PracaGrupypl.praca.dyskusje › cv do oceny

  • 1. Data: 2005-09-04 12:56:26
    Temat: cv do oceny
    Od: "--Negri--" <N...@S...PL>

    Witam
    Ostatnimi czasy przebudowalem troche moje CV i chcialbym uzyskac opinie na
    jego temat. Ciekawi mnie opinia ludzi z HR i inych bardziej doswiadczonych w
    tym temacie. Napiszcie prosze czego brakuje, a co jest zbedne, jak to
    wyglada pod innymi edytorami (piaslem to w Office 2003).
    Mam rowniez kilka pytan od razu:
    1) jak pracowalem w branzy IT to czy dobrze to ujalem wpisujac "Branza:
    informatyczna"?
    2) czy wpisac jakie mialem oceny z matury?( mialem 4 piatki), i czy ocena
    dobra z dyplomu to ocena, ktora warto wpisac do cv?

    a oto link pod ktorym znajdziecie CV:

    http://tinyurl.com/bdbov

    pozdrawiam
    Negri

  • 2. Data: 2005-09-04 13:17:43
    Temat: Re: cv do oceny
    Od: "zasiu" <z...@n...gower.pl>

    > 2) czy wpisac jakie mialem oceny z matury?( mialem 4 piatki), i czy ocena
    > dobra z dyplomu to ocena, ktora warto wpisac do cv?

    Wydaje mi sie, ze zaleznie od renomy szkoly. Inaczej bedzie wygladala ocena
    dobra po informatyce na PW, inaczej po czyms szerzej nieznanym.

    > a oto link pod ktorym znajdziecie CV:
    >
    > http://tinyurl.com/bdbov

    Po co ta numeracja przy naglowkach?

    I czy jestes w stanie potwierdzic swoje osiagniecia jakims dokumentem?

    pozdr
    zasiu

  • 3. Data: 2005-09-04 13:32:43
    Od: "--Negri--" <N...@S...PL>

    Użytkownik "zasiu" <z...@n...gower.pl> napisał:

    > Wydaje mi sie, ze zaleznie od renomy szkoly. Inaczej bedzie wygladala
    ocena
    > dobra po informatyce na PW, inaczej po czyms szerzej nieznanym.

    powiedzmy ze jest to w miare dobra szkola prywatna (dobra w sensie ze
    wykladaja tak profesorowie z takich szkol jak AE w Krakowie, czy SGH)

    > Po co ta numeracja przy naglowkach?

    to moge oczywiscie usunac

    > I czy jestes w stanie potwierdzic swoje osiagniecia jakims dokumentem?

    oczywiscie na wszystkie informacje zawarte w CV mam odpowiednie dokumenty,
    typu dyplom czy referencje

    pozdrawiam

    Negri

  • 4. Data: 2005-09-04 14:20:55
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: --Negri-- [Sun, 4 Sep 2005 14:56:26 +0200]:

    > Napiszcie prosze czego brakuje, a co jest zbedne, jak to
    > wyglada pod innymi edytorami (piaslem to w Office 2003).

    Pod OXP sie troche porozjezdzalo.

    > 1) jak pracowalem w branzy IT to czy dobrze to ujalem wpisujac
    > "Branza: informatyczna"?

    Moze byc, wiadomo o co chodzi.

    > 2) czy wpisac jakie mialem oceny z matury?( mialem 4 piatki),
    > i czy ocena dobra z dyplomu to ocena, ktora warto wpisac do cv?

    Niekoniecznie, istotniejsze jest czego sie na studiach nauczyles
    niz jakie miales oceny w szkole sredniej. To jednak bylo juz te
    pare lat temu ;)

    Ogolnie wiekszych zastrzezen nie mam, poza tym rozjezdzaniem sie
    i numeracja punktow -- zbedna moim zdaniem. Z kwestii estetycznych
    -- wstawilabym linijke przerwy miedzy "branza" i "zakres...",
    troche sie to zlewa a i tak masz tam jeszcze kupe miejsca. Moze
    tez w zainteresowaniach dopisalabym w nawiasie czym sie one
    przejawiaja, czyli np. muzyka (komponuje XYZ). A, no i zrob z tych
    zainteresowan osobny punkt raczej, to sie nijak nie ma zazwyczaj
    do kwalifikacji w ktorych je umiesciles. Z referencji tez.

    Poza tym IMO bardzo dobrze napisane, istotne ze zamieszczasz tez
    szczegolne osiagniecia -- raz, widac ze jestes ich swiadom, dwa,
    mozna od razu zobaczyc ze takowe miales ;)

    Kira

  • 5. Data: 2005-09-04 15:29:39
    Od: "--Negri--" <N...@S...PL>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał

    > Ogolnie wiekszych zastrzezen nie mam, poza tym rozjezdzaniem sie
    > i numeracja punktow -- zbedna moim zdaniem.

    Numeracje usunalem, a co do rozjezdzania to zabardzo nie wiem co zrobic.
    Piszac CV uzywalem tabulatorow i entera, zednych spacji, czy kopiowania
    tekstu. Chetnie bym zrobil z tego pdf'a, ale z opini innych wiem ze doc
    jednak bedzie odpowiedniejszy(niekonieczne lepszy jak widac). Czy ktos
    moglby poradzic co zrobic aby CV nie rozjezdzalo sie pod innymi edytorami?

    a tak BTW to dziekuje za konstruktywna ocene

    pozdrawiam

    Negri

  • 6. Data: 2005-09-04 19:09:12
    Od: "jaQbek" <n...@a...w.stopce>

    --Negri-- wyklepał w wiadomości <news:dfeqv3$fpl$1@nemesis.news.tpi.pl> co
    następuje:
    > a oto link pod ktorym znajdziecie CV:
    Jedno z lepszych cv, wystawionych publicznie, jakie mam okazję oceniać.
    Jeśli już cos bym poprawił, to:
    - wyrzuciłbym zdanie" referencje: dostępne na życzenie" bo jakoś z tym
    dwukropkiem w środku trochę sztucznie mi to wygląda. Jeśli już, to kwestię
    referencji zamieścil bym w LM.
    - usunął punktację nagłówków.
    Poza tym reszta ok - napisane bardzo przejrzyście, składnie. Łatwo i
    przyjemnie się coś takiego czyta :) Swoją drogą, korzystasz chyba z tego
    samego szablonu co ja ;)

    jaqbek [monkey] poczta dot onet dot pl

  • 7. Data: 2005-09-05 08:00:43
    Od: "SimpleStory" <s...@s...tk>

    Hmmm, czy ty aby na pewno sam pisałeś swoją pracę licencjacką?
    A jeśli tak, to w czym ją pisałeś?
    A jeśli tak to nie chciałbym jej oglądać.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-09-05 08:55:46
    Od: "mhl999 " <m...@W...gazeta.pl>

    --Negri-- <N...@S...PL> napisał(a):

    > Ciekawi mnie opinia ludzi z HR i inych bardziej doswiadczonych w
    > tym temacie.
    wybacz ale to bedzie opinia wlasna

    > Napiszcie prosze czego brakuje, a co jest zbedne,
    wywalilbym badz zmienil:
    -"Curriculum Vitae"
    -wiek:22 lata, to mozna policzyc w miare szybko w pamieci a osoba, ktora
    to czyta tez pewnie jest na pewnym poziomie:)
    -stan cywilny, dla mnie liczy sie doswiadczenie i to co ma pod kopulka
    -2004 nadal, dla mnie najwiekszym osiagnieciem byly by wygrane w konkursach
    a nie dyplom
    -szkolenia firma1, szereg szkolen -> szkolenia, "szereg" kojarzy mi sie
    z masowka, a ta z nizsza jakoscia
    -wycialbym ilosc godzin w szkoleniach, 30 godzin a abc mnie nie przekonuje
    choc przypuszczam, ze byla to koniecznosc zyciowa
    -windows 98/2000/xp skrocilbym do windows
    -zmienilbym na dobra znajomosc Word'a bo to co zaprezentowales moze
    na pierwszy rzut oka wyglada milo, ale wchodzac w szczegoly widac, ze
    jeszcze musisz popracowac nad ta znajomoscia:)
    -referencje na zyczenie
    -sport, turystyka (wspinaczka) -> sport (wspinaczka) turystyka

    brakuje mi:
    -2003 wlasna inicjatywa, rodzi mi sie pytanie co bylo tutaj szczegolnym
    osiagnieciem?

    > jak to wyglada pod innymi edytorami (piaslem to w Office 2003)
    a to juz powinienes chyba sam sobie sprawdzic,
    az tak wiele tych powszechnie uzywanych nie ma :)
    ale "Wyrażam zgodę na przetwarzanie" napisalbym ta sama czcionka co cale cv

    > 1) jak pracowalem w branzy IT to czy dobrze to ujalem wpisujac "Branza:
    > informatyczna"?
    dla mnie moze byc, to na tyle szeroka dziedzina, ze wszystko i tak
    wyjdzie w praniu

    > 2) czy wpisac jakie mialem oceny z matury?( mialem 4 piatki), i czy ocena
    > dobra z dyplomu to ocena, ktora warto wpisac do cv?
    odpusc sobie mature,
    a co do "4" to ocena jest ocena i jak zajdzie potrzeba to pewnie ujrzy
    swiatlo dzienne niezaleznie od twojego warto czy nie warto;)

  • 9. Data: 2005-09-05 09:36:32
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    In news:dfeqv3$fpl$1@nemesis.news.tpi.pl,
    --Negri-- <N...@S...PL> typed:
    > Napiszcie prosze czego brakuje, a co
    > jest zbedne (...)

    "Zainteresowania: muzyka, sport, turystyka (wspinaczka
    wysokogórska)"

    Mam uwagę to tego ostatniego punktu - swego czasu słyszałem opinię HaeRowca,
    że przy dużej ilości aplikacji najpierw odrzuca wszystkie, którzy aplikanci
    w CV w sekcji "zainteresowania" mają wpisane "myzyka, sport". Dlaczego? A to
    dlatego, że kojarzy się mu to z bolcami z siłowni bujającymi się po mieście
    autem z opuszczonymi szybami i podkręconą na maksa głośnością ;) Sprawę
    można traktować z przymrużeniem oka, tym bardziej, że masz mocne pozostałe
    punkty CV, ale w zainteresesowaniach dobrze jest podawać konkrety, tak jak
    zrobiłeś to z turystyką - sprecyzowałeś jaki rodzaj. Można to ująć np tak:
    muzyka poważna (zamiast 'muzyka'), jogging (zamiast 'sport), literatura
    popularnonaukwa (zamiast 'książka'), itd.

    --
    *Gooral*

  • 10. Data: 2005-09-05 10:01:56
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Sun, 4 Sep 2005 14:56:26 +0200, --Negri-- wrote:
    > Ostatnimi czasy przebudowalem troche moje CV i chcialbym uzyskac opinie na
    > jego temat.

    Formatowanie dokumentu przy pomocy spacji i enterów wskazuje raczej na
    "bardzo podstawową", niż "bardzo dobrą" znajomość pakietu biurowego.

    Oprócz tego pierwsza strona sprawia na mnie dosyć słabe wrażenie
    estetyczne. Jest jakaś taka rozrzucona, "niestabilna" (m.in. trzy różne
    rodzaje wyrównania).

    W "miejscu zamieszkania", przed "Ulica" jest nadmiarowa spacja. Na
    monitorze nie rzuca się aż tak bardzo w oczy, ale jeżeli ktoś to sobie
    wydrukuje, to będzie wyglądało fatalnie.

    Osobiście jestem zdania, żeby "Doświadczenie zawodowe" umieszczać przed
    "Wykształceniem". Ale to jakby mniej istotne.

    > Napiszcie prosze czego brakuje, a co jest zbedne, jak to
    > wyglada pod innymi edytorami (piaslem to w Office 2003).

    Oglądałem w OpenOffice 2. Uwagi powyżej.

    > 2) czy wpisac jakie mialem oceny z matury?( mialem 4 piatki), i czy ocena
    > dobra z dyplomu to ocena, ktora warto wpisac do cv?

    Moim zdaniem zbędne, chociaż jeżeli napiszesz w nieabsorbujący nadmiernie
    uwagi sposób, to chyba nie zaszkodzi.

    n.
    --
    Coraz więcej rzeczy rozumiem, lecz coraz trudniej mi przychodzi
    wyrazić to w słowach.