PracaGrupypl.praca.dyskusje › wniosek urlopowy, kiedy mozna?

  • 1. Data: 2004-06-28 15:38:55
    Temat: wniosek urlopowy, kiedy mozna?
    Od: "jaca" <j...@W...gazeta.pl>

    Aby nie mącić, przedstawie sytuacje:
    chce wziac 11 dni urlopu, do ktorego w takiej ilosci bede mial prawo od 16
    sierpnia br, bo
    wtedy minie mi 7 mies. pracy (15 stycznia zaczalem pierwsza prace).
    Problem polega tylko na tym, ze 16 sierpnia chce juz byc na urlopie, wiec
    pytanie jest takie:
    czy mozna skladac wniosek o urlop na dany wymiar w czasie, gdy nie ma sie
    jeszcze prawa
    do takiego wymiaru ?(oczywiscie na okres, w ktorym prawo do danego wymiaru
    sie juz
    uzyska) Czy zatem moge zlozyc wniosek na 11 dni (od 16 do 30 sierpnia)
    chociazby jutro ?
    (na dzien dzisiejszy przysluguje mi tylko 9 z hakiem dni).
    Mam nadzieje, ze nie namieszalem i jest w miare jasno.
    Dzieki za odpowiedzi
    J.

  • 2. Data: 2004-06-28 16:10:35
    Temat: Re: wniosek urlopowy, kiedy mozna?
    Od: "Pawel P." <pisiu@[nospam]yahoo.com>

    urlop naliczany jest obecnie od przepracowanych dni. To znaczy, ze
    przysluguje ci juz po pierwszym miesiacu. O ile sie nie myle.

    Pozdrawiam

    Pawel P.

  • 3. Data: 2004-06-28 18:29:13
    Od: Jaca <j...@W...gazeta.pll>

    > urlop naliczany jest obecnie od przepracowanych dni. To znaczy, ze
    > przysluguje ci juz po pierwszym miesiacu. O ile sie nie myle.

    tak, tylko czy przykładowo, moze zostac zlozony (i podpisany) wniosek o
    urlop zanim minie miesiac pracy ?

  • 4. Data: 2004-06-28 20:40:58
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "jaca" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chociazby jutro ?
    > (na dzien dzisiejszy przysluguje mi tylko 9 z hakiem dni).

    Jeżeli rozpocząłeś pierwszą pracę 15 stycznia br., to 7 miesięcy minie 14
    sierpnia br. i wówczas nabędziesz prawo do 7/12 x 20 = 12 dni urlopu
    wypoczynkowego (po zaokrągleniu zawsze w górę) i już od 15 sierpnia z tego
    urlopu możesz korzystać.
    Uważam, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby już teraz złożyć wniosek o
    urlop wypoczynkowy, mimo że prawo do 12 dni nabędziesz dopiero 14 sierpnia
    br. Pracodawca musi mieć czas na zorganizowanie zastępstwa. Oczywiście
    zgoda pracodawcy na taki wymiar w chwili obecnej będzie warunkowa, tzn.
    nie możesz np. wziąć urlopu bezpłatnego w wymiarze 30 dni lub więcej.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-06-29 18:46:28
    Od: Jaca <j...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > zgoda pracodawcy na taki wymiar w chwili obecnej będzie warunkowa, tzn.
    > nie możesz np. wziąć urlopu bezpłatnego w wymiarze 30 dni lub więcej.

    dzieki i pozdrawiam
    j.