PracaGrupypl.praca.dyskusje › faktura VAT a umowa o dzieło jako koszt dla firmy - pilne!

  • 1. Data: 2002-01-29 00:16:22
    Temat: faktura VAT a umowa o dzieło jako koszt dla firmy - pilne!
    Od: f...@...pl (marcin)

    Jestem tłumaczem, prowadzę działalność, jestem płatnikiem VAT. Czy dla firmy,
    dla której wykonuję usługi, ma znaczenie czy wystawię jej fakturę czy umowę o
    dzieło? Żądają ode mnie faktury twierdząc, że przy umowie o dzieło zapłacą
    wyższy VAT - ale to przecież jakieś bzdury (przy fakturze odejmą VAT zapłacony,
    a przy umowie o dzieło w ogóle go nie zapłacą). przy umowie o dzieło mam 50%
    koszt uzysku i o tyle niższy dochód, więc sprawa jest dla mnie kluczowa. Proszę
    o autorytatywną odpowiedź, najchętniej z podaniem odpowiedniego przepisu.
    Dziękuję!!!
    Marcin

  • 2. Data: 2002-01-29 15:59:22
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > koszt uzysku i o tyle niższy dochód, więc sprawa jest dla mnie kluczowa.

    Oczywiście ze zapłacą wyzszy VAT gdyz jesli wystawisz im umowe o dzieło to nie
    bedzie ona obciażona podatkiem VAT,a więc nie bedą mogli odliczyć podatku ktory
    nie został naliczony,a jesli chodzi o umowe o dzieło to nie zapomnij o
    przelaniu praw autorskich tylko w takim wypadku masz 50% koszt uzysku.
    Czy jestes platnikiem podatku vat?

  • 3. Data: 2002-01-29 20:44:16
    Temat: Re: faktura VAT a umowa o dzie?o jako koszt dla firmy - pilne!
    Od: f...@...pl (marcin)

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > nie został naliczony,a jesli chodzi o umowe o dzieło to nie zapomnij o
    > przelaniu praw autorskich tylko w takim wypadku masz 50% koszt uzysku.

    Ale czegoś tu nie rozumiem: wystawiam fakturę na 1000 zł, wtedy oni
    płacą mi VAT 220 zł, po czym odliczają sobie 220 zł, więc bilans = 0.
    jeżeli wystawiam umowę o dzieło, to nie ma w ogóle vatu, więc bilans =
    0. Jaka jest różnica?!
    O 50% koszcie uzysku wiem doskonale - przecież o to właśnie chodzi, że
    przy fakturze mam dwa razy wyższy dochód i dwa razy szybciej wpadnę w
    drugi przedział podatkowy.

    > Czy jestes platnikiem podatku vat?

    Tak, jestem płatnikiem vat.