PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop bezplatny

  • 1. Data: 2010-07-01 15:40:52
    Temat: Urlop bezplatny
    Od: "Lukasz S." <g...@y...co.uk>

    Witam,
    Ile w Polsce mozna dostac bezplatnego urlopu? Zaproponowano mi prace na
    kontrakt przez 6 miesiecy i chcialem sprobowac. Ale znajoma powiedziala
    mi ze to podobno jest max 3 miesiace...

    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 2. Data: 2010-07-01 18:29:04
    Temat: Re: Urlop bezplatny
    Od: "bizon" <s...@o...pl>

    Uzytkownik "Lukasz S." napisal:
> [...]
    > kontrakt przez 6 miesiecy i chcialem sprobowac. Ale znajoma powiedziala mi

    Zaden ogólnie obowiazujacy przepis nie ogranicza dlugosci urlopu
    bezplatnego. Kodeks pracy stanowi jedynie, ze w sytuacji, gdy urlop ten trwa
    dluzej niz 3 miesiace, strony moga przewidziec mozliwosc odwolania
    pracownika z urlopu z waznych przyczyn. Pracodawca nie moze jednak zmusic
    pracownika do skorzystania z tego urlopu.

  • 3. Data: 2010-07-01 20:31:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:i0icu9$gon$1@inews.gazeta.pl Lukasz S.
    <g...@y...co.uk> pisze:

    > Ile w Polsce mozna dostac bezplatnego urlopu? Zaproponowano mi prace na
    > kontrakt przez 6 miesiecy i chcialem sprobowac. Ale znajoma powiedziala
    > mi ze to podobno jest max 3 miesiace...
    Masz glupia znajoma.
    Czy spytales ja o podstawe prawna tego twierdzenia?

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-07-02 08:59:29
    Od: "Lukasz S." <g...@y...co.uk>

    Jotte wrote:
    > Masz glupia znajoma.
    > Czy spytales ja o podstawe prawna tego twierdzenia?

    Twierdzi ze podobno w kodeksie jest taki zapis.

  • 5. Data: 2010-07-02 09:03:44
    Od: "Lukasz S." <g...@y...co.uk>

    bizon wrote:
> [...]
    > pracownika z urlopu z waznych przyczyn. Pracodawca nie moze jednak zmusic
    > pracownika do skorzystania z tego urlopu.

    Czyli w teorii moglbym dostac taki urlop ale jesli ktos bedzie mi chcial
    zrobic na zlosc to moga anulowac po 3 miesiacach? Czy te "wazne
    przyczyny" sa gdzies zdefiniowane? Chodzi mi o unikniecie sytuacji w
    ktorej zostalbym odwolany dlatego ze np. nie ma wolnej osoby do
    przekladania emaili z jednego folderu do drugiego?

  • 6. Data: 2010-07-02 16:33:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:i0k9pm$olm$1@inews.gazeta.pl Lukasz S.
    <g...@y...co.uk> pisze:

    > Twierdzi ze podobno w kodeksie jest taki zapis.
    Ale nie ma.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-07-05 20:02:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0ka1m$q0b$1@inews.gazeta.pl Lukasz S.
    <g...@y...co.uk> pisze:

    > Czyli w teorii moglbym dostac taki urlop ale jesli ktos bedzie mi chcial
    > zrobic na zlosc to moga anulowac po 3 miesiacach?
    Teoretycznie tak, o ile w dokumencie stanowiącym o udzieleniu takiego urlopu
    przewidziano
    taką możliwość.
    W praktyce tylko wtedy jeśli dasz im możliwość skontaktowania się z tobą.

    > Czy te "wazne przyczyny" sa gdzies zdefiniowane?
    Zasadniczo nie. W razie czego spór rozstrzygnie sąd pracy.
    Zupełnie niezawisły, sprawiedliwy i nieskorumpowany - jak to w Polsce,
    oczywiście...

    > Chodzi mi o unikniecie sytuacji w ktorej zostalbym odwolany dlatego ze np.
    > nie ma wolnej osoby do przekladania emaili z jednego folderu do drugiego?
    To już zależy czy w razie sporu sądowego zupełnie niezawisły, sprawiedliwy i
    nieskorumpowany sędzia (jak to w Polsce) stwierdzi, że to konieczność tego
    przekładania było "ważną przyczyną". Tu nie mała rola papugi, a pracodawca
    ma środki finansowe pozwalające mu wynająć ptaka lepszego (jakkolwiek tę
    lepszość rozumieć) niż ty.

    Nasuwa mi się taka myśl: pracownik dostaje np. 6 m-cy urlopu bezpłatnego z
    możliwością odwołania go. Zadbał o brak jakiejkolwiek możliwości kontaktu
    osobistego, telefonicznego, mejlowego itp. Wyjeżdża na te 6 m-cy za granicę.
    Po trzech miesiącach pracodawca wysyła mu poleconym odwołanie.
    Poczta awizuje - tydzień czasu, pracownik nie odbiera z przyczyn
    oczywistych.
    Awizowanie powtórne - znowu tydzień i jw.
    Pismo nieodebrane dwukrotnie awizowane uważane jest w chorym polskim prawie
    za prawidłowo (sic!) doręczne..
    Wychodzi, że pracownik nie wykonał polecenia służbowego, nie stawił się w
    pracy bez usprawiedliwienia dokonując tym samym ciężkiego naruszenia
    obowiązków pracowniczych. I dostaje dyscyplinarkę.
    Ciekawe co by na to niezawisły, sprawiedliwy i nieskorumpowany (jak to w
    Polsce, rzecz jasna) sąd?

    --
    Jotte