PracaGrupypl.praca.dyskusje › aplikacja o pracę - pytanie

  • 1. Data: 2003-02-05 11:24:58
    Temat: aplikacja o pracę - pytanie
    Od: "miras" <m...@i...pl>

    Witam,
    Pracy i praktyk szukam już od pewnego czasu. Wszystkie dokumenty wysyłam
    mailem. W związku z tym mam pytanie:
    czy trzeba wysyłane dokumenty podpisywać odręcznie(i potem ewentualnie
    skanować) ? Do tej pory tego nie robiłem, wydaje mi się to trochę
    nielogiczne, ale jakby ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości byłbym bardzo
    wdzięczny.
    Pozdrawiam
    Miras

  • 2. Data: 2003-02-05 11:52:44
    Temat: Odp: aplikacja o pracę - pytanie
    Od: "Mystery Me" <m...@w...pl>

    Teoretycznie - tak. Chociazby dlatego ze zgoda na przetwarzanie danych
    osobowych wymaga jakiejs autoryzacji (podpisu recznego lub cyfrowego).W
    praktyce malo kto wogole zwraca na to uwage wystarczy ze jest zgoda.
    Malo prawdopodobne wiec aby Twoje problemy ze znalezieniem pracy dotyczyly
    braku podpisu odrecznego na dokumentach.

    Pozdr
    Mirage

    Użytkownik miras <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1qsbv$776$...@j...coi.pw.edu.pl...

  • 3. Data: 2003-02-05 12:02:01
    Temat: Re: aplikacja o pracę - pytanie
    Od: "miras" <m...@i...pl>

    dzieki

  • 4. Data: 2003-02-05 13:10:15
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Mystery Me <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1qtrp$1n8$...@a...news.tpi.pl...
    > Teoretycznie - tak. Chociazby dlatego ze zgoda na przetwarzanie danych
    > osobowych wymaga jakiejs autoryzacji (podpisu recznego lub cyfrowego).

    Ale podpis cyfrowy to jest troszkę co innego niż zeskanowany podpis z
    papieru :-)

    Rafał

  • 5. Data: 2003-02-05 13:40:41
    Od: "Mystery Me" <m...@w...pl>

    Chodzi o wiarygodnosc. Ja tez moge zeskanowac sobie Twoj podpis z jakiegos
    posiadanego dokumentu i z powodzeniem sie nim poslugiwac podszywajac sie pod
    Ciebie.
    a w sprawie podpisu cyfrowego ... o tym co to jest uczylam sie juz pare lat
    temu na informatyce na polibudzie wiec daruj sobie ironie...

    Użytkownik Rafal <?@?.?> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1r2dg$tfm$...@a...dialog.net.pl...

  • 6. Data: 2003-02-05 16:14:53
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Mystery Me <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1r467$ds1$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > posiadanego dokumentu i z powodzeniem sie nim poslugiwac podszywajac sie

    Jakie to zwiększenie wiarygodności? Tak samo wiarygodne kiedy będzie podpis
    zeskanowny lub kiedy go nie będzie. Każdy kto by chciał się pode mnie
    podszyć (nawet ten co nie dysponuje moim prawdziwym podpisem na kartce)-
    równie dobrze może sobie sam moje nazwisko napisać na kartce i zeskanować -
    kto będzie wiedział, że to nie mój podpis? Przeciez jak wysyłam papiery do
    jakiejś firmy to w 99% odbiorca nie zna mojego prawdziwego podpisu.

    A poza tym Ty pisałaś o autoryzacji a nie o tylko zwiększeniu wiarygodności.
    Tak więc zeskanowanie podpisu nie ma żadnego znaczenia prawnego. Wysłanie
    maila z podpisem skanowanym ma taki sam skutek prawny jak wysłanie bez
    takiego podpisu.

    > a w sprawie podpisu cyfrowego ... o tym co to jest uczylam sie juz pare
    lat
    > temu na informatyce na polibudzie wiec daruj sobie ironie...

    Więc po co wypisujesz te rzeczy o skanowaniu podpisów?

    Rafał

  • 7. Data: 2003-02-06 10:00:43
    Od: "Mystery Me" <m...@w...pl>

    Wiarygodność treści dokumentu i tożsamości nadawcy komunikatu w komunikacji
    netowej zapewnia podpis cyfrowy.
    W "komunikacji papierowej" - podpis odręczny.

    "Należy pamiętać, że każdorazowo wysyłając CV w sprawie pracy należy dopisać
    klauzulę dotyczącą wyrażenia zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych.
    Niżej przedstawiamy standardową treść klauzuli:

    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w
    ofercie pracy dla potrzeb
    niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji przez firmę Most Wanted /
    zgodnie z ustawą z dnia 29.
    08 .97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. U. Nr. 133 poz. 883 /".

    Klauzula powinna być podpisana własnoręcznie przez osobę składającą
    dokumenty. Aplikacje bez
    klauzuli nie powinny być przetwarzane przez firmy (czytane, przechowywane
    itd.) Mogą być potraktowane jako anonimy i zniszczone. Zgoda na
    przetwarzanie danych osobowych nie dotyczy wykorzystywania ich do celów
    marketingowych, a jedynie do celów rekrutacyjnych i późniejszego
    ewentualnego przechowywania ich w bazie danych firmy. W każdej chwili możemy
    poprosić o aktualizację lub usunięcie danych osobowych z bazy firmy."
    (http://praca.okno.pw.edu.pl/cv.htm)

    a na koniec... pisalam przeciez ze praktyce malo kto wogole zwraca na to
    uwage na wiarygodnosc podpisu.

    Mirage

    Użytkownik Rafal <?@?.?> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1rdb3$kch$...@a...dialog.net.pl...

  • 8. Data: 2003-02-06 13:53:13
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Mystery Me <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1tblf$dpg$...@a...news.tpi.pl...
    > Wiarygodność treści dokumentu i tożsamości nadawcy komunikatu w
    komunikacji
    > netowej zapewnia podpis cyfrowy.

    W takim razie po co Mirasowi doradzałaś, że "teoretycznie" warto skanować
    podpis i takie dokumenty wysłać mailem, skoro zdajesz sobie sprawę, że
    skanowanie podpisu mailem, to nie jest to samo co podpis cyfrowy.

    PS: tnij cytaty

    Rafał

  • 9. Data: 2003-02-06 14:40:12
    Od: "Mystery Me" <m...@w...pl>

    napisalam:

    "Teoretycznie - tak. Chociazby dlatego ze zgoda na przetwarzanie danych
    osobowych wymaga jakiejs autoryzacji (podpisu recznego lub cyfrowego)."

    na temat skanu sie po jego zapytaniu nie wypowiedzialam.

    Zle mnie zrozumiales. Celem mojej wypowiedzi bylo uswiadomienie mu ze
    chociaz teoretycznie
    nalezy uwierzytelniac dokumenty aplikacyjne (glownie przez wzglad na wymog
    zgody na przetwarzanie danych osobowych)
    to w komunikacji mailowej malo kto przywiazuje do tego wage. Wiec ew. brak
    podpisu przy wysylaniu cv mailem nie wplywa na to ze jego aplikacja bedzie
    odrzucona.

    Mirage

    Użytkownik Rafal <?@?.?> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1tp13$h73$...@a...dialog.net.pl...

  • 10. Data: 2003-02-06 15:17:22
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Mystery Me <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1ts1g$f3l$...@a...news.tpi.pl...

    > na temat skanu sie po jego zapytaniu nie wypowiedzialam.

    Twoja odpowiedź "Teoretycznie tak" dotyczyła właśnie pytania o to czy warto
    podpisywac się odręcznie i potem skanować przy wysłaniu dokumentów mailem.

    > Zle mnie zrozumiales.

    Ok.

    Rafał