PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy osoba prawna może być pracownikiem?

  • 1. Data: 2003-01-21 10:59:58
    Temat: czy osoba prawna może być pracownikiem?
    Od: p...@p...onet.pl

    Jeśli ktoś to wie, to bardzo proszę o odpowiedź. Przeszukałam mnóstwo książek i
    nigdzie nie potrafię uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Małgorzata

  • 2. Data: 2003-01-21 13:25:18
    Temat: Re: czy osoba prawna może być pracownikiem?
    Od: "M" <mraf[nospam]@tlen.pl>

    Art. 2. KP wspomna jedynie, że "Pracownikiem jest osoba zatrudniona na
    podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej
    umowy o pracę." Mowa jedynie o "osobie".

    W końcu stosunki między dwoma osobami prawnymi reguluje, bądź co bądź,
    kodeks cywilny.

  • 3. Data: 2003-01-22 09:33:55
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    p...@p...onet.pl wrote:

    > Jeśli ktoś to wie, to bardzo proszę o odpowiedź. Przeszukałam mnóstwo książek i
    > nigdzie nie potrafię uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Małgorzata

    Zapraszam do lektury dobrego podrecznika z wykladnia celowosciowa prawa
    pracy.

    A poza tym --> nie chce mi sie teraz szukac dokladnie w Kp, ale zwroc
    uwage na przepisy dot. wieku (czy oznacza, ze osoba prawna musi miec 18
    lat, zeby zostac pracownikiem? ;) ), albo czy jezeli osoba prawna jest
    mlodocianym lub w ciazy nalezy jej sie specjalna ochrona? ;)

    Flyer

  • 4. Data: 2003-01-23 06:15:54
    Od: Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik p...@p...onet.pl napisał:
    > Jeśli ktoś to wie, to bardzo proszę o odpowiedź. Przeszukałam mnóstwo książek i
    > nigdzie nie potrafię uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Małgorzata

    A jak to mozliwe?? To raczej nie wykonalne ;)