PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie grupowe - jeszcze raz › Re: Zwolnienie grupowe - jeszcze raz
    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie grupowe - jeszcze raz
    Date: Mon, 7 Jan 2002 13:48:00 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@n062032204129.unregistered.formus.pl

    Użytkownik "gccc22" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a1bneu$ps3$1@news.onet.pl...
    > firma zwalnia grupowo ok 30% personelu z ustaniem stotunku pracy na
    koniec
    > lutego

    A przypadkiem nie 20% ;)

    > i chce wypłacić tylko odprawy 1 miesięczne - dla tych poniżej 10 lat
    pracy
    > itd.

    Zgodnie z ustawą o zwolnieniach grupowych.

    > A moje pytanie co z okresami wypowiedzenia - jeśli ktoś przepracował
    powyżej
    > 3 lat to ma 3 miesięczny okres wypowiedzenia.

    To pracuje jeszcze 3 miesiące, dostaje wynagrodzenie itd. Odprawa jest
    dodatkową gratyfikacją. Istnieje możliwość skrócenia okresu wypowiedzenia
    albo zwolnienia pracownika z wykonywania pracy, ale wtedy i tak trzeba mu
    zapłacić jakby pracował przez 3 miesiące. Reasumując - jeżeli w tym
    miesiącu dostaniesz wypowiedzenie, masz 3 miesięczny okres wypowiedzenia
    i pracujesz w tej firmie < 10 lat (a w Tej firmie nie da się dłużej nawet
    jeżeli pracujesz od początku) to powinieneś dostać 5 wypłat niezależenie
    od tego kiedy faktycznie przestaniesz pracować (za styczeń normalnie + 3
    następne miesiące okres wypowiedzenia + 1 odprawa).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz