PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy wolno?

  • 1. Data: 2010-07-05 15:28:57
    Temat: czy wolno?
    Od: "emyo" <e...@o...pl>

    Właśnie mam pytanie odnośnie pewnych czynności w pracy. Czy można odbywać
    prywatne rozmowy telefoniczne, nie mówię tu o pogaduszkach tylko co najwyżej
    kilkunasto sekundowe telefony. Jestem pracownikiem fizycznym i pracuję na
    maszynie. Po uruchomieniu urządzenia mam kilka minut bezczynności. Czy w tym
    czasie mogę zadzwonić czy jestem tylko robotem do dyspozycji na 8h i
    pracodawca moze ze mna zrobić co zechce. Dodam że pracuję w firmie która
    zatrudnia ponad 50 pionków i podobno jest "ełropejska".

    pozdrawiam

    5252 (20100705) __________

  • 2. Data: 2010-07-05 17:46:52
    Temat: Re: czy wolno?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 5 Jul 2010 17:28:57 +0200, emyo napisał(a):

> [...]
    > pracodawca moze ze mna zrobić co zechce. Dodam że pracuję w firmie która
    > zatrudnia ponad 50 pionków i podobno jest "ełropejska".

    Teoretycznie IMHO w czasie pracy powinieneś być pod dyspozycją pracodawcy,
    więc telefony odpadają.

    W praktyce - jak nie wiesz jakie są u Was zwyczaje - zapytaj
    szefa/kierownika i jak ładnie wyjaśnisz to chyba nikt problemu robić nie
    będzie. Byle nie nadużywać danego przywileju ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-07-05 18:52:33
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 5 Jul 2010 17:28:57 +0200, "emyo" <e...@o...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >pracodawca moze ze mna zrobić co zechce. Dodam że pracuję w firmie która
    >zatrudnia ponad 50 pionków i podobno jest "ełropejska".

    A jesteś pracownikiem etatowym? Nie masz 15-minutowej przerwy w czasie dnia
    pracy?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 4. Data: 2010-07-05 19:44:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0sto9$pgj$1@sunflower.man.poznan.pl emyo <e...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > do dyspozycji na 8h i pracodawca moze ze mna zrobić co zechce. Dodam że
    > pracuję w firmie która zatrudnia ponad 50 pionków i podobno jest
    Skoro jesteś - jak piszesz - pracownikiem, to znaczy, że podstawą
    zatrudnienia jest umowa o pracę i w tej sytuacji wchodzą w grę regulacje
    zawarte w KP. Przyjąć zatem należy, że znasz ten podstawowy akt, choćby
    pobieżnie.
    Jako pracownik zostałeś także z pewnością zapoznany z regulaminem pracy (o
    ile twój pracodawca zobowiązany był do jego utworzenia).
    Pracodawca nie może, oczywiście, robić z tobą co zechce.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-07-05 20:48:06
    Od: "emyo" <e...@o...pl>

    > A jesteś pracownikiem etatowym? Nie masz 15-minutowej przerwy w czasie
    > dnia
    > pracy?

    Mam, ale wytłumacz dziecku że może zadzwonić między tą a tamtą.

    5253 (20100705) __________

  • 6. Data: 2010-07-05 22:48:12
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "emyo" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam, ale wytłumacz dziecku że może zadzwonić między tą a tamtą.

    Skoro jest w stanie zadzwonić to powinno też być w stanie pojąć, że w
    sprawach pilnych może dzwonić zawsze a w innych między tą a tamtą.
    Ewentualnie może być tylko konieczne wytłumaczenie raz czy dwa (w krótkich
    żołnierskich słowach), co to są sprawy pilne :)

    e.

  • 7. Data: 2010-07-06 07:26:26
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 05.07.2010 21:44, Jotte pisze:
> [...]
    > zatrudnienia jest umowa o pracę i w tej sytuacji wchodzą w grę regulacje
    > zawarte w KP. Przyjąć zatem należy, że znasz ten podstawowy akt, choćby

    Jasne - kazdy pracownik zna KP wraz z aktualizacjami, ktore nieustannie
    sledzi.
    A co ten podstawowy akt prawny mowi o krotkich rozmowach, ktore - jak
    sie domyslam - nie koliduja z obowiazkami pracownika?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 8. Data: 2010-07-06 07:28:38
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 05.07.2010 20:52, Sławomir Szyszło pisze:

    > A jesteś pracownikiem etatowym? Nie masz 15-minutowej przerwy w czasie dnia
    > pracy?

    I tylko wtedy mozna zadzwonic jak rowniez tylko wtedy mozna zrobic siku
    a nawet kupe.
    ;)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 9. Data: 2010-07-06 12:50:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0ulr1$aoc$1@news.task.gda.pl WOJSAL
    <w...@N...pl> pisze:

    > Jasne - kazdy pracownik zna KP wraz z aktualizacjami, ktore nieustannie
    > sledzi.
    To był, wiesz, taki trochę sarkazm...
    Jak jest kretynem, to nie zna i nie śledzi.

    > A co ten podstawowy akt prawny mowi o krotkich rozmowach, ktore - jak
    > sie domyslam - nie koliduja z obowiazkami pracownika?
    To samo, co o puszczaniu krótkich bąków które - jak mniemam - nie kolidują z
    obowiązkami pracownika.

    --
    Jotte