PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzieci a nowy pracodawca

  • 1. Data: 2004-01-14 15:21:03
    Temat: dzieci a nowy pracodawca
    Od: "Zonka" <z...@w...pl>

    Witam serdecznie,
    Od jakiegoś czasu szukam pracy. Niedawno byłam na rozmowie kwalifikacyjnej,
    podczas której powiedziano mi że oferowaną pracę dostanę. Jednakże będąc już
    na schodach dopadł mnie szef z pytaniem o męża i dzieci. Na wiadomość że
    dzieci mam podziękował mi za ewentualną przyszłą współpracę. I stąd moje
    pytanie: czy można przed przyszłym pracodawcą ukryć fakt posiadania dzieci?
    Czy grozi to jakimiś konsekwencjami? Bardzo proszę o informacje.

    Pozdrawiam,
    Z.

  • 2. Data: 2004-01-15 06:54:43
    Temat: Re: dzieci a nowy pracodawca
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Zonka" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dzieci?
    > Czy grozi to jakimiś konsekwencjami? Bardzo proszę o informacje.

    Takie pytanie jest zwykla bezczelnoscia uzywana przez pracodawcow w okresie
    duzego bezrobocia. Ja bym zatail mówiac "To jest moja osobista sprawa i
    niezalezna od moich kwalifikacji na stanowisko i kompetencji".
    Konsekwencje to powinny prawnie grozic niedoszlemu pracodawcy a nie tobie.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 3. Data: 2004-01-15 19:48:46
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > pytanie: czy można przed przyszłym pracodawcą ukryć fakt posiadania dzieci?
    > Czy grozi to jakimiś konsekwencjami? Bardzo proszę o informacje.

    Jest to dyskryminacja i masz prawo zaskarżyć tą firmę. Na maeginesie
    znowelizowany kp od 01.01.br. wyraźnie określa jakich danych należy żądać od
    kandydata do pracy i nie dotyczy to pyt czy jesteś mężatką i czy masz dzieci.
    Mamy brak równowagi między popytem a podażą siły roboczej i w kapitalizmie
    nigdy tej rónowagi nie było i nie będzie, może być tylko zmniejszone
    bezrobocie. Pozdrawiam.