PracaGrupypl.praca.dyskusje › 'doswiadczenie'

  • 1. Data: 2003-08-30 18:45:56
    Temat: 'doswiadczenie'
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Witam...

    Jestem młodym informatykiem (jeszcze studia -zaoczne).
    7 miesięcy pracowałem w dużej, znanej firmie (w zawodzie).
    (tam oczywiście zdobyłem sporo dodatkowych umiejętności).
    W ostatnim miesiącu nie dałem już rady w 'starej firmie' i dostałem
    pracę na państwowej posadzie (też jako informatyk, wdrożeniowiec).

    Czy za np. pół roku - rok będzie mógł potencialny pracodawca
    (nie mówię, że tak krótko zostanę na obecnej posadzie...) powiedzieć,
    że mam już doświadczenie ?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 2. Data: 2003-08-30 20:46:34
    Temat: Re: 'doswiadczenie'
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości >
    > Czy za np. pół roku - rok będzie mógł potencialny pracodawca
    > (nie mówię, że tak krótko zostanę na obecnej posadzie...) powiedzieć,
    > że mam już doświadczenie ?
    Tak z doswiadczenia, z roznych rozmow z zatrudniajacymi, akurat z tymi z
    ktorymi mialem stycznosc.
    Przychylnie patrzeli na okolo 3 lata i wiecej stazu w jednej firmie.
    1 rok..zdobywanie doswiadczenia w firmie
    2 rok utrwalanie kwalifikacji, pelniejsze wykorzystanie zdobytych
    umiejetnosci.
    3 rok rutyna, pracownik zaczyna rozgladac sie za awansem lub nowymi
    wyzwaniami.

    Nie jest to jakas sztywna regula, ale akurat z takimi opiniami mialem
    stycznosc. W nabywaniu doswiadczenia rowniez istotne poza nabywaniem wiedzy,
    jest popelnianie bledow, ktore popelniasz...ale u tego wczesneijszego
    pracodawcy :). I u aktualnego juz tych akurat bledow, czesto trywialnych,
    nie popelnisz.
    W informatyce "czas biegnie szybciej" i tu moze byc o wiele bardziej istotne
    CO sie robilo i jakie technologie poznalo na deklarowanym przez siebie
    poziomie, niz udokumentowany czas pracy z tymi technologiami..Wydaje mi sie,
    ze wszystko zalezy kim mialby byc nastepny zatrudniajacy i jaki procent
    wiedzy z dotychczasowego Twojego zatrudnienia bedzie dla niego przydatny.
    Dlatego im wiecej poznasz zagadnien marginalnie powiazanych z biezaca praca,
    tym twoje doswiadczenie jest wieksze, niz swiezego absolwenta szkolacego sie
    dopiero z najistotniejszych zagadnien zwiazanych z dana praca. Chyba, ze
    bedziesz sie doskonalic w jakiejs bardzo waskiej specjalnosci, ale w Polsce
    chyba jest male zapotrzebowanie na bardzo scisle ukierunkowanych
    specjalistow co pare miesiecy znajdujacych nowego pracodawce w swojej
    specjalnosci.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##