PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie lekarskie na wypowiedzeniu

  • 1. Data: 2006-09-01 06:38:35
    Temat: Zwolnienie lekarskie na wypowiedzeniu
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    Czy jeśli w trakcie np. 1-tygodniowego wypowiedzenia pracownik zachoruje i
    przyniesie zwolnienie lekarskie na 3 tygodnie, to wypowiedzenie zostaje
    anulowane? Jeśli tak, to czy całkowicie (i trzeba będzie wręczyć nowe
    wypowiedzenie) czy też wraz z końcem zwolnienia kończy się okres
    wypowiedzenia?

    N.

  • 2. Data: 2006-09-01 07:31:54
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie na wypowiedzeniu
    Od: " JZ" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nixe <n...@f...pl> napisał(a):

> [...]
    > anulowane? Jeśli tak, to czy całkowicie (i trzeba będzie wręczyć nowe
    > wypowiedzenie) czy też wraz z końcem zwolnienia kończy się okres

    Nie ma takich regulacji prawnych żeby anulowały wypowiedzenia. Przynajmniej ja
    sobie o żadnych takich nie przypominam. Znam przypadki gdzie człowieka łapano
    w firmie jak przynosił kolejne zwolnienie i wręczało wypowiedzenie. Praca
    kończy się wraz z końcem okresu wypowiedzenia i tak będzie na świadectwie
    pracy. Zwolnienie nie przedłuża okresu wypowiedzenia. Wyjątek. ciąża (po 3
    m-cu czy jakoś tak). Ciekawi mnie skąd taki pomysł z przedłużeniem
    wypowiedzenia z powodu choroby. Czasem czytam przepisy i na taki jeszcze nie
    trafiłem? Poproszę o źródło, jeśli to nie kłopot!
    JZ

  • 3. Data: 2006-09-01 09:45:45
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    " JZ" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał

> [...]
    > pracy. Zwolnienie nie przedłuża okresu wypowiedzenia. Wyjątek. ciąża (po 3
    > m-cu czy jakoś tak). Ciekawi mnie skąd taki pomysł z przedłużeniem

    Człowiek wpada na różne pomysły tylko po to, by nie zostać bez środków do
    życia.
    Tu akurat nie chodzi o mnie, tylko o jednego z naszych pracowników.
    Mam obawy, że taki sobie właśnie wymyślił sposób, żeby "nie stracić pracy".
    Pocieszające jednak jest to, co napisałeś, a mianowicie, że wypowiedzenie
    nie traci mocy w takim przypadku.

    N.

  • 4. Data: 2006-09-01 11:02:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed8nla$e86$1@inews.gazeta.pl JZ
    <j...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > Znam przypadki
    > gdzie człowieka łapano w firmie jak przynosił kolejne zwolnienie i
    > wręczało wypowiedzenie.
    Trochę dziwne. Przecież jeśli przychodził _tylko_ dać kolejne zwolnienie, to
    albo był jeszcze na poprzednim, albo już pierwszy dzień na nowym (chyba że
    miał jeszcze urlop miedzy nimi). Tak czy inaczej jest w trakcie
    usprawiedliwionej nieobecności w pracy, więc nie można mu wypowiedzieć
    umowy.

    > Wyjątek. ciąża (po 3 m-cu czy jakoś tak).
    Nie po 3 miesiącu.
    Nawet jak ostatniego dnia wypowiedzenia przyniesie zaświadczenie, że jest w
    ciąży, to umowa nie zostanie rozwiązana.
    Nie ma też znaczenia czy w ciążę zaszła przed wypowiedzeniem czy po, i czy o
    tym wówczas wiedziała.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-09-01 14:54:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 1 Sep 2006 13:02:01 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> zakodował:

    >Nawet jak ostatniego dnia wypowiedzenia przyniesie zaświadczenie, że jest w
    >ciąży, to umowa nie zostanie rozwiązana.

    Możesz podać podstawę prawną?

    KP mówi:

    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o
    pracę w okresie ciąży,

    Wypowiada się umowę w momencie wypowiadania - a nie w momencie, kiedy
    ulega rozwiązaniu. Więc nie ważne, czy pracownica wie o ciąży - ważne,
    czy w momencie wypowiedzenia była w ciąży. Za to po otrzymaniu
    wypowiedzenia zajście w ciążę IMO nie chroni przed rozwiązaniem umowy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2006-09-01 16:54:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:q8igf2919gcjuvufgs1h87muoeksvjt0h0@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

> [...]
    > czy w momencie wypowiedzenia była w ciąży. Za to po otrzymaniu
    > wypowiedzenia zajście w ciążę IMO nie chroni przed rozwiązaniem umowy.

    Też mi sie tak początkowo wydawało, ale jednak nie jest tak. SN był uprzejmy
    orzec inaczej.
    Tu podawałem linki:

    Jotte