PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie chorobowe a wygaśnięcie stosunku pracy

  • 1. Data: 2003-05-23 09:21:32
    Temat: Zwolnienie chorobowe a wygaśnięcie stosunku pracy
    Od: "witos" <usuńto_witekowidzki@wp.pl>

    Drodzy grupowicze. Nie mogłem znaleźć odpowiedzi na to pytanie w archiwum,
    dlatego zwracam się o pomoc do Was.

    Problem może jest banalny. Czy jeżeli kończy mi się umowa o pracę
    (3-miesięczna), i muszę iść na zwolnienie, to czy z punktu widzenia prawa
    (zusu?) jest to taka sama sytuacja, jakbym dostał wypowiedzenie? Mówiono mi,
    że jeśli kończy mi się umowa a ja np. na 3 dni przed jej końcem przyniosę
    zwolnienie, to nie otrzymam zasiłku chorobowego. Czy to prawda? Czy ktoś
    mógłby mi podać w jakich aktach prawnych szukać taich informacji?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję

    Witold Owidzki

  • 2. Data: 2003-05-23 11:10:32
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "witos" <usuńto_witekowidzki@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwolnienie, to nie otrzymam zasiłku chorobowego. Czy to prawda? Czy ktoś
    > mógłby mi podać w jakich aktach prawnych szukać taich informacji?

    Umowa o pracę, czyli ubezpieczenie chorobowe obowiązkowe. Osoba podlegająca
    ubezpieczeniu chorobowemu obowiązkowo ma prawo do zasiłku chorobowego po
    upływie 30 dni nieprzerwanego ubezpieczenia chorobowego.
    np. tu: http://www.zus.pl/swiadcze/zas008.htm

    Tak więc nie wiem, dlaczego masz nie dostać zasiłku chorobowego. Za dni do
    końca umowy o pracę pracodawca wypłaca wynagrodzenie za okres choroby, a za
    następne dni wypłaca zus. Pracodawca przesyła zwolnienie i potrzebne dane do
    zus-u.
    Kasia