PracaGrupypl.praca.dyskusje › dziecko

  • 1. Data: 2005-09-10 18:28:32
    Temat: dziecko
    Od: "philip" <f...@o...pl>

    mam pytanie, slyszalam, ze w Warszawie za urodzenie dziecko dostaje sie 500
    zl, chcialam zapytac czy to prawda, jezeli tak to gdzie powinnam sie zglosic
    po taka kwote? czy mi jako mlodej matce przysluguja jakies znizki albo jakas
    dotacja od Panstwa?

  • 2. Data: 2005-09-10 19:21:09
    Temat: Re: dziecko
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    Użytkownik "philip" napisał w wiadomości

    > mam pytanie, slyszalam, ze w Warszawie
    > za urodzenie dziecko dostaje sie 500 zl,
    > chcialam zapytac czy to prawda, jezeli tak
    > to gdzie powinnam sie zglosic po taka kwote?

    ;))))
    A dlaczego tylko w Warszawie za urodzenie dziecka
    dostaje się 500 zł?!! A we Wrocławiu to ile?
    A w Łodzi? Bo na pewno Łodzianki też byłyby
    zainteresowane otrzymaniem 'gratyfikacji' ;)))

    > czy mi jako mlodej matce przysluguja jakies znizki
    > albo jakas dotacja od Panstwa?

    No młode matki to mają teraz dobrze! ;)))

    --
    Koziorozec

  • 3. Data: 2005-09-10 19:23:55
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    gdzie sie zglosic po pieniadze z tytulu urodzenia dziecka???

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:dfvbnc$c38$1@inews.gazeta.pl...

  • 4. Data: 2005-09-10 19:26:59
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Sat, 10 Sep 2005 21:23:55 +0200, in Marek wrote:

    > gdzie sie zglosic po pieniadze z tytulu urodzenia dziecka???

    Może do chrzestnych...?

    (Próbuję wymyśleć związek pytania z grupą; wychodzą mi same okropne rzeczy)

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    nippitatum - Exceptionally strong beer

  • 5. Data: 2005-09-10 19:31:56
    Od: animinka <a...@o...pl>

    philip napisał(a):
> [...]
    > po taka kwote? czy mi jako mlodej matce przysluguja jakies znizki albo jakas

    Nie tylko w Warszawie, ale w całym kraju za urodzenie dziecka mozna
    otrzymac jednorazowo zasilek (?) w wysokosci 500 zl, ktore przyznaja
    osrodki pomocy spolecznej i tam tez sie trzeba zglosic z zaswiadczeniem
    za szpitala o urodzeniu dziecka. Nie pamietam tylko czy dostaja go
    wszystkie kobiety ktore urodzily dziecko, czy trzeba sie zmiescic w
    jakiejs okreslonej kwocie na osobe w rodzinie Prosze o wypowiedz
    bardziej kompetentne osoby, bo ja juz nie pamietam), bo pozniej w
    przypadku zasilku rodzinnego nie mozna przekroczyc zdaje sie obecnie cos
    okolo 300 zl na osobe. Trzeba oczywiscie zlozyc odpowiedni wniosek.

    A w Wawie byla jeszcze mowa o "becikowym" tylko nie wiem czy jest.
    Tzn. pieniadze daje miasto - nie wiem ile, ale warunkiem bylo mieszkanie
    przynajmniej od roku w Warszawie, analogicznie bylo w kilku innych
    miastach. O to musialabys zapytac w swoim urzedzie gminy.

    mam nadzieje ze choc troche pomoglam.

    animinka

  • 6. Data: 2005-09-10 19:32:39
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    Użytkownik "philip" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zglosic po taka kwote? czy mi jako mlodej matce przysluguja jakies znizki

    Z tego, co kojarze, to byl taki projekt, bodajze PiSowskiej wladzy
    warszawskiej, ale upadl. Mowa byla o 5000, nie 500 zl. Mialo to naklonic do
    dzietnosci kobiety pracujace.

    I.

  • 7. Data: 2005-09-10 19:43:26
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "animinka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    cos
    > okolo 300 zl na osobe. Trzeba oczywiscie zlozyc odpowiedni wniosek.

    Tak, tu pewnie chodzi o dodatek do zasiłku rodiznnego z tytułu urodzenia
    dziecka.
    Dochód na 1 osobę /liczony z dzieckiem/ nie może przekroczyć 504 zł.
    Dochód z 2004 roku, uwzględniając dochód uzyskany/utracony.
    Poszukaj info o zasiłkach/świadczeniach rodzinnych.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2005-09-10 20:41:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek napisał(a):

    > gdzie sie zglosic po pieniadze z tytulu urodzenia dziecka???

    Do Kasy ;)

    j.

  • 9. Data: 2005-09-11 00:27:37
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    "animinka" <a...@o...pl> ...
    > Nie tylko w Warszawie, ale w całym kraju za urodzenie dziecka mozna
    > otrzymac jednorazowo zasilek (?) w wysokosci 500 zl, ktore przyznaja
    > osrodki pomocy spolecznej

    Nazywa sie to "Dodatek z tytułu urodzenia dziecka"
    wyplacaja Osrodki Pomocy Spolecznej
    przy dochodzie na osobe w rodzinie ponizej 504zl
    wiecej: http://www.zus.pl/swiadcze/zas005.htm

    > A w Wawie byla jeszcze mowa o "becikowym" tylko nie wiem czy jest.

    Nie jest.
    To kolejny populistyczny wybryk Lecha Kaczynskiego z PiSu.
    Na poczatku roku majaczyl o 5.000zl becikowego na dziecko,
    pozniej zeznawal - 1.500zl.

    Ale jak na prawdziwego socjaliste przystalo ...

    --
    T.F.

  • 10. Data: 2005-09-11 01:57:53
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 11-09-2005 o 02:27:37 T.F. <t...@m...org> napisał:

> [...]
    > Na poczatku roku majaczyl o 5.000zl becikowego na dziecko,
    > pozniej zeznawal - 1.500zl.
    >
    > Ale jak na prawdziwego socjaliste przystalo ...

    Nie jest to pomysł warszawski, funkcjonuje już tu i ówdzie w Polsce - od
    jakiegoś czasu ta moda się rozpowszechnia.

    Jest prawdą, że w Polsce jest bardzo niski wskaznik urodzin, jednak
    becikowe to jest odpowiedz etatystów o umyslach prostych jak cepy.