PracaGrupypl.praca.dyskusje › cofnięcie wypowiedzenia przez pracodawcę

  • 1. Data: 2004-01-23 21:35:19
    Temat: cofnięcie wypowiedzenia przez pracodawcę
    Od: "ola.5150" <o...@w...pl-wykasuj>

    Witam
    Mam pytanie. Zakład pracy wypowiedział mojej mamie umowę o pracę zawartą na
    czas nieokreślony z 3- miesięcznym okresem wypowiedzenia. Przyczyną
    wypowiedzenia było zmniejszenie zatrudnienia z przyczyn ekonomicznych
    leżących po stronie zakładu. Koniec okresu wypowiedzenia mija za tydzień w
    sobotę. Napisała podanie o nieświadczenie obowiązku pracy (mama siedzi w
    domu, zaakceptowane pismo leży w pracy - ale nie ma jego kopii) . Jej
    współpracowniczka w tej samej sytuacji dowiedziała się od szefa, że po
    okresie wypowiedzenia obie wracają do pracy i wcale nie była to propozycja
    tylko nakaz. Najpierw je zwolnili, teraz zmuszają do powrotu. Mama ma 53
    lata, prawo ( jeszcze...) do wcześniejszej emerytury i zakład
    najprawdopodobniej chce uniknąć wypłacenia jej wysokiej odprawy, woli
    zatrudniać ją przez najbliższe 2 lata. A ona już nie chce u nich pracować -
    woli odprawę i wcześniejszą emeryturę niż 70% pensji przez 2 lata ( takie
    jest porozumienie z pozostałymi pracownikami)
    Moje pytania są może nieco dziwne, ale...
    1) czy mogą ją "dopaść" w tym ostatnim tygodniu wypowiedzenia i zmusić do
    powrotu do pracy
    2) albo wysłać jej niespodziankę listem poleconym typu aneks do umowy
    3) czy ma się ukrywać przed niezdecydowanym pracodawcą

    Przejrzałam Kodeks i poprawki. O wypowiedzeniu w takim kontekście nie ma
    mowy-tak jakby działało to tylko w tę drugą stronę
    - pracownik chce wracać do pracy i dochodzi swoich praw.
    Przepraszam za tego tasiemca ale krócej nie mogłam

    Co Wy na to?
    Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie
    "Kto oddaje i zabiera, ten się w piekle poniewiera"

  • 2. Data: 2004-01-24 07:41:17
    Temat: Re: cofnięcie wypowiedzenia przez pracodawcę
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Co Wy na to?
    > Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie
    > "Kto oddaje i zabiera, ten się w piekle poniewiera"

    Masz rację że nie ma powyższej sprawy w kp.ale zgodnie z art 300 kp w sprawach
    nie unormowanych przepisami kp stosuje się przepisy kc a w tym przypadku
    zawierania umów. Przeczytaj będziesz wiedzieć. To co piszesz na zawarcie
    ponownej umowy Twoja mama musi wyraźić zgodę. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-01-24 12:41:53
    Temat: Re: cofnięcie wypowiedzenia przez pracodawc
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    takie

    to niech bierze odprawke i o ile spelnia warunki to niech idzie do pup
    na swiadczenie przedemerytalne do osiagniecia wieku 55 latek

    Jean

  • 4. Data: 2004-01-24 16:15:23
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "ola.5150" <o...@w...pl-wykasuj> napisał w wiadomości

    > 1) czy mogą ją "dopaść" w tym ostatnim tygodniu wypowiedzenia i zmusić do
    > powrotu do pracy

    Wypowiedzenie jest jednostronnym oswiadczeniem woli i jako takie jest
    nieodwolywalne. Nikt mamy nie zmusi do powrotu do pracy, jesli sama tego nie
    zechce.

    > 2) albo wysłać jej niespodziankę listem poleconym typu aneks do umowy

    Umowa nie ma juz znaczenia, jest wypowiedziana. Zreszta aneks do umowy jest
    tez umowa i wymaga podpisania przez 2 strony w celu wejscia w zycie. Jesli
    mama nie podpisze, nie mialby zadnej mocy prawnej.

    > 3) czy ma się ukrywać przed niezdecydowanym pracodawcą

    A po co? Do niczego pracodawca zmusic nie moze w zaistnialej sytuacji. Moze
    tylko prosic.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "- Słuchamy, Radio Maryja... w czyjej intencji modlitwa?

  • 5. Data: 2004-01-24 20:51:07
    Od: "ola.5150" <o...@w...pl-wykasuj>

    bardzo Wam dziękuję
    Mama nadal nie wie jak wygląda pakiet socjalny ale skoro tyle zamieszania to
    chyba jakiś jest, chyba, że odprawią ją z kilkoma tonami Cukru Polskiego.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-01-25 09:03:11
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > bardzo Wam dziękuję
    > Mama nadal nie wie jak wygląda pakiet socjalny ale skoro tyle zamieszania
    > chyba jakiś jest, chyba, że odprawią ją z kilkoma tonami Cukru Polskiego.

    Nie moga. Odprawa (niezaleznie od pensji za najblizsze 3 miesiace
    wypowiedzenia) w wysokosci 2 miesiecznych pensji nie wiecej niz 11 000
    brutto bodajze.
    W cukrze? To do Sadu Pracy od razu z taka propozycja.