PracaGrupypl.praca.dyskusje › baza danych - ile?

  • 1. Data: 2003-10-17 07:44:34
    Temat: baza danych - ile?
    Od: "Agania" <a...@t...pl>

    Dostałam propozycję zebrania danych różnych firm, które potem będą
    wykorzystane przy wysyłaniu ofert. Kryteria będę znać, ja mam tyko znaleźć
    firmy, które odpowiadają profilowi.
    I teraz mam pytanie - nie wie ktoś ile można powiedzieć za zrobienie takiej
    bazy? Czy cenę podać od sztuki czy za całość?
    Prosze o wszelkie sugestie, bo nie chcę wyskoczyć z jakąś kosmiczną kwotą,
    ale nie chcę też podać za mało:)

    Z góry dziękuję:)

  • 2. Data: 2003-10-17 07:56:35
    Temat: Re: baza danych - ile?
    Od: Catbert <v...@w...pl>

> [...]
    > bazy? Czy cenę podać od sztuki czy za całość?
    > Prosze o wszelkie sugestie, bo nie chcę wyskoczyć z jakąś kosmiczną kwotą,

    Możesz zobaczyć ile kosztuje coś gotowego, np.:
    http://www.hbi.pl/pol/
    (z takiego gotowca mozna coś zrobić weryfikując dane, wyrzucając firmy
    zbędne i telefonując do wybranych).

    Baza jak wyżej oferowane może być zamówiona jako przefiltrowana - zwykle
    koszt takiej to kilkaset - kilka tysięcy złotych.

    Dane, które zawiera są ograniczone w przydatności, bo zawieraja zwykle
    nazwiska osób z rejestru handlowego lub dyrekcji - te najbardziej
    przydatne w nich nie występują.

    Sporzadzenie dobrej bazy to efekt kilku lat kontaktów (takiej bazy nikt
    nie udostępnia, chyba, że kradziona (np. były sfrustrowany pracownik) a
    stworzenie takiej to wiele telefonów i rozmów - za taka bazę warto dac
    nawet kilka zł za rekord.

    Pzdr; Catbert EHRM

  • 3. Data: 2003-10-17 08:19:53
    Od: "gebbeth" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Agania" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czy cenę podać od sztuki czy za całość?

    Oczywiście za rekord (sztukę czyli jeden wpis).
    Cena zależy od ilości informacji, które musisz zebrać nt. jedej firmy.
    Jeżeli są to dane podstawowe, np. nie wymagające wywiadu w firmie, to cena
    raczej nie wielka 1 - 2 zł.)
    Jeżeli dane maja byc "bogatsze" to i cena rosnie.
    Ja kupując rok temu bazę w Urzędzie Statystycznym (najtaniej ale przez to
    najmniej uaktualnione dane) płaciłem od 0,70 gr do 1,00 zł za rekord danych
    podstawowych (nazwa adres, telefonon)

    Pozdrawiam
    gebbeth