PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobotna a umowa- zlecenie

  • 1. Data: 2004-10-05 12:58:10
    Temat: bezrobotna a umowa- zlecenie
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    Czy powinnam zglosic w UP tygodniową skonczoną już
    prace na umowe- zlecenie? zapomniałam tego zrobic
    i nie bardzo bym chciała żeby mnie wyrejestrowano.
    Nie pobieram zasiłku.

    Drugie pytanie mam może dziwne, ale od momentu mojego
    zarejestrowania upłynęły już dwa miesiące i nadal mnie
    nie wezwano..... To normalne?

    Pozdrawiam
    O.

  • 2. Data: 2004-10-05 13:04:57
    Temat: Re: bezrobotna a umowa- zlecenie
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    Użytkownik "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> napisał w
    wiadomości news:cju5ve$kf1$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy powinnam zglosic w UP tygodniową skonczoną już
    > prace na umowe- zlecenie? zapomniałam tego zrobic
    > i nie bardzo bym chciała żeby mnie wyrejestrowano.
    > Nie pobieram zasiłku.

    Nie wiem, czy masz obowiązek, ale myślę, że wypadałoby zgłosić. Chociażby po
    to, żeby urzędnicy widzieli, że starasz się złapać cokolwiek i zdobywać
    doświadczenie.

    > Drugie pytanie mam może dziwne, ale od momentu mojego
    > zarejestrowania upłynęły już dwa miesiące i nadal mnie
    > nie wezwano..... To normalne?

    Oni nie wzywają. Sama musisz tam chodzić, czytać oferty....

    D.

  • 3. Data: 2004-10-05 13:11:51
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> wrote in message

    > Nie wiem, czy masz obowiązek, ale myślę, że wypadałoby zgłosić. Chociażby
    po
    > to, żeby urzędnicy widzieli, że starasz się złapać cokolwiek i zdobywać
    > doświadczenie.

    Zgłosic to ja moge chętnie ale boję się że poniewaz minęło troche czasu
    to mnie wyrejestrują.

    > Oni nie wzywają. Sama musisz tam chodzić, czytać oferty....

    chodzę, czytam!!!! choć w moim zawodzie jest klęska z ofertami.
    Bardziej chodziło mi o to, że nie wezwano mnie
    jeszcze do stawienia się.

    Pozdrawiam
    O.

  • 4. Data: 2004-10-05 13:12:35
    Od: "Immona" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:cju66u$qhr$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
    po
    > to, żeby urzędnicy widzieli, że starasz się złapać cokolwiek i zdobywać

    Na czas jakiejkolwiek pracy zarobkowej trzeba sie wyrejestrowac (zlecenie,
    um. o dzielo) i traci sie na ten czas zasilek.
    To m.in. to robi takie kolejki pod UP - np. plastyk, ktory ma jako dzielo
    wykonac wystawe sklepowa, musi sie na ten jeden dzien wyrejestrowac i potem
    znowu rejestrowac. W ogole wszelkim free-lancerom, ktorzy nie maja DG daje
    to w kosc. Zywie pewne podejrzenia, ze system zaprojektowano tak, zeby
    zmuszal zleceniowcow i dzielowcow do zakladania DG :)

    Idz i pogadaj, ze nie wiedzialas - jak ktos nie pobiera zasilku, urzedniczka
    nie powinna spojrzec na kogos takiego jak na oszusta. Wpisze Ci, ze
    zglosilas to wczesniej. Denerwuja sie wtedy, jak ktos bierze zasilek,
    pracuje i nie zglasza.

    > Oni nie wzywają. Sama musisz tam chodzić, czytać oferty....

    Wyznaczaja chyba spotkania, na ktore musisz sie stawic i podpisac, ze bylas.
    Przy rejestracji/kazdej wizycie wyznaczaja Ci termin nastepnej. Nie wiesz
    kiedy masz isc - zadzwon i spytaj, bo za niestawienie sie mozna jakies tam
    prawa stracic.

    I.

  • 5. Data: 2004-10-05 13:18:12
    Od: "M.P" <s...@w...pl>

    Hm dziwne jak się rejestrowałaś nie dostałaś terminu kolejnej wizyty w UP
    myslałem ze wszędzie jest coś takiego jak terminy kolejnego stawienia się w
    celu podpisania listy bezrobotnego.

    Użytkownik "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> napisał w
    wiadomości news:cju6p6$omv$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2004-10-05 15:29:33
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    > prace na umowe- zlecenie? zapomniałam tego zrobic
    > i nie bardzo bym chciała żeby mnie wyrejestrowano.

    Tak , trzeba zgłosić, za ten okres UP nie będzie opłacał składki
    zdrowotnej. Lepiej późno niż wcale, bo kara to 500 zł dla Ciebie i trochę
    więcej dla Twojego zleceniodawcy.

    > Drugie pytanie mam może dziwne, ale od momentu mojego
    > zarejestrowania upłynęły już dwa miesiące i nadal mnie
    > nie wezwano..... To normalne?

    Przecież UP nie wysyła "umyślnego" ani listu, tylko od razu przy
    rejestracji wyznacza termin następnej wizyty - przy rejestracji zwykle za
    1 miesiąc, a później może rzadziej, dając niewielki formularz (A5, składa
    się na A6), w którym odnotowuje się terminy kolejnych wizyt.
    Radzę przeglądnąć dokładnie "papiery", jakie otrzymałaś w UP przy
    rejestracji. Wszystko będziesz wiedzieć i nie będziesz musiała pytać.

    Pozdrawiam

    wa

  • 7. Data: 2004-10-05 16:05:28
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    "wektor" <w...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > Radzę przeglądnąć dokładnie "papiery", jakie otrzymałaś w UP przy
    > rejestracji. Wszystko będziesz wiedzieć i nie będziesz musiała pytać.

    Proszę o troche zaufania do moich zdolności intelektualnych,
    gdyby wyznaczono mi jakikolwiek termin to bym nie pytała
    dlaczego go nie wyznaczono... Nie wiem skąd pomysł że nie przeczytałam
    skruputatnie otrzymanych papierów.

    Pozdrawiam
    O.

  • 8. Data: 2004-10-05 17:56:58
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Nie pobieram zasiłku.
    >
    > Drugie pytanie mam może dziwne, ale od momentu mojego
    > zarejestrowania upłynęły już dwa miesiące i nadal mnie

    Napisz tą umowę na ciotkę. Tomek

  • 9. Data: 2004-10-05 18:17:58
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > kiedy masz isc - zadzwon i spytaj, bo za niestawienie sie mozna jakies tam

    W tej sytuacji to chyba można stracić prawo do umierania za premiera. Bo prawo
    do zycia to juz straciła. Tomek

  • 10. Data: 2004-10-05 18:31:38
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    "Immona" <c...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > kiedy masz isc - zadzwon i spytaj, bo za niestawienie sie mozna jakies tam

    Chodzi mi wyłacznie o ubezpieczenie
    nie czarujmy się: pracy muszę szukac sama, UP mi nie pomoże.

    Pozdrawiam
    O.