PracaGrupypl.praca.dyskusje › powrot po l4

  • 1. Data: 2007-12-14 15:20:18
    Temat: powrot po l4
    Od: czacha <b...@p...onet.pl>

    witam
    mam pytanie czy pracownik musi poinformowac pracodawce o powrocie do
    pracy po L4, ktore trwalo mniej niz 33 dni?? prosze o pomoc

  • 2. Data: 2007-12-14 15:52:42
    Temat: Re: powrot po l4
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    czacha wrote a message concerning to following matters on 2007-12-14 16:20:
    > mam pytanie czy pracownik musi poinformowac pracodawce o powrocie do
    > pracy po L4, ktore trwalo mniej niz 33 dni?? prosze o pomoc

    najpierw to sie musisz udac do lekarza, ktory zbada Cie i wypisze Ci kwitek o
    zdolnosci do pracy - przy takim dlugim zwolneniu.
    A jesli dostarczales pracodawcy zwolnenie do dnia ktoregos tam to po prostu
    wracasz do pracy.
    przynajmniej u mnie tak bylo w tym roku.
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 3. Data: 2007-12-14 15:56:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Phyt0n pisze:

    > najpierw to sie musisz udac do lekarza, ktory zbada Cie i wypisze Ci
    > kwitek o zdolnosci do pracy - przy takim dlugim zwolneniu.

    Czytaj dokładnie, przecież napisał, że poniżej 33 dni.
    :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-12-14 17:05:03
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Liwiusz wrote a message concerning to following matters on 2007-12-14 16:56:

    > Czytaj dokładnie, przecież napisał, że poniżej 33 dni.
    > :)

    chyba mnie zacmilo jak czytalem. ;)

  • 5. Data: 2007-12-14 19:41:51
    Od: "news.onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    > Czytaj dokładnie, przecież napisał, że poniżej 33 dni.
    > :)
    art. 229 § 2. Kodeksu pracy
    Pracownik podlega okresowym badaniom lekarskim. W przypadku niezdolności do
    pracy trwającej dłużej niż 30 dni, spowodowanej chorobą, pracownik podlega
    ponadto kontrolnym badaniom lekarskim w celu ustalenia zdolności do
    wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku.

  • 6. Data: 2007-12-14 19:49:49
    Od: Sokol <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 14 Dec 2007 16:20:18 +0100, czacha napisał(a):

    > witam
    > mam pytanie czy pracownik musi poinformowac pracodawce o powrocie do
    > pracy po L4, ktore trwalo mniej niz 33 dni?? prosze o pomoc

    U nas jest taka prozedura
    1. lekarz prowadzący wystawia zaśwaidczenie, ze lecznie zostało zakończone.
    2. Zakład wystawia skierowanie do leakrza medycyny pracy.
    3. pracownik z zaswiadczeniem dopuszczającym od lekarza medycyny pracy
    zgłasza sie do ciężkiej pracy.

    --
    Zdzisław Sokołowski

  • 7. Data: 2007-12-15 18:33:56
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 14 Dec 2007 20:49:49 +0100, Sokol napisał(a):

    > U nas jest taka prozedura
    > 1. lekarz prowadzący wystawia zaśwaidczenie, ze lecznie zostało zakończone.

    Lekarz mówi zdecydowane NIE (wystawie jakiegoś świstka) - i co zrobicie
    pracownikowi?
    Mowa o chorobie nie związanej z wypadkiem przy pracy i nie dłuższym niż 30
    dni. Lekarz postępuje zgodnie z logiką i prawem. Co zrobicie z pracownikiem
    który wam nie dostarczy wyimaginowanego "zaświadczenia".
    Ba - możesz podać symbol, nazwę przedmiotowego oświadczenia?
    Powszechnie wiadomo że druk zwolnienia chorobowego to ZUS-ZLA a tego
    waszego "tworu"?

    > 2. Zakład wystawia skierowanie do leakrza medycyny pracy.

    Ale kombinujecie .... po co to wszystko?
    Chcecie być bardziej papiescy od papieża chyba.

    BTW: nawet po "chorobowym" dłuższym niż 30 dni, zaświadczenie o zdolności
    do pracy wystawia lekarz "prowadzący" i lekarz MP.
    Pracownik robi to w ramach np. ostatniego dnia ZUS-ZLA.

  • 8. Data: 2007-12-15 20:48:16
    Od: Sokol <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2007 19:33:56 +0100, Artur napisał(a):

> [...]
    > Ba - możesz podać symbol, nazwę przedmiotowego oświadczenia?
    > Powszechnie wiadomo że druk zwolnienia chorobowego to ZUS-ZLA a tego
    Takie zaświadczenie oświadnenie nie jest potrzebne zakladowi lecz lekarzowi
    medycyny pracy, jeżeli się bez tego obędzie - to sprawa lekarza medycyny
    pracy.

    > Ale kombinujecie .... po co to wszystko?
    > Chcecie być bardziej papiescy od papieża chyba.
    Chcemy wiedzieć za co płacimy i kiedy pracownik kończy leczenie.
    > BTW: nawet po "chorobowym" dłuższym niż 30 dni, zaświadczenie o zdolności
    > do pracy wystawia lekarz "prowadzący" i lekarz MP.
    > Pracownik robi to w ramach np. ostatniego dnia ZUS-ZLA.
    Lekarz prowadzący to może sobie wystawić co chce, dopiero lekarz medycyny
    pracy DOPUSZCZA do pracy pracownika po chorobowym dłużyszm niż 30 dni.

    --
    Zdzisław Sokołowski