PracaGrupypl.praca.dyskusje › chorobowe na zleceniu

  • 1. Data: 2006-04-28 11:25:23
    Temat: chorobowe na zleceniu
    Od: Mo <l...@w...pl>

    Witajcie,

    Pracuję na umowę zlecenie już od roku i do tej pory miałam opłacane
    wszystkie składki, dochód brutto pomniejszony +-32%. I nagle dostaję
    r-ek2, wydanie poprawione, że niby niepotrzebnie mi jakąś składkę
    pobrała, okazało się, że chorobową. Dobra, wiem, że przysługuje mi teraz
    zasiłek, gdybym się pochorowała, taki zysk z tej składki, jeszcze jakiś?

    Bo tu już nie wyguglałam, co dalej:
    1. Opłacać ją dalej, czy zrezygnować (w sumie bez sensu, w czerwcu
    zmieniam pracę, więc chyba każę im dalej płacić)
    2. Jeżeli opłacać, to jak dowieść (jeśli tej składki mi nie zapłaciła i
    nie zdąży przed upływem 30dni), że to z ich winy i żeby zachować prawo
    do świadczeń (z których raczej nie korzystam, ale to inna sprawa)?
    3. Czy raportów (RMUA to będzie?) z poprzednich 3 m-cy (chcę mieć wstecz
    dla porównania, czy mi te składki płacili) zażądać od nich, nawet z
    opóźnieniem, czy zwrócić się do ZUS-u?

    Serdecznie dzięki za odpowiedzie, pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)