PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyk - co to jest SAP ?

  • 11. Data: 2002-09-04 05:10:58
    Temat: Re: informatyk - co to jest SAP ?
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Beny wrote:

    > i tym podejsciem firm sklonnych zatrudniac wlasna kadre do administarcji i
    > rozwoju SAP jest coraz mniej, bo jak raz czy dwa razy szef tej firmy sparzy
    > sie na "dupku" ktory zatrudnil sie tylko celem darmowej (a dla firmy

    No to w takim razie gdzie czlowiek ma sie SAPa nauczyc? W domu??? :/

    --
    - Tobiasz 'Tobi' Szlęk ------------\ ---- aukcje w sieci -------\
    - www.rower.xcom.pl -Rower OnLine- / ------------ www.adico.pl -/

  • 12. Data: 2002-09-04 19:08:19
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Tobi" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > No to w takim razie gdzie czlowiek ma sie SAPa nauczyc? W domu??? :/

    na studiach, i praktykach a potem w firmie w ktorej bedzie pracowal, ale nie
    wychodzac z zalozenia ze dzis to ja tu popracuje w celu pobrania nauk i jak
    moja wartosc wzrosnie to pocalujcie mnie w dupe pojde na wolny rynek szukac
    tego co da wiecej.

    Pozdr.
    Beny

  • 13. Data: 2002-09-04 19:42:07
    Od: "Losiu z Wrocka" <jarom(antyspam)666@box43.pl>

    > No to w takim razie gdzie czlowiek ma sie SAPa nauczyc? W domu???

    raczej tylko w jakiejs firmie. Ja dla przykladu mam postawionego Baan 5 co
    jest dosc duzo kobyla i moj domowy serwer ledwie zipie jak cos robie. Ale
    trza miec dosc duzo wiedze o bazie jak i samej instalacji. potem
    konfiguracja itd jest to dosc upierdliwa robora, a pod win2k jest to dosc
    niestabilne i sie wysypuje. co jakis czas jest robota przy nim. Ale wracajac
    do tematu wydaje mi sie ze tylko w pracy masz dojescie do duzych systemow.
    Pamietam ze SAP mialo podpisac uowe z SGH ale czy to zrobilo to ja nie wiem
    losiu

  • 14. Data: 2002-09-04 19:52:03
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <al5nmg$evt$1@news.tpi.pl> Losiu z Wrocka napisał(a):

> [...]
    > Pamietam ze SAP mialo podpisac uowe z SGH ale czy to zrobilo to ja nie wiem

    No właśnie, kiedyś ktoś pisał, że SAPa można sobie ściągnąć pod Linuksa. Ja
    szukałem na ich stronie (przejrzystej jak wszystkie strony zachodnich dużych
    koncernów) i nic. Hmm?
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 15. Data: 2002-09-05 05:44:23
    Temat: Re: informatyk - co to jest SAP ? Monstrum w swiecie ERP
    Od: "Wladek Kowalski" <o...@N...gazeta.pl>

    <SEN> <s...@a...usungo.interia.pl> napisał(a):

    > informatyk - co to jest SAP ?
    >
    > Widze czasami, ze potrzebuja do tego specjalisty.
    > Czy ktos moglby mi powiedziec co to takiego ?
    > No i ... gdzie sie nauczyc tego czegos ?
    >

    > pozdrowienia
    > SEN

    Z wpisow powyzej widze duzo teorii ale malo "on-hand" doswiadczenia z SAP czy
    podobnym Oracle Finacial czy Peoplesoft czy BAAN.
    To jest smietanka duzych aplikacji i SAP jest najwiekszy i chyba
    najpopularniejszy na tym swiczniku.
    W SAP jest kilka poziomow czy specjalnosci pracy:
    - funkcjonaly konsultant - ten co zna procesy czy to ksiegowe czy logistyczne
    czy produkcyjne czy etc - czesto to sa byli uzytkownicy ale tez informatycy
    ktorzy potrafia to zrozumiec. Funkcjonalny konsultant przeklada opis procesow
    na parametry funkcyjne aplikacji np co i gdzie nalezy ustawic zeby informacja
    o kliencie miala wszystkie elementy praujace np dane bankowe czy adresowe czy
    kontakty i jak to jest powiazane miedzy soba. Place na zachodzie od 100 Euro
    na godzine
    - techniczny konsultant - jest od programowania w tych aplikacjach i
    przerabianiu form czy ekranow do zyczenia klienta. Do tego nalezy znac ABAP(
    SAP) czy PLSQL czy Oracle Forms. Ludzie ci takze sprawdzaja ustawine zalozeja
    i jak to wszystko funkcjonuje - czesto techniczny staje sie funkcjonalnym
    konsultantem ale po latach. Placa od 40-50 euro na godzine
    - system administrator - wie jak funkcjonuje aplikacja - co ma chodzic i
    kiedy i kto ma dostep do czego
    - Database administrator ktory czuwa nad caloscia pracy systemu od strony
    systemowej czyli UNIX i Oracle DB - bo SAP i Oracle i Peoplesoft sa oparte w
    80% na Basie danych z Oracle i to tez jest czasami dobrze platne
    Szkolenie - wszedzie jesli pracodawca skieruje bo mozna kupic sobie Oracle
    Lite ale to tylko baza danych. Czesto firmy konsyltacyjne szukaja ludzi na
    techniczne pozycje i to jest pocztek kariery. Funkcjonalni konsyltanci
    pochodza albo z uzytkownikow takowych systemow albo poprzez rozoj zawodowy.
    mam nadzieje ze troche pomoglem.

  • 16. Data: 2002-09-05 06:08:55
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
> [...]
    >moja wartosc wzrosnie to pocalujcie mnie w dupe pojde na wolny rynek szukac
    Co ty sie znowu awanturujesz Beny?
    Opisany przez Ciebie "JUMPING" to calkiem natruralny proces
    przystosowania sie wspomnianego "J" do srodowiska.
    Jak mawia ludowe przyslowie: "Jak wy na, tak my was"....

    Pozdrawiam
    Artur

  • 17. Data: 2002-09-05 06:17:45
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.

    >No właśnie, kiedyś ktoś pisał, że SAPa można sobie ściągnąć pod Linuksa. Ja
    >szukałem na ich stronie (przejrzystej jak wszystkie strony zachodnich dużych
    >koncernów) i nic. Hmm?

    A ja zamowilem te plytki przez ich sklep (free trial pod Linuxa) i
    trwalo to 3 dni jak z Niemiec przywedrowalo to do mojego domciu!
    (taka mala dygresja, na realizache przesylki z POLSKICH ksiegarni
    i-netowych czekam zwykle dwa tygodnie...)

    Pozdrawiam
    Artur

  • 18. Data: 2002-09-05 06:47:17
    Od: Marcin Dariusz Ozdzinski <m...@m...elka.pw.edu.pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:
    > W artykule <al5nmg$evt$1@news.tpi.pl> Losiu z Wrocka napisa?(a):

    > No w?a?nie, kiedy? kto? pisa?, ?e SAPa mo?na sobie ?ci?gn?? pod Linuksa. Ja
    > szuka?em na ich stronie (przejrzystej jak wszystkie strony zachodnich du?ych
    > koncern?w) i nic. Hmm?

    ftp.sap.com/pub/linuxlab/test_drive wersja 46D iso image 600 MB :)
    www.sap.com/linux i dalej evaluation mozna zamowic WAS - Weba Application
    Server przysylaja w ciagu kilku dni
    Slabo szukales :)))
    BTW Mam spore doswiadczenie w instalowaniu sapa pod linuxem - robilem to juz
    kilkukrotnie - moze zrobie jakies FAQ :)))
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2002-09-05 06:50:01
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
> [...]
    >konsultantem ale po latach. Placa od 40-50 euro na godzine
    >- system administrator - wie jak funkcjonuje aplikacja - co ma chodzic i
    Tak tylko drobna uwaga, znajomosc bazy danych (a juz w szczególnosci
    Oracle) ma sie ni jak do bycia kompetentnym konsultantem technicznym
    SAP R/3 (nie jest systemem zorientowanym na jednego producenta baz
    danych)
    Znajomosc Forms jest tu juz zupelnie od czapy...

    >- Database administrator ktory czuwa nad caloscia pracy systemu od strony
    >systemowej czyli UNIX i Oracle DB - bo SAP i Oracle i Peoplesoft sa oparte w
    >80% na Basie danych z Oracle
    To by pewnie bylo marzeniem tej firmy i jej akcjonariuszy...
    Zywie obawy, ze jednak tak nie jest...

    Marketingowi Oracla?
    Mysle ze tak.

    Pozdrawiam
    Artur
    =================================
    Walcz ze SPAMEM!

  • 20. Data: 2002-09-05 07:02:23
    Od: "Rafał Hładyn" <h...@N...gazeta.pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> napisał(a):

    > No właśnie, kiedyś ktoś pisał, że SAPa można sobie ściągnąć pod Linuksa. Ja
    > szukałem na ich stronie (przejrzystej jak wszystkie strony zachodnich
    dużych
    > koncernów) i nic. Hmm?

    Moze chodzilo mu o SAPGUI, bo taki Frontserver pod Linuksa mozna dostac,
    jeszce niedawno nawet mialem gdzies linka, jakby mi sie przypaletal to moge
    podeslac, ale co ci z samego Frontservera? musialbys w dalszym ciagu miec
    dostep do serwera (firma, znajomy, itp.)

    pzdr

    Rafał Hładyn