PracaGrupypl.praca.dyskusje › prośba o poradę (długie)

  • 1. Data: 2008-10-09 15:38:07
    Temat: prośba o poradę (długie)
    Od: "hexbi" <h...@o...pl>

    Obecnie kończe studia techniczne, studiowałem zaocznie, w między czasie
    pracowałemw branży zupełnie nie związanej z moim wyuczonym zawodem.
    Praca zapewniała mi przede wszystkim komfort psychiczny pozwalający
    na spokojne dokończenie studiów.

    W końcu przyszedł czas na podjęcie pracy w zawodzie, Postanowiłem
    wypowiedzieć umowę w dotychczasowej pracy, a w wolnym czasie
    szukać pracy i przyłożyć się solidnie do dokończenia studiów i napisaniu
    porządnej pracy dyplomowej.

    Z moich dotychczasowych doświadczeń w poszukiwaniu pracy wynika,
    iż firmy rekrutacyjne głównie kładą nacisk na doświadczenie zawodowe,
    zgodne z ofertą pracy i osoby które nie nie mają odpowiedniego wpisu
    w CV nie mają czego szukać w firmach rektrutujących, mimo iż pozostałe
    wymagania są spełnione. Dodam iż obecnie byłem na dwóch rozmowach
    kwalifikacyjnych (poza miejscem zamieszkania) z czystej ciekawości,
    jakie konkrente wymagania stawiają pracodawcy - aplikacje wysyłałem
    bezpośrednio do pracodawcy.

    Właśnie tutaj mam największy dylemat ponieważ nie wiem jak dalej postąpić.
    99% ogłoszeń w sieci jest z firm rekrutacyjnych.

    Mam kilka możliwości:

    - przeprowadzić się do innego miasta (obecnie mieszkam w warszawie) gdzie
    są lepsze perspektywy rozwoju
    - iśc do kolegi aby napisał mi lipną umowę o dzieło/zlecenie albo kwit o jakimś
    stażu i to wpisać do CV aby tylko warunek postawiony w ogłoszeniu był
    spełniony/ jednym słowem ściemniać.
    - dalej wysyłać ślepo CV, licząć jak jakiś rekruter zlituje się nade mną i wyśle
    moją aplikacje do rozpatrzenia przez pracodawcę
    - starać się wysyłać aplikacje bezpośrednio do firm z pominięciem firm
    doradztwa personalnego.

    Mam prośbe o poradę co najlepiej zrobić w mojej sytuacji.

    Pzdr
    hexbi

  • 2. Data: 2008-10-09 16:46:52
    Temat: Re: prośba o poradę (długie)
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "hexbi" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > w branży zupełnie nie związanej z moim wyuczonym zawodem.

    Dlaczego???

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-10-09 17:07:59
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "hexbi" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego???

    Ej, no czytaj:
    "Praca zapewniała mi przede wszystkim komfort psychiczny pozwalający
    na spokojne dokończenie studiów."

    M.

  • 4. Data: 2008-10-09 17:15:03
    Od: "hexbi" <h...@o...pl>

    "andreas" <a...@y...com> wrote in message news:gclcht$obi$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "hexbi" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego???

    Głównie dlatego, iż praca docelowa w większości przypadków
    jest w trybie ciągłym 7dni /24h, a ja mimo studiów zaocznych
    mialem co tygodniowe 2-dniowe zajęcia. Poza tym jestem po
    liceum a nie techników :(. Pracowałem kiedyś na trzy
    zmiany i przez to narobiłem sobie duuużo zaległości, więc praca
    która dawała mi "spokój psychiczny" była najlepszym rozwiązaniem.

  • 5. Data: 2008-10-09 17:47:45
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > więc praca
    > która dawała mi "spokój psychiczny" była najlepszym rozwiązaniem.

    Ciekawie pojmujesz "spokój psychiczny".
    Ja bym go nie miał, gdybym wiedział, że robie praktykę zawodową w fachu, który
    nie ma żadnego związku z robionym właśnie wykształceniem.

    --
    andreas

  • 6. Data: 2008-10-09 18:02:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gclg42$4lm$1@news.onet.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

    > Ciekawie pojmujesz "spokój psychiczny".
    > Ja bym go nie miał, gdybym wiedział, że robie praktykę zawodową w fachu,
    > który nie ma żadnego związku z robionym właśnie wykształceniem.
    Skoro byś nie miał, to może ty ciekawie pojmujesz spokój psychiczny?
    Zresztą co ci do tego, jak kto go pojmuje?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-10-09 18:09:08
    Od: "hexbi" <h...@o...pl>

    "andreas" <a...@y...com> wrote in message news:gclg42$4lm$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "hexbi" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawie pojmujesz "spokój psychiczny".

    zapewne to, że spokojnie mogłem opłacić czesne, czynsz, i nie zastanawiać
    się czy wypić z kolegami piwo czy kupić coś do jedzenia (takie coś
    już przeżyłem).

    > Ja bym go nie miał, gdybym wiedział, że robie praktykę zawodową w fachu, który
    > nie ma żadnego związku z robionym właśnie wykształceniem.

    Wiesz studiować a przejść przez studia to zupełnie dwie różne drogi
    można pracować robić coś na chlopski rozum a mozna też sięgnąć
    po wiedzę zrobić coś szybciej i lepiej. Widzisz wszystko byłoby OK
    ale w mojej opinii firmy rekrutujące nie patrzą pod kątem potencjału
    przyszłego pracownika, tylko odtwórczo sprawdzają CV z wymaganiami.

    Zreszta czasu nie cofnę, dlatego proszę o poradę, chyba że chcesz
    dalej roztrząsać moją przeszłość i dociekać dlaczego wybrałem tą
    a nie inna droge.

    hexbi

  • 8. Data: 2008-10-09 18:31:52
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    Witam,

    jakie wykształcenie (kierunek studiów) i jaka branża (tam gdzie pracowałeś).

    B.Z.

  • 9. Data: 2008-10-09 18:38:47
    Od: "hexbi" <h...@o...pl>

    "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > jakie wykształcenie (kierunek studiów) i jaka branża (tam gdzie pracowałeś).

    automatyka i robotyka; bankowość elektroniczna

  • 10. Data: 2008-10-09 19:26:47
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > automatyka i robotyka; bankowość elektroniczna

    Pozostaje kwestia tego co jest rozumiane jako bankowość elektroniczna. Czy to
    była infolinia czy praca przy komputerze.

    W którym kierunku chcesz iść po AiR? Programowanie sterowników?
    Projektowanie/automatyzacja? Utrzymanie ruchu?

    B.Z.
    też m.in. po AiRze.