PracaGrupypl.praca.dyskusje › firmy typu "praca + nauka za granicą" -- można im ufać ?

  • 1. Data: 2003-03-12 21:05:22
    Temat: firmy typu "praca + nauka za granicą" -- można im ufać ?
    Od: "Rafał Zając" <b...@p...onet.pl>

    Witam !!

    Ostatnio poważnie rozważam wyjazd "za chlebem" za granicę - do Australii lub
    Irlandii.
    W obu krajach, jeśli się dobrze orientuję, jest taki dziwny system, że
    wizę/zezwolenie na pracę
    dostaje się dopiero wtedy, gdy jest nawiązany konkretny kontakt z
    pracodawcą.
    Mnie trudno sobie wyobrazić, by jakakolwiek firma mogła się mną
    zainteresować, gdy nie
    mam jeszcze zezwolenia na pracę.

    Wymyśliłem taki sposób: skorzystam z usług firmy pośredniczącej.
    Rozmawiałem dzisiaj z przedstawicielami dwóch takich firm: "Perfect" i
    "Albion House".
    Moje główne pytanie brzmi: czy znacie te firmy ? Czy ktoś się na nich
    "nadział" ?

    Plan jest taki: poprzez taką firmę zapiszę się na jakiś kurs angielskiego,
    co da mi zezwolenie
    na pracę na pół etatu. Na miejscu, z zezwoleniem w kieszeni na pewno będę
    bardziej
    atrakcyjnym kandydatem dla miejscowych firm. Będę początkowo zarabiał
    pracami typu
    zmywanie naczyń, a paru tygodniach mam nadzieję znaleźć pracę w moim
    zawodzie, czyli
    w firmie informatycznej - miałaby mi w tym pomóc ta firma pośrednicząca, ale
    starałbym
    się też szukać na własną rękę.

    Dyrektor "Perfectu" powiedział mi, że coś takiego da się zrobić, tyle że on
    nie może mi
    zagwarantować, że praca w moim zawodzie znajdzie się szybko.

    Nie wiem, czy mówił szczerze, być może są jakieś przeszkody, o których nie
    chciał mi powiedzieć.

    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.
    Pozdrawiam,

    Rafał

  • 2. Data: 2003-03-12 21:39:42
    Temat: Odp: firmy typu "praca + nauka za granicą" -- można im ufać ?
    Od: "konica" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracodawcą.
    > Mnie trudno sobie wyobrazić, by jakakolwiek firma mogła się mną

    Nie znam firm o ktorych pisales, ale ostatnio (dwa tygodnie temu?) dwie mi
    znajome studentki wybraly sie do Irlandii w odstepie tygodniowym.
    Jedna miala wykupiony kurs, druga nie. Obie zostaly wpuszczone i obie - z
    tego co wiem - maja juz prace.

    pozdrawiam,
    knc

  • 3. Data: 2003-03-12 22:04:26
    Temat: Re: firmy typu "praca + nauka za granicą" -- można im ufać ?
    Od: "Larry" <l...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Rafał Zając" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawodzie, czyli
    > w firmie informatycznej - miałaby mi w tym pomóc ta firma pośrednicząca, ale

    A slyszales ty o Work Authorisation dla branzy IT?
    Mozesz wiec zalozyc, ze pozwolenie na prace to formalnosc, ale to tylko troche
    ulatwia sprawe.

    Larry

  • 4. Data: 2003-03-13 01:48:23
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Rafał Zając" <b...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > pracodawcą.
    > Mnie trudno sobie wyobrazić, by jakakolwiek firma mogła się mną

    system dokladnie taki sam w usa, jesli starasz sie o wize BH1.
    to twoj przyszly pracodawca sklada papiery do urzedu
    imigracyjnego/ambasady.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 5. Data: 2003-03-13 10:43:34
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Rafał Zając <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4o7ek$c76$...@n...news.tpi.pl...

    > Rozmawiałem dzisiaj z przedstawicielami dwóch takich firm: "Perfect" i
    > "Albion House".
    > Moje główne pytanie brzmi: czy znacie te firmy ? Czy ktoś się na nich
    > "nadział" ?

    Jeżeli chodzi o firmę Perfect, to osobiście jestem przekonany, że nie są
    żadnymi hosztaplerami. Co prawda nie wyjeżdżałem od nich za granicę, ale
    miałem innego typu kontakty. Krótko mówiąc solidna firma - oby więcej takich
    na rynku.
    (nie jestem w żaden sposób z nimi powiązany).

    Rafał

  • 6. Data: 2003-03-14 13:43:48
    Od: "Rafał Zając" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "konica" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znajome studentki wybraly sie do Irlandii w odstepie tygodniowym.
    > Jedna miala wykupiony kurs, druga nie. Obie zostaly wpuszczone i obie - z

    Wpuszczone... w kanał ? :))))

    A tak serio:
    czy wiesz, jak tej drugiej udało się wjechać i zacząć pracować ?
    Miała pozwolenie na pracę jeszcze przed wjazdem ?
    Jak coś takiego można załatwić ?

    Rafał

  • 7. Data: 2003-03-14 13:46:57
    Od: "Rafał Zając" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Larry" <l...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A slyszales ty o Work Authorisation dla branzy IT?
    > Mozesz wiec zalozyc, ze pozwolenie na prace to formalnosc, ale to tylko
    troche
    > ulatwia sprawe.

    Z tego, co wiem, Work Authorisation Scheme polega właśnie na tym, że
    najpierw trzeba znaleźć pracodawcę, który zwróci się do odpowiedniego urzędu
    o zgodę na pracę dla mnie.
    Tak wynika z tekstu na stronie ambasady irlandzkiej www.irlandia.pl.
    Poprawcie mnie, jeśli coś źle zrozumiałem.

    Rafał

  • 8. Data: 2003-03-14 13:48:45
    Od: "Rafał Zając" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości

> [...]
    takich
    > na rynku.
    > (nie jestem w żaden sposób z nimi powiązany).

    Aha, dziękuję za info :)

    Rafał