PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy można niepodpisaną umowę o pracę wziąć do domu w celu przeanalizowania?

  • 11. Data: 2007-12-17 10:56:38
    Temat: Re: czy można niepodpisaną umowę o pracę wziąć do domu w celu przeanalizowania?
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > Czy pracodawca może mi zabronić przestudiowania umowy poza miejscem
    > pracy?
    > Uprzejmie proszę o pomoc.

    Teoretycznie nie!
    Praktycznie może z tobą tej umowy nie podpisać jak zażądasz, żeby ją wziąć
    do domu przed podpisaniem, a on się nie zgodzi.

  • 12. Data: 2007-12-17 10:57:59
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Herakles wrote:

    > Teoretycznie nie!
    > Praktycznie może z tobą tej umowy nie podpisać jak zażądasz, żeby ją wziąć
    > do domu przed podpisaniem, a on się nie zgodzi.

    Aha poproś go o egzemplarz niepodpisany wcale(bo rozumiem, że on już
    podpisał). Może tu jest haczyk.

  • 13. Data: 2007-12-17 12:51:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    g.googlegroups.com
    Thiefunny <T...@g...com> pisze:

    > Czy pracodawca może mi zabronić przestudiowania umowy poza miejscem
    > pracy?
    To jeszcze nie jest umowa, to jest jej projekt, przedstawiany przez
    pracodawcę.
    Umowa (także umowa o pracę) jest to _zgodne_ oświadczenie stron.
    Stąd treść umowy należy tak samo do ciebie, jak i do pracodawcy, ale dopiero
    po jej wyrażeniu, tu: po podpisaniu.
    Na razie on może nie chcieć abyś wynosił gdzieś dokument z jego ofertą, choć
    jest to trochę dziwaczne.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-12-17 19:59:48
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2007 02:02:11 -0800 (PST), Thiefunny napisał(a):

    > Cześć,
    >
    > Mam taką sprawę: pracodawca przychodzi do mnie z umową o pracę
    > podpisaną przez siebie

    Bardzo dziwne.
    Zazwyczaj ten kto proponuje zawarcie umowy na pismie podpisuje ją jako
    drugi. W tym przypadku pracodawca proponuje i patrzy co już podpisał
    pracownik, czyli na co się zgodził.

    W niektórych zakładach pracy w umowie o pracę jest duzo dodatkowych punktów
    typu:
    - wszystkie rozmowy z telefonów służbowych są rejestrowane
    - wykorzystywanie telefonu służbowego do celów prywatnych jest zabronione,
    a pracodawca zastrzega sobie prawo do oceny jaki jest charakter rozmowy, w
    przypadku stwierdzenia, że treść rozmowy jest prywatna i zawiera informacje
    osobiste, pracodawca zobowiązuje się do nie rozpowszechniania wiedzy w ten
    sposób uzyskanej, a nagranie zostanie skasowane po wcześniejszym
    poinformowaniu otym pracownika
    - w przypadku nadchodzącej rozmowy prywatnej na numer służbowy, pracownik
    ma obowiązek ograniczyć rozmowę do niezbędnego minimum

    i wiele wiele innych...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 15. Data: 2007-12-18 02:34:39
    Od: "TasmaN" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Thiefunny" <T...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    Cześć,

    Czy pracodawca może mi zabronić przestudiowania umowy poza miejscem
    pracy?
    Uprzejmie proszę o pomoc.

    zrob xero i wez do domu... nie rozumiem problemu :/

    ---
    TasmaN

  • 16. Data: 2007-12-18 10:18:27
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi!
    Sprawa w końcu została rozwiązana tak, że pozwolili skserować umowę
    bez swoich podpisów i pieczątek i zabrać do domu ;).

    Pzdr.
    Thiefunny

  • 17. Data: 2007-12-21 00:38:54
    Temat: Re: czy można niepodpisaną umowę o pracę wziąć do =?ISO-8859-2?Q?domu_w_celu_przeanalizowania??=
    Od: y...@o...pl

    > Czy pracodawca może mi zabronić przestudiowania umowy poza miejscem
    > pracy?

    nigdzie nie jest powiedziane że musi - więc nie musi :)

    > Uprzejmie proszę o pomoc.

    skseruj umowę albo zeskanuj sobie i weź kopię do domu :)

    pozdr.

    yager