PracaGrupypl.praca.dyskusje › cv i list motywacyjny a e-mail

  • 51. Data: 2002-09-27 20:40:47
    Temat: Re: cv i list motywacyjny a e-mail
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Czyżbyś był nawiedzonym fanatykiem Linuxa i OpenSource? ;-) Swoją drogą to ze
    > strony pracodawców ładnie byłoby gdyby pisali w jakim formacie oczekują
    > zgłoszeń w formie elektronicznej. A najlepsza metoda wysyłania aplikacji to
    > zwykłą pocztą lub faxem.

    Uważam, że składając aplikację wypada przynajmniej wiedzieć, czym firma
    się zajmuje, jaki jest przewidywany zakres obowiązków i kto
    najprawdopodobniej będzie czytał, to co dostanie. Na tej podstawie można
    ocenić, w jakim formacie powinno być załączone.
    Można najzwyczajniej załączyć w kilku formatach (jeżeji firma oszczędza
    na przepustowości łącza, to na naszej pensji też to zrobi, więc byle nie
    5 mega i jest OK) i poinformować, że "Dla Państwa wygody...."
    W tej sprawie, jak w każdej innej talmudyczne uwielbienie dla wybranej
    opcjii nie świadczy dobrze o pracodawcy, ponieważ pracownik ma być
    doświadczony i obeznany w tym, co będzie robił, a nie w wysyłaniu cv.
    Przeglądałem niedawno strony jakiejś agencji HR (zagramanicznej) i
    wymieniano tam formaty rtf, pdf, doc - o czystym txt nie wspominano,
    chociaż jestem skłonny uznać, że dla osoby ze środowiska
    programistów/pokrewnego taka oszczędność formy może być synonimem
    przynależności do elitarnej grupy i świadczyć o dobrym smaku.

    Pzdr: Dogbert

  • 52. Data: 2002-09-28 05:57:28
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> wrote:

    > Rozwin.

    Uznali a priori, że 'worda każdy przeczyta'. Nic bardziej mylnego.

    --
    ___________ (R)

  • 53. Data: 2002-09-28 05:58:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    juij <j...@h...poczta.fm> wrote:

    > a gdybym Ci wysłał CV w docu z informacją w mailu, że na życzenie mogę
    > je wysłać również w RTF, PDF, HTML czy TXT z dowolnym kodowaniem, to
    > otrzymałbym jakąś odpowiedź czy też ląduje w koszu?

    Otrzymałbyś odpowiedź, alr i tak parę punktów byś w moich oczach
    stracił, jako, że w ogłoszeniu wyraźnie był podany 'standard otwarty'.

    Zgadza się - dlatego podałem.

    --
    ___________ (R)

  • 54. Data: 2002-09-28 05:59:22
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Piotr <p...@n...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > zgłoszeń w formie elektronicznej. A najlepsza metoda wysyłania aplikacji to

    Jestem nawiedzonym przeciwnikiem M$ - a osobiście używam OS/2 ;)

    --
    ___________ (R)

  • 55. Data: 2002-09-28 06:00:38
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Marcin Jaskólski" <m...@n...zodiac.mimuw.edu.pl> wrote:

    > To znaczy że od razu kasujesz CV przysłane w Wordzie? Nie sądzisz, że w ten
    > sposób strzelasz gola do własnej bramki, przepuszczając być może dobrych
    > fachowców ?

    Dobry fachowiec nie przysyła w wordzie, kiedy w ogłoszeniu mowa jest o
    open standardach.

    --
    ___________ (R)

  • 56. Data: 2002-09-28 06:03:06
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Marcin Jaskólski" <m...@n...zodiac.mimuw.edu.pl> wrote:

    > Wiedziałem że mądry, ale aż tak ? :-))))

    Wbrew pozorom po obejrzeniu tego, co przysyła aplikant można dużo się
    dowiedzieć. Większość wordziastych CV zawiera byki w formatowaniu
    pokazujące, że osoba 'umie worda' - czyli tak naprawdę używa tego
    kombajnu niezbyt się orientując co on naprawdę robi. A to wcale dobrze
    nie świadczy o pracownku.
    Wolę dostać dobrze sformatowany .txt - lepiej używać narzędzi
    prostszych, ale dobrze niż skomplikowanych - źle.

    --
    ___________ (R)

  • 57. Data: 2002-09-28 09:21:20
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On 28 Sep 2002 06:00:38 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    >Dobry fachowiec nie przysyła w wordzie, kiedy w ogłoszeniu mowa jest o
    >open standardach.

    Jeszcze nie widziałem takiego ogłoszenia.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 58. Data: 2002-09-28 09:21:43
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On 28 Sep 2002 06:03:06 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    >Wolę dostać dobrze sformatowany .txt - lepiej używać narzędzi
    >prostszych, ale dobrze niż skomplikowanych - źle.

    A jak "dobrze sformatować" .txt??

  • 59. Data: 2002-09-28 12:22:03
    Od: "Marcin Jaskólski" <m...@n...zodiac.mimuw.edu.pl>

    Witam,

    > Dobry fachowiec nie przysyła w wordzie, kiedy w ogłoszeniu mowa jest o
    > open standardach.

    No, jeśli w ogłoszeniu jest podane, to faktycznie bez sensu przesyłać w
    .doc.

    Pozdrawiam,
    Marcin Jaskólski

  • 60. Data: 2002-09-28 15:10:01
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    _...@i...pl (Adam P?aszczyca) wrote in <an3gi6$jai$4@news.onet.pl>:

    /ciach.../

    >Dobry fachowiec nie przysyla w wordzie, kiedy w ogloszeniu mowa jest o
    >open standardach.

    Widzisz, Adam - a tego nam wczesniej nie powiedziales.

    W.