PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop okolicznościowy z okazji ślubu - pytanie

  • 1. Data: 2006-02-21 20:27:57
    Temat: Urlop okolicznościowy z okazji ślubu - pytanie
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Czy jeśli ktoś bierze ślub cywilny, a za jakiś dość odległy okres czasu ślub
    kościelny (powiedzmy w odstępie kilku miesięcy) to z okazji którego ślubu
    należy mu się urlop okolicznościowy? a może należą się dwa? :)

  • 2. Data: 2006-02-21 20:34:31
    Temat: Re: Urlop okolicznościowy z okazji ślubu - pytanie
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Czy je?li kto? bierze ?lub cywilny, a za jaki? do?ć odległy okres
    czasu ?lub
    > ko?cielny (powiedzmy w odstępie kilku miesięcy) to z okazji którego ?lubu
    > należy mu się urlop okoliczno?ciowy? a może należ? się dwa? :)

    Cywilny, 2 dni.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-02-21 20:42:55
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@N...op.pl> napisał w wiadomości

    > Cywilny, 2 dni.

    Czy to jest uregulowane jakimś przepisem? czy nie można urlopu wziąć z
    okazji ślubu kościelnego?

  • 4. Data: 2006-02-21 21:38:07
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Przemolo napisał(a):
    > Czy to jest uregulowane jakimś przepisem? czy nie można urlopu wziąć z
    > okazji ślubu kościelnego?
    Tak, jest to uregulowane w KP (np
    http://praca.onet.pl/2397,1068424,prawo.html)
    Z okazji slubu koscielnego nie mozna wziac urlopu okolicznosciowego -
    tak samo jak nie ma urlopu okolicznosciowego z okazji kazdego innego
    sakramentu. Ale zawsze mozna wziac zwykly urlop, wypoczynkowy
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2006-02-22 00:14:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtfu0j$8nv$1@inews.gazeta.pl Przemolo

    > Czy to jest uregulowane jakimś przepisem?
    Tak.

    > czy nie można urlopu wziąć z
    > okazji ślubu kościelnego?
    Na szczęście nie.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-02-22 20:57:34
    Od: "yard" <y...@d...pl>

    Z tego co się orientuję to Polska ma podpisany konkordat, czyli wystarczy
    wziąć tylko ślub kościelny i automatycznie dokonuje się rejestracji w USC.
    Co w takim przypadku?

  • 7. Data: 2006-02-22 21:20:13
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtij7o$1gb$1@news.dialog.net.pl yard <y...@d...pl>
    pisze:

    > Z tego co się orientuję to Polska ma podpisany konkordat
    Końkordat to umowa państwa polskiego z państwem watykańskim.

    >, czyli wystarczy
    > wziąć tylko ślub kościelny
    Nie. Wyobraź sobie, że są (na szczęście) kościoły inne niż r-k.

    > i automatycznie dokonuje się rejestracji w
    > USC.
    Decyzja zawarcia tzw. ślubu końkordatowego umożliwia rezygnację z osobnego
    aktu ślubu cywilnego i rejestrację aktu sakramentalnego zawartego w obrządku
    rzymsko-katolickim w USC przez proboszcza parafii, w której zawarto ślub.

    > Co w takim przypadku?
    Szczerze mówiąc nie jestem pewien. Wydaje mi się, że na podstawie dokumentów
    o przyjęciu takiej drogi urlop 1-dniowy powinien być udzielony.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-02-22 21:44:57
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtil6g$3a2$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@W...pl> pisze:

    > Szczerze mówiąc nie jestem pewien. Wydaje mi się, że na podstawie
    > dokumentów o przyjęciu takiej drogi urlop 1-dniowy powinien być udzielony.
    2-dniowy oczywiście, sorry - nie trafiłem we właściwy klawisz.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-02-22 22:38:34
    Od: "yard" <y...@d...pl>

    > Końkordat to umowa państwa polskiego z państwem watykańskim.
    ^^^
    rozumiem, że to taki dowcip...

    > Nie. Wyobraź sobie, że są (na szczęście) kościoły inne niż r-k.

    wyobraź sobie, że wyobrażam sobie. Moje pytanie wzięło się z tego, że ty
    wcześniej nie wyobraziłeś sobie takiego konkretnego przypadku. Zadałem
    pytanie do konkretnego przypadku, nie ogólnie.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-02-22 22:39:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 21 Feb 2006 22:38:07 +0100, badzio
    <b...@n...epf.pl> zakodował:

    >Tak, jest to uregulowane w KP (np
    >http://praca.onet.pl/2397,1068424,prawo.html)

    Nie KP tylko Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z
    dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności
    w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy.

    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:

    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka
    albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca,
    matki, ojczyma lub macochy,

    BTW. Pogrzeb tez musi byc swiecki?

    Teraz nie wiem, skąd ograniczenie, że musi być akt z USC (nie znam
    przepisu, który to stwierdza) a tym samym pozbawienie zwolnienia
    osób, które chcą mieć ślub tylko przed Bogiem (choć akurat
    przed rzymskokatolickim jest to trudne - bo proboszcz biegnie do USC).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded