PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas pracy

  • 1. Data: 2003-05-28 16:27:11
    Temat: czas pracy
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    Mam pytanie, a caly problem wyglada tak:
    Czas pracy rownowazny, 40 godzin tygodniowo od poniedzialku do piatku. We
    wtorek wg harmonogramu pracuje sie 9 godzin, wykazujac jednoznacznie ze jest
    1nadgodzina, ktora mozna wybrac w piatek - pracujac wtedy 7 godzin.
    Czy w przypadku urlopu we czwartek i piatek, praca we wtorek przez 9 godzin
    jest jednoznaczna z 1 nadgodzina? Czy w takiej sytuacji nie powinno sie
    pracowac we wtorek tylko 8 godzin?
    Wiem ze tutaj chodzi o 1 godzinke, ale mam taka zagadke do rozwiklania ;))
    Dziekuje za pomoc.

    Agnieszka

  • 2. Data: 2003-05-29 08:23:37
    Temat: Re: czas pracy
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > wtorek wg harmonogramu pracuje sie 9 godzin, wykazujac jednoznacznie ze jest

    Trochę to wszystko jest nie tak. Zgodnie z k.p. praca w godzinach nadliczbowych
    jest dopuszczalna tylko w razie:
    1) konieczności prowadzenia akcji ratowniczej dla ochrony życia lub zdrowia
    ludzkiego albo dla ochrony mienia lub usunięcia awarii,
    2) szczególnych potrzeb pracodawcy.
    Wobec powyższego godziny nadliczbbowe nie mogą być ujęte w harmonogramie, który
    z założenia nie może przewidywać szczególnych potrzeb pracodawcy tym bardziej
    że normuje on czas pracy w sposób stały wobec tego samego pracownika.

    ktora mozna wybrac w piatek - pracujac wtedy 7 godzin.

    na Twój wniosek, czy tak wyznaczył pracodawca bez zgody pracownika ? Bo jeżeli
    to nie Ty wnioskujesz o czas wolny "za nadgodziny" to pracodawca musi Ci
    udielić czasu wolnego w wymiarze o połowę wyższym niż liczba przepracowanych
    godzin nadliczbowych. tzn, nie godzina lecz 1,5 godziny.

    > Czy w przypadku urlopu we czwartek i piatek, praca we wtorek przez 9 godzin
    > jest jednoznaczna z 1 nadgodzina? Czy w takiej sytuacji nie powinno sie
    > pracowac we wtorek tylko 8 godzin?

    Jeżeli jestes na urlopie to jest oczywiste, że nie możesz wykorzystać w tym
    czasie czasu wolnego udzielonego przez pracodawcę w zamian "za nadgodziny".
    Przysługująca Ci godzinę (lub 1,5 godziny) pracodawca musi Ci udzielić do końca
    przyjętego okresu rozliczeniowego.

    > Wiem ze tutaj chodzi o 1 godzinke, ale mam taka zagadke do rozwiklania ;))
    > Dziekuje za pomoc.

    1 godzina x 52 tygodnie = 6,5 dnia w roku czyli ponad tydzień robisz za friko !

    Paweł