PracaGrupypl.praca.dyskusje › [biegła|doskonała] umiejętność

  • 1. Data: 2005-01-02 21:53:12
    Temat: [biegła|doskonała] umiejętność
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    Witam serdecznie,

    Moje pytanie dotyczy rynku IT. Bardzo często w ofertach pracy widzi się
    ogłoszenia w stylu: "biegła znajomość technologii XXXX", "doskonała umiejętność
    programowania w jezyku XXX".

    Moje pytanie brzmi: Czy pracodawcy zawsze (prawie zawsze) oczekują od
    kandydatów biegłej znajomości wybranych technoloogii?

    Moje odczucia są następujące: Jeżeli pracodawca oczekuje osoby biegle
    władającej daną technologią to dla mnie osoba pewne rzeczy potrafi wykonywać na
    szóstkę (w skali sześciostopniowej). Przypuszczam też, że takie wymagania może
    spełnić osoba tylko z kilkuletnim doświadczenie.

    ... i teraz powiedzmy: czy mam szanse ubiegać się o podobne stanowiska, gdy sam
    oceniam swoje umięjętności na powiedzmy 4 - 4.5? Natomiast nie jest dla mnie
    jakimkolwiek problemem byc móc siąść na dokumentacją i innymi źródłami by
    pewnie (czasami unikalne i dość specyficzne) rzeczy nadrobić i uzupełnić.
    Niestety nie mogę zaoferować kilkuletniego doświadczenia. Jedynie co mogę
    zapewnić to chęć ciągłego dokształcania i nauki...

    Co o tym sądzidzie?

    Pozdrawiam.
    Michał.

  • 2. Data: 2005-01-02 22:40:55
    Temat: Re: [biegła|doskonała] umiejętność
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Niestety nie mogę zaoferować kilkuletniego doświadczenia. Jedynie co mogę
    > zapewnić to chęć ciągłego dokształcania i nauki...

    wg mnie trafiles w 10-ke. Tez mnie to wpienia strasznie jak na rozmowie - na
    admina malego oddzialu firemki - pytaja mnie o znajomosc poszczegolnych
    rzeczy/systemow/programow. I kiedy dojdzie do czegos z czego jestem slaby, albo
    w zasadzie nie mam pojecia to nie wiem co odpowiedziec, bo:
    - czy np bash jest AZ TAK trudny zeby niemozliwe bylo nauczenie sie go ? I tak
    przeciez PRAWIE zawsze nie wykorzystuje sie 100% funkcji i korzysta z
    wielomilionowej skladni. To sie da nauczyc !
    - czy jezeli nie znam jakiegos programu - dajmy na to narzedziowego, to czy w
    internecie, ksiegarni nie ma materialow na ten temat...?

    Kiedys byla u mnie w miescie taka fajna firemka - kapital Dunski chyba i
    strasznie sie napalilem na robotke - bylo to cos wiecej niz dotychczasz
    wykonywalem. Zapytali o VPN. A ja na to, ze nie, nie mialem stycznosci wczesniej
    z tym bo nie bylo takiego wymogu/koniecznosci. Odpadlem...
    Po jakims czasie dowiedzialem sie ze wykorzystywali...1 programik pt.
    Stunnel....
    Teraz, z perspektywy czasu, jak przypomne sobie to spotkanie to nie uwazam aby
    bylo to zmarnowanie spotkanie. Ot, po jednej rozmowie dowiedzialem sie, ze firmy
    - nawet te "nienajwieksze" :), korzystaja z szyfrowania. I wiesz co ? Po 2-3
    miesiacach poznalem prawie wzystko co zwiazane z kryptografia, bezpieczenstwem.
    Obecnie mam porobione tunele IPSEC i in. pomiedzy firmami tak, ze bedac w 1
    firmie czuje sie jakbym bym w drugiej - wszystko w zasiegu...1 klikniecia :)

    Teraz znow czekam na kolejne spotkanie - a noz widelec zauwaze u siebie znow jakies
    braki wymagajace uzupelnienia...?

    Ale wracaja do Twojego pytania. Aplikuj na takie stanowiska - byleby nie bylo
    napisane "najchetniej studenta" bo pieniazki za taka wiedze to dostaniesz max w
    postaci 3-cyfrowej :)

    Pozdrawiam!

  • 3. Data: 2005-01-02 23:04:19
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    > wg mnie trafiles w 10-ke.

    :)

> [...]
    > - czy jezeli nie znam jakiegos programu - dajmy na to narzedziowego, to czy w
    > internecie, ksiegarni nie ma materialow na ten temat...?

    Nie wiem, może mam złe podejście ale... za co człowiek się nie wziąłby
    (programowanie, bazy danych, itd) są to tak rozległe tematy, że trudno jest to
    wszystko objąć i chyba obok samych umiejętności (znajomości zagadnien itp)
    ważną rzeczą jest umiejętność douczenia się (a chyba właściwie doczytania
    dokumnetacji) i rozwiązanie danego problemu niż "wyrycie" wszystkiego na pamięć.

    Nie chcę tutaj oczywiście twierdzić, że przed każdym nowym problemem, zadaniem
    należy siadać i przeglądać "papiery" by się czegoś nauczyć, gdyż w danej chwili
    nie potrafi się wykonać zadania lecz mając solidne umiejętności w danej
    dziedzinie pewnych rzeczy można się douczyć (a chyba przez takie douczanie w
    końcu wraz z praktyką będzie można mówić o może nie doskonałej znajomości
    wybranych zagadnień, ale coraz bliższej doskonałości).

    Czasami przeglądając oferty wydaje mi się ze pracodawcy w ten sposób chcą z
    miejsca dać do zrozumienia osobom, które np. kilka lub kilkanaście tygodni
    zajmują się daną technologią (i wydaje im się, doskonałymi w danej dziedzinie)
    od tych, którzy na prawdę są w stanie sobie poradzić ze znacznie trudniejszymi
    zadaniami.

> [...]
    > napisane "najchetniej studenta" bo pieniazki za taka wiedze to dostaniesz max

    Chyba nie ma innego wyjścia gdyż przeglądając oferty pracy niemal wszędzie
    stawiane są wysokie wymagania.

  • 4. Data: 2005-01-03 00:07:47
    Od: "exe the cute" <k...@p...onet.pl>

    > Chyba nie ma innego wyjścia gdyż przeglądając oferty pracy niemal wszędzie
    > stawiane są wysokie wymagania.

    Najwyższe, z tego co zauważyłem. Żeby dostać pracę jako ktokolwiek inny,
    trzeba mieć 5-10% tej wiedzy, a zarobki znacznie wyższe.

    Pzdr
    Exe Very Cute

  • 5. Data: 2005-01-04 00:10:12
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    Czy może jeszcze ktoś z Was podzielić się własnymi doświadczeniami?