PracaGrupypl.praca.dyskusjeholandia - jak ominąć pozwolenie na pracę? › Re: holandia - jak ominąć pozwolenie na pracę?
    From: Blazej <blazej@cut_this_out.iq.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: holandia - jak ominąć pozwolenie na pracę?
    Date: Mon, 12 Jul 2004 17:25:02 +0200
    To: Shane MacGowan <m...@h...com>

    > (...)
    >
    > Jezeli jest problem z pozwoleniem na prace, to najprosciej jest zalozyc
    > wlasna dzialalnosc gospodarcza i wykonywac zlecenia dla tej firmy, ktora
    > cie
    > w tej chwili chce zatrudnic.
    >
    > Pozdrawiam,
    >

    > Shane

    A jak jest dokładniej z tym samozatrudnieniem, bo znalazłem stronę
    http://www.wehhaga.nl/pol/rejestracja.html
    gdzie jest to mniej więcej opisane, ale dalej nie wiem np.:

    - ile czasu mniej więcej to wszystko trwa?
    - czy trzeba płacić co miesiąc jakieś składki na zus+kasę chorych czy coś
    w tym rodzaju tak jak to jest w polsce. Generalnie ile mniej więcej
    kosztuje miesięczne utrzymanie firmy ?
    - na tej stronie jest napisane że potrzebny jest lokal żeby zarajestrować
    działalność, może byc skromny pokój w mieszkaniu studenckim (pewnie nie),
    czy może to być np. kawalerka, czy musi być to lokal biurowy z
    przeznaczeniem na działalność gosp.?

    Shane, jak masz może całą tą procedurę za sobą to napisz proszę w skrócie
    jak to wygląda..

    .. strasznie zbiurokratyzowane to wszystko.

    a teraz znowu czytam na tej całej stronie abasady:

    "Rejestracja w Izbie Przemysłowo-Handlowej

    Każdą działalność gospodarczą należy zgłosić do rejestru handlowego w
    regionalnej Izbie Przemysłowo-Handlowej. Rejestr handlowy jest
    ogólnodostępnym źródłem informacji.

    Wyjątki stanowią:

    (...)
    * przedstawiciele wolnych zawodów (na przykład lekarze, notariusze,
    artyści)
    (...)

    Więcej informacji na stronach właściwych izb przemysłowo-handlowych (Kamer
    van Koophandel).
    Potrzebne dokumenty
    "

    informatk też jest wolnym zawodem? no chyba tak.

    z kolei tutaj: http://www.wehhaga.nl/pol/businessplan.html czytam, że
    trzeba zrobić biznesplan i plan marketingowy - czyli co - marketing samego
    siebie - wydruk wizytówek 10 euro? wygląda to na dość skomplikowane...

    a może są jakieś firmy doradcze, które mogą za mnie zarejestrować tą firmę
    za drobną opłatą, bo ja już nie wiem nic...

    pozdrawiam
    Błażej