PracaGrupypl.praca.dyskusje › emerytura:)

  • 1. Data: 2004-08-13 20:25:51
    Temat: emerytura:)
    Od: "Jan" <j...@p...fm>

    Witam,

    Od lipca jestem zatrudniony na umowe o prace (3 miesiac, pozniej na czas
    nieokreslony), jest to moja pierwsza praca i w zwiazku z tym mam pytanie,
    mianowicie po jakim czasie powinnienm sie zapisac do jakiegos towarzystwa
    emerytalnego (czy jakos tak to sie nazywa), co sie stanie jesli sie nie
    zapisze, i czy sam musze o tym informowac pracodawce, jak to sie odbywa?
    Z gory dzieki za wszystkie rady.

    Pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2004-08-13 20:57:55
    Temat: Re: emerytura:)
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl>

    > mianowicie po jakim czasie powinnienm sie zapisac do jakiegos towarzystwa
    > emerytalnego (czy jakos tak to sie nazywa),
    Najlepiej zapisz sie juz teraz i nie zastanawiaj sie ile masz jeszcze czasu.

    > co sie stanie jesli sie nie zapisze,
    ZUS wylosuje dla Ciebie jakis fundusz. Robia to chyba pare razy w roku.

    >i czy sam musze o tym informowac pracodawce, jak to sie odbywa?
    Pracodawcy nic do tego. On placi skladki ZUS-owi, ktory zajmuje sie
    reszta, czyli przekazuje czesc tej skladki wybranemu funduszowi.

    Pawel

  • 3. Data: 2004-08-13 23:54:19
    Od: marek z olsztyna <s...@g...pl>

    > Pracodawcy nic do tego. On placi skladki ZUS-owi, ktory zajmuje sie
    > reszta, czyli przekazuje czesc tej skladki wybranemu funduszowi.

    to przekazuje to chyba w ""

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-08-14 18:21:03
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl>

    > to przekazuje to chyba w ""

    Sluszna uwaga. Powinno byc "przekazuje". Wtedy gdy ma na to ochote. A
    ochote ma rzadko, bo trzeba nowy marmurowy biurowiec postawic, dokupic
    nieco limuzyn, wyposazyc gabinet pani prezes, wybrac sie na konferencje
    do Wieliczki... A dlug kiedys splaci (czy na pewno?) panstwo (lub jak
    kto woli podatnicy).

    Pozdrawiam,
    Pawel