PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie sie z pracy z winy pracodawcy

  • 1. Data: 2003-07-10 19:15:58
    Temat: Zwolnienie sie z pracy z winy pracodawcy
    Od: "Ghost" <a...@a...pl>

    Witam!
    Jestem w nastepujacej sytuacji:
    Firma nie placi wynagrodzenia od kilku miesiecy z powodu tragicznej sytuacji
    finansowej.
    Mam szanse podjac prace w innej firmie.
    Podobno istnieje taka mozliwosc, ze skladam pismo do Dyrektora, ze rezygnuje
    z pacy z winy pracodawcy i dostane wszystkie swiadczenia lacznie z odprawa.
    Czy jest to prawda i czy gdzies w sieci moge znalesc wzor pisma, jakie
    powinienem zlozyc lacznie z paragrafami itp ??
    Bardzo prosze o wypowiedzi osob, ktore praktycznie przeszly cos takiego i
    maja doswiadczenie w tym temacie. Sprawa dla mnmie jest bardzo wazna.
    Pozdrawiam i dziekuje
    Ghost

  • 2. Data: 2003-07-10 19:50:46
    Temat: Re: Zwolnienie sie z pracy z winy pracodawcy
    Od: "Blue" <b...@e...pl>

    Możesz rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy art. 55 k.p.,
    odszkodowanie za okres wypowiedzenia - paragraf 2.
    A nie prosciej i szybciej po prostu wypowiedzieć tej umowy? Tym bardziej że
    masz inną pracę na oku.
    Piszesz zwyczajne podanie że chcesz rozwiązać umowę. W jakiej formie chcesz
    to zrobić (za wypowiedzeniem, bez wypowiedzenia) i termin. I tyle :)
    Pozdrawiam Małgośka

  • 3. Data: 2003-07-10 19:55:45
    Od: "Blue" <b...@e...pl>

    o sory, nie art 55 par (qrde nie mam paragrafu uciekł gdzieś) 1'
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-07-11 06:58:40
    Od: "Tomodati" <a...@o...pl>

    Witam,

    > o sory, nie art 55 par (qrde nie mam paragrafu uciekł gdzieś) 1'
    > Pozdrawiam
    > chcesz

    Nie do konca prawda. Artykul, ktory przytoczylas wymusza wypowiedzenie umowy
    ze skutkiem natychmiastowym. Co wiecej na jego podstawie mozesz takze
    dochodzic odszkodowania w wysokosci przyslugujacego Ci okresu wypowiedzenia.

    Adas

  • 5. Data: 2003-07-11 08:39:59
    Od: "Blue" <b...@e...pl>

    No toż właśnie art 55 k.p. to rozwiązanie umowy o pracę przez PRACOWNIKA z
    winy pracodawcy bez zachowania okresu wypowiedzenia, a § 1' (piękny § <-- do
    Pawła Grądzkiego :P) mówi o odszkodowaniu za ten okres. Dlatego napisałam że
    prościej (nie znaczy że lepiej :)) wypowiedzieć mowę.
    Pozdrawiam Małgośka

  • 6. Data: 2003-07-11 08:42:51
    Od: "Blue" <b...@e...pl>

    § 2 mówi o formie

  • 7. Data: 2003-07-11 09:48:38
    Od: "Tomodati" <a...@o...pl>

    Witaj,

> [...]
    do
    > Pawła Grądzkiego :P) mówi o odszkodowaniu za ten okres. Dlatego napisałam

    Cos chyba nie do konca :-)
    Bylem w PIP i prawniczka, tak poza nawiasem miala przepiekne oczy i
    nieziemski usmiech, powiedziala, ze:
    art 55 par 1' wymusza tryb natychmiastowy jednoczesnie zadac
    odszkodowania...
    Wprzypadku innych trybow nie ma zapisu co do odszkodowania, a jakby nie bylo
    zawsze jakis grosz...
    Tak zostalo powiedziane... ja nie jestem prawnikiem, dlatego poszedlem do
    fachowca :-)

    > prościej (nie znaczy że lepiej :)) wypowiedzieć mowę.

    Hmm, nie do konca, bo pozniej w papierach masz nie wiadomo co, a tak, nie
    placili, to odeszlas i juz :-)

    > Pozdrawiam Małgośka

    Adas

  • 8. Data: 2003-07-11 12:26:03
    Od: "Blue" <b...@e...pl>

> [...]
    > nieziemski usmiech, powiedziala, ze:
    > art 55 par 1' wymusza tryb natychmiastowy jednoczesnie zadac

    No ciężko się z tobą dogadać, przecież napisałam że art 55 § 1' k.p.
    mówi o odszkodowaniu za
    okres wypowiedzenia, jeśli pracownik rozwiązuje umowę w trybie
    natychmiastowym z winy pracodawcy który dopuścił się ciężkiego naruszenia
    podstawowych obowiązków wobec pracownika (patrz:
    obowiązki pracodawcy art 94 - 99 k.p.) art. 94 pkt 5 k.p. w tym
    przypadku...

    > Hmm, nie do konca, bo pozniej w papierach masz nie wiadomo co, a tak, nie
    > placili, to odeszlas i juz :-)

    No właśnie, czy dla ewentualnych przyszłych pracodawców będzie to będzie
    na pewno plus? Byłabym ostrożna. Mam to na myśli że
    trzeba być też krótkowzrocznym. Rozważyć wszystkie za i
    przeciw. Samemu podjąć decyzję. Czy dobrą to się okaże później. Ktoś mógłby
    powiedzieć że rozwiązując umowę że w ten sposób właśnie masz
    w papierach "nie wiadomo co" :)
    No ale też nie ma co myśleć o dotychczasowym pracodawcy, a z resztą
    każdy wie jaka jest sytuacja na rynku, więc chyba nikogo nie zdziwi
    dziś taka adnotacja w św. pracy. W sumie...

    Pozdrawiam Małgośka

  • 9. Data: 2003-07-11 12:27:53
    Od: "Blue" <b...@e...pl>

    qrde co to się stało?? :))