PracaGrupypl.praca.dyskusje › czym sie różni

  • 1. Data: 2006-04-06 04:52:57
    Temat: czym sie różni
    Od: "sarra" <b...@s...pl>

    Czy może mi ktoś wyjaśnic, czym się różni umowa zlecenie od umowy o dzieło??
    (oprócz nazwy:))

  • 2. Data: 2006-04-06 04:59:53
    Temat: Re: czym sie różni
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    sarra napisał(a):

    > Czy może mi ktoś wyjaśnic, czym się różni umowa zlecenie od umowy o dzieło??
    > (oprócz nazwy:))

    Tak na szybko:
    1. Od um. zlecenie trzeba zapłacić ZUS [1]
    2. Umowa o dzieło jest umową rezultatu, a zlecenie - starannego działania.

    [1] Nie płacą chyba tylko studenci do 26 roku życia

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2006-04-06 05:09:07
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    poguglaj po grupie, bardzo często pojawiało się to pytanie

    a za PIPem ( http://www.pip.gov.pl/html/pl/html/03030002.htm )

    3. Umowy o pracę a umowy cywilnoprawne

    3.1. Umowa o dzieło

    Jeżeli przedmiotem umowy jest wykonanie określonego utworu, między stronami
    powstaje stosunek prawny oparty na umowie o dzieło (art. 627 i n. k. c.).
    Jest to tzw. umowa rezultatu ? zamawiający dzieło zasadniczo nie ponosi
    ryzyka związanego z jego wykonywaniem.

    3.2. Umowa zlecenia

    Stosunek pracy różni się też od umowy zlecenia, z której wynika obowiązek
    dokonania określonej czynności prawnej lub świadczenia innych usług, w
    warunkach braku podporządkowania zleceniobiorcy kierownictwu dającemu
    zlecenie. Czynności i usługi nie muszą być wykonywane osobiście przez
    przyjmującego zlecenie.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-04-06 06:07:39
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:slrne397rc.1s0s.proteus@ender.elsat.net.pl>
    Wojciech Bańcer <p...@p...pl> pisze:

    > Tak na szybko:
    > 1. Od um. zlecenie trzeba zapłacić ZUS [1]

    Warto pamiętać, że od dzieła również płaci się ZUS, jeśli dzieło wykonuje
    "własny", etatowy pracownik.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2006-04-06 07:01:09
    Od: "sarra" <b...@s...pl>

    > Jest to tzw. umowa rezultatu ? zamawiający dzieło zasadniczo nie ponosi
    > ryzyka związanego z jego wykonywaniem.

    czyli za "złe lub niewłaściwe" wykonanie dzieła można nie dostac zapłaty?

  • 6. Data: 2006-04-06 07:17:32
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    to reguluje KC. Jezeli jest zgodnie z wymaganiami postawionymi w umowie, to
    wszystko jest ok. a jak się źle wykonało.....
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 7. Data: 2006-04-06 13:14:23
    Od: "psd" <t...@o...pl>

    Dla US to wazne, że od umowy o dzielo masz 50% kosztu uzysku.

  • 8. Data: 2006-04-06 13:40:16
    Od: kondi <k...@g...pl>

    psd napisał(a):
    > Dla US to wazne, że od umowy o dzielo masz 50% kosztu uzysku.

    kazdej, czy tylko zwiazanej z prawami autorskimi? ja na uczelnimam o
    dzielo bo mam program autorski , ale czy kazdy mowiac o umowie o dzielo
    automatycznie mowi o braku zus i o 50% kosztow??

  • 9. Data: 2006-04-06 13:53:08
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "psd" <t...@o...pl> napisał

    > Dla US to wazne, że od umowy o dzielo masz 50% kosztu uzysku.

    TYLKO i WYŁĄCZNIE wtedy gdy chodzi o przekazanie praw autorskich.
    Zwykła umowa o dzieło to 20% KUP

    M.

  • 10. Data: 2006-04-06 13:53:51
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "kondi" <k...@g...pl> napisał

    > kazdej, czy tylko zwiazanej z prawami autorskimi? ja na uczelnimam o
    > dzielo bo mam program autorski , ale czy kazdy mowiac o umowie o dzielo
    > automatycznie mowi o braku zus i o 50% kosztow??

    Nie, zwykła umowa to 20% kosztów uz. przych.

    M.