej - u niej beda przechowywane dokumenty, wiec wpiszesz w
    papierach adres jej biura. Jezeli bedziesz mial duze koszty (lokal,
    samochody, material) to wskazana jest ksiazka podatkowa (zasady ogólne). O
    pelnej ksiegowosci nie bede nic pisal - bo za wczesnie. Odbiorcami Twoich
    uslug beda platnicy VATu - to oczywiscie wskazane byc platnikiem VATu, choc
    i tu sa pewne odstepstwa od normy. O kasie fiskalnej tez trzeba troche
    pomyslec - nie wiem jakiego typu klientow bedziesz mial, moze warto jej
    uniknac? To jest trudna sprawa. No i pomysl jeszcze o mniejszych skladkach
    na ZUS, czy warto sprobowac troche kasy zaoszczedzic. Moim zdaniem warto,
    oplacajac rownoczesnie III filar, jakis fundusz emerytalnty.
    Jezeli agencja reklamy - mozna pokusic sie o jakies formy umowy o dzielo, i
    prawa autorskie, wtedy automatycznie podatki sa mniejsze :-) - ale to jest
    sztuczka wymagajaca troche doswiadczenia..
    Jak widzisz wiele jest czynnikow, to sie kwalifikuje na minimum godzinna
    rozmowe z ksiegowa.
    Kolejna rzecz - fajnie jakbys korzystal z uslug biura doradztwa podatkowego,
    bo zwykle biuro rachunkowe tylko wpisuje Twoje faktury w program komputerowy
    i to wszystko. A odpowiadaja tylko za bledy powstale przy sumowaniu kolumn,
    i blednym wypelnianiu dokumentow do urzedow - nawet nie wiedza jak to jest
    ze zbywaniem praw autorskich. No chyba ze to jakies znajome biuro, to zawsze
    cos doradza.

    Powodzenia. Reksio.