PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile zaplaci????

  • 1. Data: 2002-08-15 09:35:12
    Temat: ile zaplaci????
    Od: "kijan" <k...@k...com>

    Hejka, moj kolega ma firme i chcialby mnie zatrudnic na umowe zlecenie badz
    umowe o dzielo (nie wiemy co sie bardziej oplaca). Moze ktos wie ile
    poniesie kosztow moj kumpel jesli ja chce dostac na reke przypuscmy 300 zl
    (reszta oplat z jego strony mnie nie interesuje), a ile zl on bedzie musial
    tam gdzies odprowadzic. I co jest bardziej oplacalne umowa o dzielo czy
    umowaz zlecenie. Bylbym wdzieczny za podpowiedzi.

    Pozdrawiam kijan
    www.kijan.com
    nr gg 733564
    nr icq 146361216

  • 2. Data: 2002-08-15 20:29:36
    Temat: Re: ile zaplaci????
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

    Hejka! A co powiedziała wam jego księgowa?

  • 3. Data: 2002-08-15 22:25:52
    Od: "kijan" <k...@k...com>

    hmmmmmmmm ksiegow nic nie powiedziala bo nie kontaktowalismy sie z nia, bo z
    tego co sie orientuje on korzysta z niej co jakis czas jak trzeba cos tam
    rozliczyc, ja sie na tym za bardzo nie znam. Wiec myslalem ze ktos udzieli
    jakiejs odpowiedzi w stylu ze np
    umowa zlecenie to jest np "stawka na reke" + 15% (na potrzeby kraju)

    Pozdrawiam kijan
    www.kijan.com
    nr gg 733564
    nr icq 146361216

  • 4. Data: 2002-08-16 08:37:23
    Od: "Krzychu" <c...@y...com>

> [...]
    > jakiejs odpowiedzi w stylu ze np
    > umowa zlecenie to jest np "stawka na reke" + 15% (na potrzeby kraju)

    Kluczowa sprawa to charakter tej pracy.
    Okres, sposob wykonania i skutek, jaki ma przyniesc.
    Wojtek

  • 5. Data: 2002-08-16 12:09:10
    Od: "kijan" <k...@k...com>

    przypuscmy ze koles chce abym jemu wykonal jakas grafike i za nia chce
    dostac na reke 300 zl i to ma byc wszystko legalnie zrobione, czyli jakis
    tam podatek odprowadzony itp itd i chcialbym sie dowiedziec ile musial by
    odprowadzic podatku jesli ja nigdzie wiecej nie pracuje.

    Pozdrawiam kijan
    www.kijan.com
    nr gg 733564
    nr icq 146361216

    "

  • 6. Data: 2002-08-17 11:25:24
    Temat: Odp: ile zaplaci????
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik kijan <k...@k...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajipst$s7r$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > tam podatek odprowadzony itp itd i chcialbym sie dowiedziec ile musial by
    > odprowadzic podatku jesli ja nigdzie wiecej nie pracuje.

    Umowa o dzielo: Ty dostajesz 300 pln na reke a kolega musi od tego
    odprowadzic jeszcze 10% podatku i wystawic Ci PITa rocznego

    Przy umowie zlecenie do kwoty netto dodaj jakies 40% na potrzeby kraju...
    ale masz tu ubezpieczenie zdrowotne i ZUS a w umowie o dzielo odprowadza sie
    TYLKO podatek, wiec nie jestes ubezpieczony.

    Kania

  • 7. Data: 2002-08-17 12:15:22
    Od: "kijan" <k...@k...com>

    serdeczne dzieki za info, o cos takiego mi na poczatku chodzilo.

    Pozdrawiam kijan
    www.kijan.com
    nr gg 733564
    nr icq 146361216

  • 8. Data: 2002-08-17 17:13:07
    Od: Tomek Dzięcioł <d...@i...pl.invalid>

    Użytkownik "kijan" <k...@k...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tam gdzies odprowadzic. I co jest bardziej oplacalne umowa o dzielo czy
    > umowaz zlecenie. Bylbym wdzieczny za podpowiedzi.

    Od umowy o dzieło należy odprowadzić tylko podatek do US
    Wyliczenie podatku wygloda tak:

    Wynagrodzenie brutto * 20 % = Koszty uzyskania przychody

    Wynagrodzenie brutto - koszty uzyskania przychodu = Podstawa opodatkowania

    Podstawa opodatkowania * 20% = Podatek

    Wynagrodzenie brutto - Podatek = Wynagrodzenie netto (czyli to co się
    dostaje na rękę)

    Np.
    Wynagrodzenie brutto = 360,-
    Koszty uzyskania przychodu =360*20%=72
    Podstawa opodatkowania = 360-72=288
    Podatek = 288*20% = 57,60
    Wynagrodzenie netto = 360-57,60= 302,40

    Pozdrawiam
    Wanda

  • 9. Data: 2002-08-17 20:29:10
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomek Dzięcioł <d...@i...pl.invalid> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ajm05t$d25$...@n...tpi.pl...

> [...]
    >
    > Podstawa opodatkowania * 20% = Podatek
    >
    > Wynagrodzenie brutto - Podatek = Wynagrodzenie netto (czyli to co się

    Czemu liczysz 20% podatku???

    Robi sie umowe o dzielo z 50% kosztem uzyskania przychodu i robi Ci sie 10%
    podatku...

    Kania

  • 10. Data: 2002-08-18 13:13:35
    Od: yaphoto <y...@p...gazeta.pl>

> [...]
    >
    >Czemu liczysz 20% podatku???
    >
    >Robi sie umowe o dzielo z 50% kosztem uzyskania przychodu i robi Ci sie 10%

    pod warunkiem, ze przedmiot umowy dotyczy przekazania rowniez
    autorskich praw majatkowych do dziela - tylko w tym przypadku jest 50%
    kosztow do naliczenia i US ponoc to wlasnie sprawdza

    y.