PracaGrupypl.praca.dyskusje › he he zostałam zdyskryminowana ze względu na płeć

  • 11. Data: 2003-10-02 07:34:16
    Temat: Re: he he zostałam zdyskryminowana ze względu na płeć
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    > Mnie zawsze wkurzalo w Wigilie, jak w paru kolejnych pracach tak kolo
    12-13
    > ej przychodzili szefowie i zwalniali panie do domu, zeby szykowaly kolacje
    > wigilijna, a panowie mieli siedziec dalej do konca.
    > Odbieralem to jako dyskryminacje, poniewaz u mnie w domu akurat ja gotuje
    :)

    Podobnie u mnie - z tym, że wigilie są dla pań całkiem wolne....
    Również na "nagłe a niespodziewane" wyjazdy, zawsze wysyłani są faceci - co
    jest o tyle śmieszne, że np. kobieta singiel jest faktyczne bardzie
    dyspozycyjna niż żonaty i dzieciaty facet. Podobnie zresztą jest w firmach
    gdzie pracują moi znajomi.
    I jeszcze ciekawostka na temat płciowych stereotypów: Podczas remontu
    siedziby na ok 2 miesiące wylądowałem w pokoju z administratorką sieci. Co
    jakiś czas przychodził ktoś (najczęciej z administracyjnych) z problemem
    sieciowo-komputerowym, kóry wyłuszczał mnie (np. "Panie Pawle, nie mogę nic
    posłać na drukarkę do sekretariatu") Nie pomagało nawet po wielokrotnym
    wyjasnianie, żeby o takie rzeczy pytać pani Renaty bo ja się na sieci nie
    znam - dla większości osób było oczywiste, że facet będzie lepiej znał się
    na komputereach od kobiety, nawet jak ona jest fachowcem a on kompletnycm
    laikiem...
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2003-10-02 09:08:59
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Dominik" w wiadomości news:blfftp$hm4$1@inews.gazeta.pl napisal(a):

    > akurat mialem ten komfort, ze moglem zostawic tego mopa
    > moim "nauczycielkom" pod nogami i z honorem wyjsc :).
    > No ale chamstwo jest jednak chamstwem...

    Mialem podobny przypadek. Przychodze do pewnej pani, a ona na dzien dobry:
    - Kur***! Ja caly dzien czekam!...
    W tym miejscu zamiast sluchac dalszego ciagu powinienem tej pani
    podziekowac i wyjsc zostawiajac ja z niesprawnym komputerem na kilka
    kolejnych godzin (no chyba, ze jakis inny informatyk by sie zlitowal).
    Przypuszczam, ze daloby jej to do myslenia ;-) A moglem tak zrobic,
    poniewaz bylem tam wolontariuszem (z czego ta pani chyba nie zdawala sobie
    sprawy). Miast tego zasiadlem przed komputerem i spokojnie wyjasnilem, ze w
    tym czasie bakow nie zbijalem, po czym sie wylaczylem. Po kilku minutach
    doszedl do mnie jej przepraszajacy glos ;-) Ale powinienem byl wyjsc :-P

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 13. Data: 2003-10-02 16:47:16
    Od: "Ela Busz" <s...@p...onet.pl>

    Proponuje prace w skandynawskich firmach. Tam jest naprawde
    rownouprawnienie.
    Jesli nie umiesz sprzatac czy gotowac zapisz sie na rejs zeglarski.
    Brac Cie wszystkiego nauczy.
    Na poczatek, zeby nie przestraszyc mozna zapisac sie na zaglowiec
    :Pogoria" to duze wczasy w porownaniu z plywaniem na malej jednostce
    ,ale nawet po tym rejsie juz nigdy nie bedziesz mial watpliwosci , ze
    istnieje rownouprawnienie nawet w Polsce .
    Pozdrawiam