PracaGrupypl.praca.dyskusje › ciaza w pracy

  • 1. Data: 2003-03-13 21:11:39
    Temat: ciaza w pracy
    Od: "Alicja Sianko" <a...@p...onet.pl>

    witam!
    do konca marca jestem jeszcze studentka pracuje tez na umowe zlecenie od 7
    misiecy. jestem w ciazy i w maju mam termin porodu. powiedziano mi dzisiaj
    ze jesli pozostane w pracy do dnia porodu to ZUS ma obowiazek wyplacac mi
    macierzynski. czy to prawda? dodam ze pracodawca nie odprowadza za mnie
    zadnych skladek korzystajac z przywileju jaki daje zatrudnienie studenta.
    czy to prawda co dzis uslyszalam?
    pozdrawiam grupowiczow

  • 2. Data: 2003-03-14 08:13:41
    Temat: Re: ciaza w pracy
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    Użytkownik "Alicja Sianko" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b4qs07$eor$1@news.onet.pl...
> [...]
    > macierzynski. czy to prawda? dodam ze pracodawca nie odprowadza za mnie
    > zadnych skladek korzystajac z przywileju jaki daje zatrudnienie studenta.

    IMHO nie

  • 3. Data: 2003-03-15 19:28:53
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > macierzynski. czy to prawda? dodam ze pracodawca nie odprowadza za mnie
    > zadnych skladek korzystajac z przywileju jaki daje zatrudnienie studenta.

    Nie dostaniesz zasiłku macierzyńskiego, ponieważ z Twojego przychodu nie jest
    odprowadzana składka na ubezpieczenia społeczne a konkretnie na zasiłek
    chorobowy.W pojęciu kodeksowym nie jesteś pracownikiem.Zleceniodawca z Twojego
    przychodu odprowadz tylko podatek.Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-03-18 08:46:33
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    > macierzynski. czy to prawda? dodam ze pracodawca nie odprowadza za mnie
    > zadnych skladek korzystajac z przywileju jaki daje zatrudnienie studenta.

    Skoro studentka bedziesz tylko do konca marca, zleceniodaca/pracodawca
    odprowadzi skladki ZUS za kwiecien. Jesli dopilnujesz abys zostala objeta
    ubezpieczeniem chorobowym (jest dobrowolne w przypadku umowy zlecenia), bedzie
    Ci nalezal sie zasilek macierzynski.

    Pamietaj jednak, ze mozesz nie doczekac zgloszenia do ZUS (czego oczywiscie Ci
    nie zycze, ale trzeba dmuchac na zimne), to wtedy nie bedzie Ci sie nic
    nalezalo. Jezeli pracodawcy zalezy Ci na Twojej osobie, powinien zatrudnic Cie
    od zaraz przynajmniej na umowe na czas okreslony - on na tym wiele nie traci a
    Ty wiele zyskujesz.

    Pozdrawiam,
    nebe