PracaGrupypl.praca.dyskusje › artykuł

  • 11. Data: 2002-12-07 23:39:45
    Temat: Re: artykuł
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Robert Drozd wrote:

    > 16,5 tys dolarów to 66 tysięcy zł rocznie i 5500 miesięcznie. I nie mogą
    > się utrzymać? Ciekawe. No wiem, że ceny są trochę inne, ale...

    "Z niepokoje patrze na wysokosc swojego wynagrodzenia, jako jedyny
    zywiciel rodziny"

    Lech K. z PiS dla ŻW (5.12.2002) o pensji ok. 8 tys zl netto.

    Flyer

  • 12. Data: 2002-12-08 08:04:53
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    - bezrobotni w tej dziedzinie to male pchelki w porownaniu do
    przedsiebiorcow.

    Dziwi mnie dlaczego przedsiebiorcy czy tzw. ludzie sukcesu nie wala
    gremialnie na szkolenia - z ekonomiki, z HR, z kreatywnosci. Patrzac z
    boku tez mozna powiedziec, ze sie nie szkola (statystycznie), maja mala
    wiedze, sa niekreatywni - sa glupio odtworczy,
    Moze pora tez powiedziec - nie
    bedzie postepu dopoki nasi "zloci" przedsiebiorcy beda trzymac sie
    wiedzy nabytej w trakcie handlu z lozka polowego na Marszalkowskiej.
    Tyle tylko, ze najbardziej stratni beda na tej niewiedzy swoich
    pryncypalow pracownicy.

    Koleny tekst o tym co powinni zrobic inni, aby nam bezrobotnym żyło sie lepiej.
    Od pewnej grupy osób nie usłyszałem tu jeszcze ani jednego zdania co trzeba zrobic
    aby samemu sobie
    pomóc.

    mer

  • 13. Data: 2002-12-08 10:55:57
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    mer wrote:

> [...]
    > Od pewnej grupy osób nie usłyszałem tu jeszcze ani jednego zdania co trzeba zrobic

    Gospodarka to obieg polzamkniety. Jezeli przedsiebiorcy beda krecic sie
    dookola wlasnego ogona, to nigdy, nawet przy najlepiej wyszkolonych
    pracownikach, nie rusza do przodu.

    Flyer

  • 14. Data: 2002-12-08 12:05:17
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    mer wrote:

> [...]
    > Od pewnej grupy osób nie usłyszałem tu jeszcze ani jednego zdania co trzeba zrobic

    A gdzie "celna" uwaga o chorej swiadomosci i diable?

    Uzupelniajac. Stan gospodarki nie jest pochodna bezrobocia, ale
    bezrobocie jest pochodna stanu gospodarki. To co nalezy najpierw zmienic
    - bezrobotnych czy uczestnikow rynku. Moze te piekne rozwazania o
    swiadomosci bezrobotnych trzeba uogolnic na caly rynek. Ja wiem, ze mnie
    to nie powinno obchodzic, ze przedsiebiorcy niesplacaja kredytow
    bankowych, bankom spada wynik i zwalniaja ludzi, ludzie zadluzaja sie bo
    sa "working poor", niespalacaja kredytow .... .
    Dodatkowo czasami Panstwo musi dofinansowac z moich podatkow ( ;) )
    zadluzone banki, bo inaczej dostanie w d.. jeszcze wieksza czesc
    uczestnikow rynku.
    Po prostu w gospodarce nie ma tak latwo - krysztalowi przedsiebiorcy bez
    pomyslow (poza jednym - wziasc kredyt, zadluzyc sie u dostawcow i
    pracownikow) i zli pracownicy/bezrobotni nie chcacy pracowac za friko i
    mozliwosc podziwiania oblicza i geniuszu szefa.

    Flyer

  • 15. Data: 2002-12-08 12:10:22
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > 16,5 tys dolarów to 66 tysięcy zł rocznie i 5500 miesięcznie. I nie mogą
    > się utrzymać? Ciekawe. No wiem, że ceny są trochę inne, ale...

    Czlowieku, gdzie Ty zyjesz???
    Przeciez tyle zarabiaja dwie dorosle osoby na siebie i na dwoje dzieci.
    Przeciez z tego trudno byloby w chodziazby Warszawie wyzyc. (mieszkanie,
    szkola, zywnosc, komunikacja).
    D.

  • 16. Data: 2002-12-08 12:12:05
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Rodaku, zrób to sam
    Pisamak jak pismak... ale jesli jeszcze raz wyslesz taki duzy list na liste
    + jakich zalacznik to niestety dosteniesz PLONK-a.
    Zreszta Nina juz wczesniej wyslala link do niego.
    D.

  • 17. Data: 2002-12-08 13:23:47
    Od: j_d <j...@u...o2.pl>

    OK, tylko ze ta sama "Wyborcza" co jakis czas (np. kilka tygodni temu w dodatku
    "Praca"; pamietam
    rowniez duzy artykul w "Magazynie" gdzies okolo lutego/marca) drukuje artykuly o
    mlodych, po studiach,
    znajacych jezyki, itp. ktorzy wykazuja sie aktywnoscia, o ktory postuluje autorka
    artykulu, a efekty sa
    mizerne...

    Nie krytykuje artykulu, nie polemizuje z pogladami autorki, ale dziwne to, ze w tej
    samej gazecie mozna
    przeczytac publikacje wlasciwie sobie zaprzeczajace...

    j_d

  • 18. Data: 2002-12-08 13:25:01
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya j_d! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

    > Nie krytykuje artykulu, nie polemizuje z pogladami autorki, ale dziwne
    > to, ze w tej samej gazecie mozna przeczytac publikacje wlasciwie sobie
    > zaprzeczajace...

    A co w tym dziwnego? To sie nazywa zdanie odmienne. Rozumiem gdyby jeden
    autor publikowal sprzeczne ze soba atykuly. Ale jezeli pisza rozne osoby,
    to dlaczgo niby maja spiewac na taka sama nute?

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 19. Data: 2002-12-08 13:51:00
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "Darek" w news:asvcuh$f8s$1@news.gazeta.pl napisał(a):

    > Pisamak jak pismak... ale jesli jeszcze raz wyslesz taki
    > duzy list na liste + jakich zalacznik to niestety dosteniesz
    > PLONK-a.

    Te zalaczniki czesto sie przyklejaja podczas kopiowania tekstu z jakiejs
    stronki. Kiedys czytalem artykul, ze podobne niewielkie graficzki sa
    uzywane do sledzenia poczynan internautow (a wiadomo jak ich
    zainteresowania sa cenna wiadomoscia). Nie wiem, czy te rowniez, ale to
    mozliwe bo w sumie na stronie raczej funkcji ozdobnej nie spelniaja.

    pozdrawiam
    Greg

  • 20. Data: 2002-12-08 14:37:24
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Sun, 8 Dec 2002 13:10:22 +0100, gdy "Darek"
    <d...@p...onet.pl> napisał:

    >Czlowieku, gdzie Ty zyjesz???

    W Warszawie.

    >Przeciez tyle zarabiaja dwie dorosle osoby na siebie i na dwoje dzieci.
    >Przeciez z tego trudno byloby w chodziazby Warszawie wyzyc. (mieszkanie,
    >szkola, zywnosc, komunikacja).

    No toś bracie przywalił.
    Dwie (jesli dwie...) dorosłe osoby zarabiające 5500 - a mowimy o kwotach
    netto, to nawet w Warszawie mniejszosc.

    I zeby daleko nie szukac - w mojej rodzinie dochod jest nizszy.

    Nie wiem jakie masz wymagania, ale nie wszyscy wynajmuja mieszkanie w
    dogodnych dzielnicach, oplacaja prywatna szkole, kupuja w Galerii
    Centrum.

    Nie mam czasu szukać aktualnych danych, pod koniec 1999 roku minimum
    socjalne dla trzyosobowej rodziny ? dwojga dorosłych z dzieckiem ?
    wynosiło 1487 zł. Po dodaniu dziecka i inflacji dostaniemy ok. 2000 zł.

    Robert