PracaGrupypl.praca.dyskusje › Związki zawodowe w firmie

  • 1. Data: 2008-10-10 10:54:13
    Temat: Związki zawodowe w firmie
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Jak założyć taki związek zawodowy? Czy się opłaca? Wygooglowałem
    informację iż związek zawodowy nie musi wcale obejmować jednej firmy ale
    kilka firm. Czy to oznacza że pracownicy jednej firmy mogą przyłączyć
    się do istniejących już związków zawodowych o ile te się zgodzą?

  • 2. Data: 2008-10-10 12:01:36
    Temat: Re: Związki zawodowe w firmie
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oznacza że pracownicy jednej firmy mogą przyłączyć się do istniejących już
    > związków zawodowych o ile te się zgodzą?

    W jakim celu chcesz założyć zz?

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-10-10 12:27:35
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > W jakim celu chcesz założyć zz?

    W naszej firmie łamane są prawa pracownicze. Dotyczy to szczególnie
    tygodniowego limitu godzin pracy. Przekraczamy i to grubo limit 48h.
    Ponadto w firmie jest motywacyjny system wynagradzania typowo zależny od
    produkcji. Nawet ślepy zauważyłby, że w ciągu ostatniego roku produkcja
    wzrosła kilkukrotnie a wynagrodzenia są stałe. Władze firmy twierdzą że
    z wypłatami jest wszystko w porządku. Przydałaby się organizacja która
    broniłaby praw pracowniczych.

  • 4. Data: 2008-10-10 12:42:42
    Od: "andreas" <a...@y...com>

> [...]
    > wypłatami jest wszystko w porządku. Przydałaby się organizacja która broniłaby

    Czyli mówiąc krótko:
    - jesteś analfabetą, który nie potrafi przeczytać swojej umowy o pracę i
    ewentualnie napisać wypowiedzenia,
    - nie umiesz liczyć w zakresie szkoły podstawowej, aby obliczyć, czy dostajesz
    tyle na ile się w umowie umówiłeś.

    Czy nie byłoby taniej i prościej skonczyć wieczorowo podstawówkę?

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-10-10 12:47:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gcnik5$ag8$1@news.onet.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

> [...]
    > dostajesz tyle na ile się w umowie umówiłeś.
    > Czy nie byłoby taniej i prościej skonczyć wieczorowo podstawówkę?
    Umożliwiłoby to także przeczytanie (być może ze zrozumieniem nawet!) ustawy
    o ZZ i aktów okolicznych.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-10-10 15:03:54
    Od: Wiktor <...@...pl>

    andreas pisze:

> [...]
    > - nie umiesz liczyć w zakresie szkoły podstawowej, aby obliczyć, czy
    > dostajesz tyle na ile się w umowie umówiłeś.

    Czyli każdy kto jest członkiem lub chce założyć ZZ jest analfabetą?

    --
    Wiktor

  • 7. Data: 2008-10-10 15:19:20
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Wiktor" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli każdy kto jest członkiem lub chce założyć ZZ jest analfabetą?

    Oczywiście, że nie zawsze. Jest grupa osób w związkach, która na analfabetyzmie
    innych (szeregowych) członków zarabia.

    --
    andreas

  • 8. Data: 2008-10-10 16:39:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > - nie umiesz liczyć w zakresie szkoły podstawowej, aby obliczyć, czy
    > dostajesz tyle na ile się w umowie umówiłeś.

    Krotko mowiac jestes idiota.

    > Czy nie byłoby taniej i prościej skonczyć wieczorowo podstawówkę?

    Polecam.

  • 9. Data: 2008-10-10 16:41:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > W naszej firmie łamane są prawa pracownicze. Dotyczy to szczególnie
    > tygodniowego limitu godzin pracy. Przekraczamy i to grubo limit 48h.

    Z tym to do PIPu.

  • 10. Data: 2008-10-11 12:50:27
    Od: aa <...@...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości

    > Krotko mowiac jestes idiota.
    A to ciekawe, dlaczego andreas jest idiota ?

    > Polecam.

    Tak? A ktora i kiedy konczyles ?