PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak naliczany jest zasiłek chorobowy przy wyn. prowizyjnym?

  • 1. Data: 2008-07-22 18:39:24
    Temat: Jak naliczany jest zasiłek chorobowy przy wyn. prowizyjnym?
    Od: " Filip" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam serdecznie,

    Mam pewien problem. Muszę iść na zwolnienie lekarskie, ale nie wiem, czy mnie
    na to stać. Muszę iść na zwolnienie na ok miesiąc. Pracę zacząłem 19 maja br.

    Moje wynagrodzenie składa się z nastepujących składowych.

    wynagrodzenie - 1600 brutto
    premia uznaniowa - 0%-66% wynagrodzenia zaadniczego
    prowizja - zależna od wypracowanego obrotu.

    Załużmy, że za pierwszy miesiąc (niepełny) otrzymałem 1133pln (netto). Za
    poprzedni miesiąc natomiast 2466 netto.

    Ile będzie wynosiło moje wynagrodzenie za okres choroby ? Posiadam niestety
    pewne obciążenia finansowe, o które muszę zadbać. Jestem trochę jak między
    młotem a kowadłem. Z jednej strony zdrowie, z drugiej płaca.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Filip

  • 2. Data: 2008-07-22 19:13:18
    Od: "info" <p...@w...pl>

    nie jestem specem, wiec moze jeszcze ktos odpowie ci dokladniej, ale
    generalnie zasilek liczy sie w stosunku do wynagrodzenia z 3 ostatnich mc, a
    w przypadku duzych wahan z ostatnich 6 mc (prowizyjne mozna chyba tak
    potraktowac, choc nigdy nie spotkalem sie z definicja co oznacza duze
    wahania)

    jesli pracujesz krocej, to bedzie brany pod uwage srednia z okresu
    zatrudnienia (przesklalowana na pelny miesiac dla maja)

    i jeszcze jedno - jesli idziesz na pelen mc nie ma to znaczenia, ale jesli
    na niepelen mc (badz na mc ale od 15 do 15 tego na przyklad), to w
    regulaminach premii bywa, ze warunkiem jej wyplaty jest brak chorobowego,
    oznacza to, ze w mc w ktorych bierzesz chorobowe, mozesz za czas pracy (np.
    pozostale 15 dni) nie dostac premii uznaniowej, musialbys sprawdzic
    regulamin swojej firmy

  • 3. Data: 2008-07-22 21:16:36
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    info pisze:
> [...]
    > w przypadku duzych wahan z ostatnich 6 mc (prowizyjne mozna chyba tak
    > potraktowac, choc nigdy nie spotkalem sie z definicja co oznacza duze

    Rzeczywiście nie jesteś specem ;)
    Do zasiłku/wynagrodzenia chorobowego bierze się pod uwagę średnią z 12
    miesięcy. Kiedys było 6/12 miesięcy - ale to się zmieniło w lutym 2005r.

    > jesli pracujesz krocej, to bedzie brany pod uwage srednia z okresu
    > zatrudnienia (przesklalowana na pelny miesiac dla maja)

    W tym przypadku maja się nie bierze pod uwagę. Uwzględnia się tylko
    pełne miesiace, czyli tylko czerwiec.

    A co się bierze do podstawy?
    Generalnie kwotę zapisana w umowie o pracę, wynagrodzenie zasadnicze. Co
    do premii, prowizji - to zależy od regulaminu wynagradzania u danego
    pracodawcy. Jeżeli w regulaminie jest zapis, że premia/prowizja zostaje
    zmniejszona/albo nie przysługuje wcale, za okres zwolnienia, to wtedy
    bierze się ja pod uwagę przy wyliczaniu chorobowego. W przeciwnym
    wypadku będziesz miał liczone tylko z 1600 zł.

    Więc najlepiej zapytaj w dziale kadr.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu