PracaGrupypl.praca.dyskusjeZostalem na lodzie ? › Zostalem na lodzie ?
    From: "Maciej" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Zostalem na lodzie ?
    Date: Sun, 9 Jun 2002 14:20:31 -0700
    Sender: m...@p...onet.pl@dlp-gtc-as3-as128.ipartners.pl

    Witam grupowiczow,
    prosze o pomoc w ocenie nastepujacych faktow.
    Ubieglego roku w lutym porozumialem sie z szefostwem firmy w ktorej
    pracowalem co do podwyzki. Mialem dostawac dodatek do pensji (staly),
    najpierw na osobnej umowie zleceniu, a potem jako premie. Byla to umowa
    ustna. Dodatek ten dostawalem , co prawda byl mi wyplacany niejednokrotnie
    po monitach z mojej strony i niejednokrotnie z niemalym opoznieniem.
    Ostatnie pieniadze dostalem 30 pazdziernika za lipiec i sierpien
    jednoczesnie. Potem juz byly tylko obietnice, ustne i pisemne (comiesieczne
    wnioski o wyplacenie mi premmi) i kolejne niedotrzymywane terminy wyplaty,
    ktore podawal mi pracodawca. Obecnie sytuacja wyglada w sposob nastepujacy.
    Kwiecien tego roku byl ostatnim miesiacem mojej pracy w tej firmie. Zostalem
    zwolniony za wypowiedzeniem pracodawcy. Nadmienie, ze firma ewidetnie
    popadla w problemy finansowe (trudnosci z plynnoscia finansowa i zwolnila
    ok. 1/3 zalogi to mniej wiecej 150 osób. Firma ta zalega mi z wyplaceniem
    dodatku do pensji za osiem miesiecy (posiadam kserokopie wniosków o
    wyplacenie mi premii i jednego swiadka ustnej umowy), ja skupiam sie na
    grzecznym przypominaniu, ze miesiacami czekam na te pieniadze, a szefostfo
    firmy grzecznie i spokojnie mnie uspokaja, ze te pieniadze mi sie naleza i
    otrzmam je lada moment. Czyli na dodatek z z wrzesnia czekam juz ponad
    siedem miesiecy, za pazdziernik ponad szec i tak dalej do kwietnia. Prosze
    podpowiedziec jakie mam mozliwosci: pozostaje mi trwac w lagodnosci i
    grzecznie prosic, czy moge skierowac sprawe do sadu liczac na pozytywne dla
    mnie roztrzygniecie.

    Za pomoc z K2 wielkie dzieki
    pozdrawiam Maciej Kaczmarski