PracaGrupypl.praca.dyskusje › Witam Panstwa i o Rade Prosze :)

  • 1. Data: 2003-03-13 22:00:06
    Temat: Witam Panstwa i o Rade Prosze :)
    Od: "robak" <r...@p...onet.pl>

    Dobrywieczor! Na poczatku chcialbym sie przedstawic; jestem Bartek chodze do
    VIIPLO w Krakowie i wlasnie w tym roku pisze mature. Do napisania tego postu
    sklonila mnie obawa przed moja przyszloscia... poniewaz jak wiece przedemna
    trudny wybor ktory w znaczacym stopniu zadecyduje o moim pozniejszym
    zyciu... studia... tak studia... mam z nimi nie maly problem poniewaz nie
    jestem "z powolania lemkarzem" i jak wiele osob w moim wieku caly czas waham
    sie nad kierunkiem ktory powinienem wybrac... w gre wchodza kierunki
    zwiazanie z matematyka a dokladniej myslalem nad markteringiem/zarzadzaniem
    oraz ostatnio wpadlem na nowy pomysl a mionowicie odkrylem kierunek zwany
    inzynieria srodowiska... oba kierunki sa na uczelni AGH znajdujacej sie w
    Krakowie.... i teraz mam prosbe do Was. Do ludzi mogacych udzielic mi jakis
    porad, przyblizyc sytuacje panujaca na rynku.... Moim zdaniem znalezienie
    pracy po Inzynierii http://www.geod.agh.edu.pl/ jest bardziej prawdopodobne
    niz znalezienie pracy po Zarzadzaniu... Poniewaz jak wiadomo zmierzami
    wolnym krokiem do UN a nasze srodowisko w porownaniu z innymi czlonkami jak
    rozniez panstwami ktore ubiegaja sie do wejsca jest w oplakanym stanie, wiec
    "popyt" na ludzi umiacych je "leczyc" powinien wzrosnac... Zarzadzanie z
    kolei pozwoli otworzyc w przyszlosc wlasna firme bo raczej na
    zatrudrudnienie nie ma co liczyc za duza konkurenca na rynku pracy... ale
    oprocz tego myslalem o zrobieniu dodatkowo dyplomu z reklamy co zwiekszylo
    by moje szanse na znalezienie sie na rynku pracy... ech no to chyba tyle z
    gory przepraszam za bledy ktore pewnie sie gdzies wkradly podczas pisania
    tego postu ... i bardzo ale to bardzo prosze o jakies opinie czy podpowiedzi
    z gory thx
    pozd
    Robak

  • 2. Data: 2003-03-13 23:45:56
    Temat: Re: Witam Panstwa i o Rade Prosze :)
    Od: "Slimor" <s...@p...onet.pl>

    studia... tak studia... mam z nimi nie maly problem poniewaz nie
    > jestem "z powolania lemkarzem" i jak wiele osob w moim wieku caly czas
    waham
    > sie nad kierunkiem ktory powinienem wybrac...

    Polecam jak juz wybrales szkole sprawdzic jaki kierunk by cie interesowal
    (nie, byla praca po nim) wybiez sobie to co uwazasz za ciekawe potem
    zobaczyc jakie beda przedmioty, sprawdzic ktore cie beda interesowac,
    wybirasz potem ten kierunek ktory ma najwiecej ciekawych przedmiotow.
    Nie oplaca sie isc na intratne kierunki, chcesz sie meczyc przez 5 lat uczac
    sie tego czego nie lubisz , to nie ma sensu, jezeli masz wybor to wybiez to
    co cie interesuje bedziesz mogl dobrze studiowac. To jest 5lat. I z praca
    nigdy nie wiadomo co ci sie trafi, okaze sie ze bedzie gdzies wolne miejsce
    i nie bedziesz wybrzydzal. Nigdy nie wiadomo w jakiej profesji beda wolne
    miejsca za 5lat i nikt tego nie przewidzi.

    slimor

  • 3. Data: 2003-03-14 08:46:08
    Temat: Odp: Witam Panstwa i o Rade Prosze :)
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik robak <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskus
    yjnych napisał:b4qv1h$god$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > oraz ostatnio wpadlem na nowy pomysl a mionowicie odkrylem kierunek zwany

    No wiesz.... jeżeli rzczywiście lubisz matematykę, to dużo tam jej nie znajd
    ziesz..

    Rafał

  • 4. Data: 2003-03-14 10:06:39
    Od: "Rafał" <k...@g...ox.pl>

    Pewnego dnia, a bylo to w Thu, 13 Mar 2003 23:00:06 +0100, pewien robak
    napisał/a:

    > Dobrywieczor! Na poczatku chcialbym sie przedstawic; jestem Bartek
    > chodze do VIIPLO w Krakowie i wlasnie w tym roku pisze mature. Do
    > napisania tego postu sklonila mnie obawa przed moja przyszloscia...

    Hej.
    Po liceum, masz tylko jeden wybór:
    - bezrobocie (ew. wojsko);
    - studia.
    Jeśli byś wybierał to drugie to proszę Cię, abyś przede wszystkim
    wybierał to co lubisz, czym się interesujesz, a NIE tym, na co jest
    trend(!!!). Trendy znikają, a osoba w danym światku, która znalazła
    się przypadkiem bo był trend, nie będzie miała odpowiedniego zaparcia
    w pracy w przyszłości na stanowisku.
    I nie kieruj sie:
    - "bo Ala poszła na ten kierunek",
    - "bo Gucio opowiadał, że ma dobrą pracę"
    - "bo średni student po tym kierunku zarabia co najmniej xxxx a nawet
    xxxxx PLN"
    - "bo dają dyplom BLEBLE i BLUBLU"

    Ważne jest, to co Ty chcesz, czym Ty się interesujesz. Od pracy która
    nikogo nie interesuje, są ludzie z podstawówką. (np.: kopanie rowów)

    Pozdrawiam (powodzenia na egzaminach)
    Rafał