PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy można przerwać staż absolwencki?

  • 11. Data: 2004-06-29 04:40:03
    Temat: Re: czy można przerwać staż absolwencki?
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cbq2pj$b04$1@news.onet.pl...
    > i jeszcze
    > przejrzałem ustawę
    > http://www.1praca.gov.pl/pliki_do_pobrania/ustawa_z_
    14.12.1994.rtf

    > i nie ma tam nigdzie o kosztach zwracanych w przypadku rezygnacji ze
    > stażu.
    > A jeśli nie ma nic o nich, to ich nie powinno być.

    No niestety chyba jest, ale nie wprost...
    Zapisane jest, że podlegają zwrotowi "koszty szkolenia".
    Ale tu jest kilka niedomówień, bo:
    1) Definicja szkolenia w tejże ustawie nie jest identyczna, ale bardzo
    zbliżona do definicji "stażu"
    2) Nie wynika wprost czy "stypendium" jest "kosztem" (brak definicji kosztu)

    Pewnie lekko nie będzie... :-(

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 12. Data: 2004-06-29 04:43:30
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cbq3im$5pv$1@news.onet.pl...

    > http://www.1praca.gov.pl/abc.php?id_doc=3220
    >
    > punkt 7:
    > "Na wniosek bezrobotnego odbywającego staż lub przygotowanie zawodowe
    > w miejscu pracy, pracodawca jest obowiązany do udzielenia dni wolnych
    > w wymiarze 2 dni za każde 30 dni odbywania stażu lub przygotowania
    > zawodowego w miejscu pracy. Za dni wolne przysługuje stypendium."

    To co cytujesz to znowelizowana ustawa - wchodzi w życie od 1 czerwca, a w
    przepisach przejściowych napisali, że osoby odbywające staż na starych
    zasadach dalej na takich zasadach je odbywają (czyli bez urlopu).

    > a dodatkowo, porzucenie przez żonę stażu nie będzie z jej winy, ale z
    > winy pracodawcy, który to zmienia jednostronnie umowę i zmusza do
    > łamania prawa prze Twoją żonę.

    I tu jest też niezły klops - w zakresie obowiązków była "działalność
    oświatowa", nikt jednakże nie przypuszczał o jaki rodzaj działań oświatowych
    chodzi (żona nie ma nic przeciwko spotkaniom z dziećmi w bibliotece - może
    im organizować zabawy, konkursy itd - no problem, chodzi tylko o wycieczki).
    Prawa niestety nie łamie - grupa na wycieczkę do Krakowa liczy 10 dzieci,
    więc tyle ile może mieć jeden opiekun.
    Ech.... niezła pułapka taki staż - nijak nie idzie się od tego uwolnić.

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 13. Data: 2004-06-29 06:30:37
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    najlepiej niech zona podpisze um-zlec na jeden dzien, tylko wazne -
    najlepiej 1 dzien miesiaca,
    bo inaczej wylaczenie moze nastapic i tak od 1-go
    chyba ze bedzie to umowa o prace na 1 dzien, w takich syt nastepuje
    wylaczenie z ewid i automagiczne przerwanie stazu

    Jean

  • 14. Data: 2004-06-29 14:49:04
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cbq3im$5pv$1@news.onet.pl...

    Zadzwoniłem, zapytałem.
    Pani (o dziwo nawet miła) poinformowała mnie, że w takim przypadku trzeba
    zwrócić koszty stażu.
    Dopiero po pytaniu "co oznacza pojęcie <koszty stażu>" pani powiedziała, że
    chodzi o badania lekarskie.
    Czyli jednak miałeś rację :-))
    Moja żona jest dzisiaj ostatni dzień na stażu :-D

    Dzięki za wszelkie info.

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 15. Data: 2004-06-29 21:48:52
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Tue, 29 Jun 2004 16:49:04 +0200, andy <a...@z...adres.pl> napisał:

> [...]
    > chodzi o badania lekarskie.
    > Czyli jednak miałeś rację :-))
    > Moja żona jest dzisiaj ostatni dzień na stażu :-D

    Moje gratulacje !!!

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 16. Data: 2004-07-20 15:25:18
    Od: Anre <w...@p...fm>

> [...]
    > chodzi o badania lekarskie.
    > Czyli jednak miałeś rację :-))
    > Moja żona jest dzisiaj ostatni dzień na stażu :-D

    Witam
    Mam pytanko ile wyniosly koszty stazu i czy nie bylo zadnych problemow?

  • 17. Data: 2004-07-20 20:32:07
    Od: "Jarek" <J...@z...adres.pl>

    Użytkownik "Anre" <w...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Witam
    > Mam pytanko ile wyniosly koszty stazu i czy nie bylo zadnych problemow?

    Witam ponownie.
    Problemów żadnych.
    Pani nie powiedziała ile wyniosą koszty - powiedziała, że pismo przyjdzie do
    domu. Przyszło. Było to świadectwo zakończenia stażu bez żadnych info o
    kosztach. Żona jedzie w przyszły poniedziałek na wizytę do UP
    (comiesięczną) - pewnie wtedy jej potrącą z "wypłaty". Według różnych info
    uzyskanych tu i ówdzie jest to kwota rzędu 50 zł.

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 18. Data: 2004-07-21 06:29:20
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > kosztach. Żona jedzie w przyszły poniedziałek na wizytę do UP
    > (comiesięczną) - pewnie wtedy jej potrącą z "wypłaty". Według różnych info
    > uzyskanych tu i ówdzie jest to kwota rzędu 50 zł.

    kwota badan to 40-50zeta, ale urzad NIE moze potracic innej osobie tej kasy
    ;)
    jesli dostaniesz pismo to musisz poprostu sam ja wpacic

    Jean

  • 19. Data: 2004-07-22 05:43:43
    Od: "Andrzej Jaromin" <a...@z...adres.pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > kwota badan to 40-50zeta, ale urzad NIE moze potracic innej osobie tej
    kasy
    > ;)
    > jesli dostaniesz pismo to musisz poprostu sam ja wpacic

    Echhh.... Przecież to ona zrezygnowała ze stażu więc jej potrącą.

    Andy

  • 20. Data: 2004-07-22 06:16:28
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Echhh.... Przecież to ona zrezygnowała ze stażu więc jej potrącą.

    zrozumialem odrwotnie, ale i tak urzad nie moze sam dokonywac potracen ;)

    Jean