PracaGrupypl.praca.dyskusje › kilka pytań o odejście ?

  • 1. Data: 2003-08-30 15:00:00
    Temat: kilka pytań o odejście ?
    Od: "||" <S...@g...pl>

    1. jeżeli że związku na staż pracy wychodzi że termin "rozstania" z
    pracodawdą wynosi 3 miesiące a ja "dogadam" się z pracodawcą na miesiąc to
    czy te ustalenia trzeba sporządzić pisemnie ?? pytam dla pewności czy
    pracodawca nie może nagle się rozmyślić i będę musiał pozostać jeszcze 3
    miesiące a mi zależy na czasie no bo drugi pracodawca już czeka?

    2. jeżeli w okresie wypowiedzenia np 1 miesiąc moja żona która jest w ciąży
    urodzi to czy moje pójście na okres 2 tygodni na urlop opiekuńczy wiąże się
    z przedłużeniem okresu tego miesięcznego wypowiedzenia czy też wlicza się w
    niego (a jak jest gdy wykracza poza niego tzn. okres wypowiedzenia np do
    31.09 a L4 do 07.10.) ?

    3. właściwie to pytanie 2 w drugą stronę ...czy mogę wypowiedzieć prace gdy
    JUŻ JESTEM na urlopie opiekuńczym (L4) nad żoną która urodziła czy też musze
    czekać do powrotu do pracy aby móc wypowiedzieć umowę ??

  • 2. Data: 2003-08-31 18:39:57
    Temat: Re: kilka pytań o odejście ?
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > JUŻ JESTEM na urlopie opiekuńczym (L4) nad żoną która urodziła czy też musze
    > czekać do powrotu do pracy aby móc wypowiedzieć umowę ??

    ad 1. Art. 36 § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez
    jedną z nich ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie takie nie
    zmienia trybu rozwiązania umowy o pracę.
    Powyższe ustalenia rób pisemnie w ten sposób będziesz zabezpieczony.

    ad.2. Rozwiązanie umowy nastąpi tak jak zostało to zawarte w wypowiedzeniu lub
    żeście ustalili. Jezeli będziesz chory lub na opiece to za ten okres
    dostaniesz zasiłek.

    ad.3. Wypowiedzieć możesz w każdym terminie. Pozdrawiam.