PracaGrupypl.praca.dyskusje › analityk systemowy

  • 1. Data: 2004-08-20 08:29:41
    Temat: analityk systemowy
    Od: "owczar28" <o...@s...info>

    Witam
    Tak sobie myśle i myśle
    Chcaiłbym ozstać analitykiem systemowym (może za ogólnie), ale jakoś wiecej
    nie wiem.
    Skończyłem 5 lat informy nawet nieźle szlo
    a teraz handel i to nie w IT tak wyszło ale jak 2 tygodnie po obronie
    dostaje sie pracę w budżetowce to nie ma co wybrzydzać
    i troche mi sie nudzi; ))
    Nie wiem jak to zrobić chodzi mi głownie o jakieś szkoły podyplomy czy coś
    (skończyłem jeszce dla jaj marketing przez rok ;))))
    --
    owczar
    gg id: 3665291

  • 2. Data: 2004-08-20 09:02:50
    Temat: Re: analityk systemowy
    Od: Kula <c...@n...topole.waw.pl>

    owczar28 wrote:
    > Witam
    > Tak sobie myśle i myśle
    > Chcaiłbym ozstać analitykiem systemowym (może za ogólnie), ale jakoś
    > wiecej nie wiem.

    Obawiam się, że nawet skończenie uczelni i kursów nie pomoże Ci przy obecnej
    sytuacji na rynku. Potrzebujesz praktyki. Najlepiej znaleźć pracę na takim
    stanowisku w jakiejś małej firmie, za niewielkie (zapewne) pieniądze i po
    pół roku zacząć szukać pracy u większych aż do skutku (IMHO).

    Kula

  • 3. Data: 2004-08-20 09:24:52
    Od: "remo" <r...@g...pl>

    w informatyce dyplomy to sobie mozna w dupe wsadzic. Pracuje w jednej z
    zachodnich firm w Polsce i powiem Ci ze pracuje u nas kilu gosci ktorzy nie
    maja nawet studiow. Za to przewija sie mnostwo ludzi z niewiadomo ilu
    fakultetami i nie przechodza pierwszego interview. Dlaczego? Bo polskie
    uczelnie gowno daja. Szczegolnie slabi mnie jak ktos mowi ze skonczyl UJ albo
    AGH i co to nie jest. W informatyce liczy sie prawie wylacznie doswiadczenie
    a teorie to sobie mozna w domu dla relaksu czytac.
    Wiedza programistyczna wchodzi do glowy przez palce... a to wymaga lat
    pisania sensownego softu w jakiejs firemce a nie odbebnianie prostych
    algorytmow na zaliczenie.

    pozdrowka.

  • 4. Data: 2004-08-20 09:25:28
    Od: "owczar28" <o...@s...info>

    Użytkownik "Kula" <c...@n...topole.waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stanowisku w jakiejś małej firmie, za niewielkie (zapewne) pieniądze i po
    > pół roku zacząć szukać pracy u większych aż do skutku (IMHO).

    Ok, ale jakieś przygotowanie merytoryczne należy chyba mieć.
    znalazłem takie coś:
    http://akson.sgh.waw.pl/podyplomowe/studia/Informaty
    czne-systemy-zarzadzania.html
    co ty na to

    I tak naprawdę z czym sie wiąże praca analityka

  • 5. Data: 2004-08-20 09:58:05
    Od: Kula <c...@n...topole.waw.pl>

    owczar28 wrote:
    > I tak naprawdę z czym sie wiąże praca analityka

    warstwa pośrednia pomiędzy wymaganiami biznesowymi a zespołem projektantów i
    developerów.

    W nowoczesnych "lekkich" metodologiach inżynierii oprogramowania granice
    pomiędzy analitykami, projektantami i programistami zacierają się coraz
    bardziej. Ale jest to ciągle popularna funkcja.

    Kula

  • 6. Data: 2004-08-20 10:00:53
    Od: "owczar28" <o...@s...info>

    Użytkownik "remo" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiedza programistyczna wchodzi do glowy przez palce... a to wymaga lat
    > pisania sensownego softu w jakiejs firemce a nie odbebnianie prostych

    Chyba jednak torche przesadzasz
    Według mnie najważniejsza jest umiejetnosc szybkiego uczenia.
    A jak wyglada exploatacja takiego zasobu ludzkiego moze ktos opisac na czym
    to polega
    i hmm sorki za okreslenie ale ja widze twoja wypowiedz jako klepacza kodu a
    nie analityka, wyprowadz mnie z bledu jesli sie myle

  • 7. Data: 2004-08-20 10:56:48
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    > I tak naprawdę z czym sie wiąże praca analityka

    Nie no stary rozwaliles mnie. Po 5 latach informy nie wiesz nawet tego
    teoretycznie?
    W chwili obecnej, w dobie narzedzi CASE analityk a wlasciwie
    analityk-projektant bo tak jest najczesciej funkcjonalnie okreslane to
    stanowisko to stanowisko na pograniczu klient - dostawca. Analityk zbiera
    wymagania, oczekiwania i uwagi klienta i jednoczescie zna uwarunkowania
    dostawcy. Analityk jest po czesci takim negocjatorem technicznym i
    przekodowuje oczekiwania klienta na zlecenia dla projektanta (oczywiscie
    znajac uwarunkowania ze strony dostawcy).
    Czesto jest tez sam projektantem (w mniejszych firmach).
    U duzych dostawcow sciezka zlecen wyglada mniej wiecej tak:
    KLIENT<-->analityk--> projektant--> programista.

    sciezka rozwoju moze wygladac tak:
    programista-> projektant-> analityk

    z tym ze programista to typowo techniczna praca i czlowiek ja wykonujacy
    pomimo wiedzy moze nie miec predyspozycji aby zostac projektantem lub
    analitykiem.

    Aby zostac analitykiem powinno sie posiadac:
    - wiedze merytoryczna (o technologii i mozliwosciach dostawcy)
    - wiedze o biznesie (lub procesach) klienta, Tym co ma byc modelowane i
    implementowane w systemie
    - zdolnosci interpersonalne
    - praktyke: umiejetnosc myslenia i przewidywania za klienta, wybiegania duzo
    szerzej poza to co omawia klient, umiejetnosc kodowania zlecen dla
    projektanta (np jakis UML), umijetnosc jasnego, logicznego i jednoznacznego
    formulowania mysli, umiejetnosc negocjowania zagadnien technicznych itd itp.
    I tego wlasnie nie ucza w ksiazkach ani na wykladach. To trzeba nabyc w
    praktyce, ale w tym temacie najwiecej tak naprawde zalezy od Twego
    zaangazowania.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2004-08-20 11:44:23
    Od: "owczar28" <o...@s...info>

    Sorki ze calosc cytuje ale warto
    Tak mądrych zdan nie czytalem juz dawno.
    Nie do końca jednak byłem lamą, chciałem sie tylko upewnić
    Dzięki wielkie

  • 9. Data: 2004-08-20 15:50:15
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    owczar28 wrote:
    > i hmm sorki za okreslenie ale ja widze twoja wypowiedz jako klepacza kodu a
    > nie analityka, wyprowadz mnie z bledu jesli sie myle

    Każdy dobry analityk był kiedyś "klepaczem kodu". I lepiej żeby był w
    tym dobry i miał sporą praktykę, bo inaczej jego praca jako analityka
    będzie mało warta.

    B.

  • 10. Data: 2004-08-20 16:00:58
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wiedza programistyczna wchodzi do glowy przez palce... a to wymaga lat
    > pisania sensownego softu w jakiejs firemce a nie odbebnianie prostych

    Sfrustrowany, bo bez studiow? Nie martw sie, mozna to nadrobic:
    zaocznie, wieczorowo. Wtedy zobaczysz te "proste" algorytmy na
    zaliczenie. Od dwoch lat jestem programista, a uwazam, ze najwieksze
    wyzwania, ktore wymagaly MYSLENIA a nie tylko klepania kodu mialem na
    studiach. Oczywiscie studia zaliczaja i tacy, ktorzy przez 5 lat nic
    samemu nie napisali, ale mam wrazenie, ze nie o nich mowa...

    Pawel