PracaGrupypl.praca.dyskusjeuwaga spam :) KASA DO ZROBIENIA › a może na bezrobocie?
    From: "PrzemekG." <b...@k...prv.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: a może na bezrobocie?
    Date: Wed, 27 Feb 2002 20:39:10 +0100
    Sender: g...@f...onet.pl@pc186.tychy.sdi.tpnet.pl

    Witam, jestem studentem 4go roku na PW wydz. Elektryczny.
    Ad. 1) Informatyka jest juz tak szeroka dziedzina iz mozliwosci jest duzo.
    Ja na przyklad swoja dziedzine odkrylem dopiero jakies pol roku temu,
    probowalem wielu rzeczy, az cos sobie wreszcie upatrzylem :-)
    Jesli chodzi o takie ogolne specjalizacje, no to z mojego punktu widzenia
    mozna wymienic:
    * developerzy - rzezbienie w kodzie, pisanie aplikacji np w C++, Java
    etc...., przechodzilem to przez pare lat i mnie znudzilo w koncu.

    * webmajstrzy, ale tych to chyba juz nikt nie jest w stanie policzyc :-)

    *administratorzy sieci - sieciowcy - Windowsy, Unixy, domenki, DNSy, LANy,
    WANy etc....

    * bazodanowcy(to ja tak zahaczam pod nich) - serwery bazodanowe, tworzenioe
    baz danych, hurtowni danych, SQLe itp....

    * analitycy (tu jest wieksza kasa niz u powyzszych) - projektuja aplikacje,
    diagramy klas, przypadki użycia itp.... Robota dobrze platna ale dosc
    zmudna.

    A tak naprawde to musisz sie znac po trochu na wszystkim + specjalizacja w
    danej dziedzinie.
    Coz ja Ci moge poradzic, jesli sie zdecydujesz na bycie informatykiem to
    musisz sie liczyc z siedzeniem przed kompem. Tak to juz jest. Trzeba to po
    prostu lubiec bo inaczej nic z tego nie bedzie :-)

    Mam jeszcze tylko pare uwag:
    ! - szukaj kierunku studiow, ktory cie zainteresuje, ucz sie czegos co jest
    twoja pasja a jesli bedziesz dobry to kasa sama przyjdzie z czasem. NP.: Co
    z tego,ze bedziesz bankowcem jak po roku pracowania bedziesz mial dosc tych
    wszystkich przelewow kont, kredytow itp...

    2ga- z moich obserwacji : najwieksza kasa jest tam gdzie:
    - obraca sie pieniedzmi, np w bankowosci, ubezpieczeniach
    - zajmujesz sie rzeczami na wyzszym poziomie abstrakcji - wspomniany
    przeze mnie wczesniej analityk.

    PS: Ja sam jeszcze nie pracuje i moja opinia moze byc miejscami mylaca,
    jesli tak to sorry, niech mnie ktos poprawi. Jakby co to zapraszam do
    akademola na pogawedke - Bratniak 238 Pl. Narutowicza.
    Pozdrowka :-) ; Sylwek

    --
    * Pozdrówka od Duronka :=) *