PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobotna a umowa- zlecenie

  • 11. Data: 2004-10-05 21:03:30
    Temat: Re: bezrobotna a umowa- zlecenie
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Nie wiem skąd pomysł że nie przeczytałam
    > skruputatnie otrzymanych papierów.

    A tak w ogóle to:
    1. mozesz zglosic po ustaniu stosunku pracy na umowe-zlecenie (juz nie
    pamietam jai okres czasu)
    2.faktycznie lepiej weź tą umowę na ciotkę, albo na studenta do 25 roku
    życia, albo na kolegę - the best jeżeli pracuje w służbie zdrowia, ale tu
    chodzi o jakąś składkę chorobową czy też zdrowotną - tego dokładnie już nie
    pamiętam, więc się nie sugeruj. Najważniejsze żeby ta osoba pracowała i
    miała odprowadzane składki.
    3. Obowiązujące Ciebie jako osobę bezrobotną przepisy są dostępne w każdym
    UP na gazetce i dodatkowo możesz otrzymać je w małym formacie. Takie były
    decyzje .....kogoś tam.... Ale były :-) I Twoim obowiązkiem jest się z nimi
    zapoznać, ponieważ podpisałaś że są Ci one znane.

    Pozdrrr... Reksio

  • 12. Data: 2004-10-06 19:37:02
    Od: s...@o...pl

    > Czy powinnam zglosic w UP tygodniową skonczoną już
    > prace na umowe- zlecenie? zapomniałam tego zrobic
    > i nie bardzo bym chciała żeby mnie wyrejestrowano.
    > Nie pobieram zasiłku.
    >
    > Drugie pytanie mam może dziwne, ale od momentu mojego
    > zarejestrowania upłynęły już dwa miesiące i nadal mnie
    > nie wezwano..... To normalne?
    >
    > Pozdrawiam
    > O.

    skoro Cię "nie wezwano", to niedługo przyślą Ci decyzję o wyrerestrowaniu z
    powodu nie zgłoszenia w wyznaczonym terminie. Swoja drogą dziwne, że przy
    odbiorze decyzji o zarejestrowaniu, nie interesowało Cie nic oprócz jak sądze
    ubezpieczenia zdrowotnego. Terminy zgłoszeń generalnie sa przez różne PUPy
    róznie ustalanie ( w moim np. jest raz na 2 -3 miesiące)w zalezności od
    sytuacji ludzi i ilości bezrobotnych. jeżeli kogoś coś interesuje to można
    przychodzić nawet codziennie. Wg ustway o promocji zatr. zgłoszenia powinny byc
    co miesiąc.Niestety zauważyłam, że ludziom nie chce się zgłaszać i o wszystko
    mają pretensje, często nie sa zainteresowani podjęciem pracy. Jeśli sa czymś
    zainteresowani to tylko ubezpieczeniem zdrowotnym. A według mnie kwestia ubezp.
    zdr. w urzędach pracy nie powinna istnieć. Powinno to byc w kompetencjach
    opieki społecznej.
    No nic, powinnaś pójśc z umową się wyrejestrować w ciągu 7 dni od dnia
    rozpoczęcia pracy. Przy rejestracji podpisywałaś zobowiązanie, że będziesz
    zgłaszać wszelkie zmiany.
    Zostaje nam tylko modlic się, żeby w Polsce było kiedyś normalnie:)
    pozdrawiam wszystkich
    magda

  • 13. Data: 2004-10-08 08:29:20
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    <s...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > powodu nie zgłoszenia w wyznaczonym terminie. Swoja drogą dziwne, że przy
    > odbiorze decyzji o zarejestrowaniu, nie interesowało Cie nic oprócz jak

    gwoli wyjasnienia (bo chyba macie wszyscy jakieś dziwne przekonanie
    ze jak ktos jest bezrobotny to na pewno jest półgłówkiem)
    NIE OTRZYMAŁAM terminu zgłoszenia; pytałam o ten termin
    kilkakrotnie, każą mi czekać. To mnie dziwi, stąd pytanie.
    Po drugie: rzeczywiście interesuje mnie głownie ubezpieczenie;
    dlatego że pracy muszę szukać sama; nie mam zamiaru czekać
    w nieskończoność aż urząd mi pomoże. Przychodzę tam często przeglądać
    ogłoszenia. Jak dotąd nie było żadnego z mojej branży co niespecjalnie
    mnie zadziwia. Apeluję przy okazji do dokłądnego czytania postów;
    gdybym otrzymała jakikolwiek tremin nie pytałabym dlaczego
    go nie otrzymałam. Z pewnością nie zostanę wyrejestrowana
    z powodu nie stawienia się w wyznaczonym terminie: bo
    terminu NIE MA.

    Pozdrawiam
    O.

  • 14. Data: 2004-10-08 09:46:57
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 8 Oct 2004 10:29:20 +0200, thuringwethil
    <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> napisał:

    > gwoli wyjasnienia (bo chyba macie wszyscy jakieś dziwne przekonanie
    > ze jak ktos jest bezrobotny to na pewno jest półgłówkiem)
    > NIE OTRZYMAŁAM terminu zgłoszenia; pytałam o ten termin
    > kilkakrotnie, każą mi czekać.

    A wydali ci tak ksiazeczke "karta wizyt" ?
    Toto okazuje sie w przychodniach, zamiast ksiazeczki zdrowia. Jest tam
    wpisana ostatnia wizyta i termin nastepnej.
    Masz wpisany termin odbytej i niewypelnione rubryki na nastepne?

    Czy wydali jakis inny dokument?

  • 15. Data: 2004-10-08 10:34:34
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf":
> [...]
    > wpisana ostatnia wizyta i termin nastepnej.
    > Masz wpisany termin odbytej i niewypelnione rubryki na nastepne?

    Witam, u mnie w mieście nie spotkałam się z czymś takim jak ksiązeczka
    wizyt. Dostalam tylko karteczke z miejscami na kilkanascie wpisow
    dotyczacych terminow wizyt, dokumentow, ktore nalezy miec przy sobie i
    miejsca odbioru pieniazkow w przypadku zasilku, stypendium itp.Karteczka
    jest potrzebna jedynie bym nie zapomniala o kolejnej wizycie. Do przychodni
    potrzebna mi byla tylko legitymacja ubezpieczeniowa, ktora musze podbijac
    raz na pol roku. Dostalam tez kopie ZZA ze jestem zgloszona do ubezpieczenia
    zdrowotnego. Wiec moze u thuringwethil jest podobnie? Poza tym jesli
    thuringwethil jest czesto w UP, to w momencie kiedy mowia ze nie ma dla niej
    ofert i podpisze, ze faktycznie nic nie ma, uznaja za odbyta w terminie
    wizyte. Mysle ze nie ma sie w tym przypadku czym martwic.
    Pozdrawiam Gosia

  • 16. Data: 2004-10-08 15:33:21
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote in message
    pl...
> [...]
    > wpisana ostatnia wizyta i termin nastepnej.
    > Masz wpisany termin odbytej i niewypelnione rubryki na nastepne?

    Wydano mi decyzję o uznaniu za osobę bezrobotną,
    drugi świstek o odmowie przyznania zasiłku, trzeci świstek
    do lekarza. Na żadnym z nich nie ma terminów wizyt, jedyne
    występujące daty to data zarejestrowania i data moich urodzin.

    Powiedziano mi także że mam czekac na wezwanie.
    Czekam już ponad dwa miesiące.

    Pozdrawiam
    O.

  • 17. Data: 2004-10-08 15:35:59
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    "Gosia" <M...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > dotyczacych terminow wizyt, dokumentow, ktore nalezy miec przy sobie i
    > miejsca odbioru pieniazkow w przypadku zasilku, stypendium itp.

    Nie pobieram zasiłku moze dlatego nie dostałam żadnej książeczki?
    Swoją droga sądziłam ze w każdym PUPie sa podobne procedury.

    w momencie kiedy mowia ze nie ma dla niej
    > ofert i podpisze, ze faktycznie nic nie ma, uznaja za odbyta w terminie
    > wizyte.

    Heh oferty wiszą na korytarzu; nie podpisuję nic oglądając je.

    Pozdrawiam
    O.