PracaGrupypl.praca.dyskusje › delegacje, czas na wypoczynek, godziny za kierownica, noclegi

  • 1. Data: 2006-09-02 14:25:10
    Temat: delegacje, czas na wypoczynek, godziny za kierownica, noclegi
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    podam na przykladzie: pracownik przychodzi do pracy w poniedzialek
    (po wonym weekendzie) na godzine 8, po czym wyjezdza samochodem w teren,
    zalozmy ze prace w terenie konczy o 16

    o ile dobrze zrozumialem przepisy to od momentu powrotu z delegacji
    do pojawienia sie nastepnego dnia w pracy ma uplynac co najmiej 8 godzin

    wiec jesli pracownik wroci do domu przed polnoca to ma obowiazek
    zameldowac sie w pracy rano o 8.00 ?

    a jesli wroci np. o godzinie 2 w nocy to ma obowiazek przyjsc do pracy
    na godzine 10?

    czy jest jakis przepis ktory chroni pracownika w przypadku gdy takie
    wyjazdy
    ma po kilka dni z rzedu?

    w jakim przypadku pracownik po skonczeniu pracy w terenie ma prawo
    skorzystac
    z noclegu i wrocic nastepnego dnia?

    czy sa jakies przepisy odnosnie godzin spedzanych za kierownica w ciagu
    doby,
    ktore tycza takich delegacji?

  • 2. Data: 2006-09-02 14:33:01
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > do pojawienia sie nastepnego dnia w pracy ma uplynac co najmiej 8 godzin

    11 godzin...

  • 3. Data: 2006-09-02 20:03:27
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:edc4mq$41e$1@serwus.bnet.pl>
    candina <candina[malpa]@o2.pl> pisze:

    > 11 godzin...

    Czy możesz podać przepis?

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2006-09-03 07:54:38
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Czy możesz podać przepis?
    Rozdział III
    Okresy odpoczynku
    Art. 132. [Prawo do odpoczynku] § 1. Pracownikowi przysługuje w każdej dobie
    prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku, z zastrzeżeniem §
    3 oraz art. 136 § 2 i art. 137

    http://kodekspracy.republika.pl/dzia%B306.htm

  • 5. Data: 2006-09-03 08:01:08
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ede1nu$5e1$1@serwus.bnet.pl>

> [...]
    > każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego
    > odpoczynku, z zastrzeżeniem § 3 oraz art. 136 § 2 i art. 137

    Dzięki :)

    --
    Nixe

  • 6. Data: 2006-09-03 11:36:55
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    candina wrote:

> [...]
    > prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku, z zastrzeżeniem §

    wydaje mi sie ze ten przepis nie dotyczny odpoczynku po nocnej podrozy
    sluzbowej

  • 7. Data: 2006-09-03 14:54:49
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > wydaje mi sie ze ten przepis nie dotyczny odpoczynku po nocnej podrozy
    > sluzbowej

    a mnie sie wydaje, ze dotyczy - ostatnio to mialam nieprzyjemnosc w praktyce
    przezyc