PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana właściciela firmy

  • 1. Data: 2007-07-26 18:57:31
    Temat: Zmiana właściciela firmy
    Od: "Chris" <k...@g...pl.NOSPAM>

    Witam Szanownych Forumowiczów,

    Otóż chciałbym zasięgnąć informacji, doświadczenia innych w następującej
    sprawie.
    Jest oto firma sp. z o.o. która to pewnego dnia zmienia swoich właścicieli,
    czyli udziałowców (wszystkich).
    Niestety nie wiem jaki będzie to miało wpływ na oczekiwania nowych
    właścicieli względem pracowników, sposobu pracy, zarządzania, etc.jakiś
    napewno, no nie czarujmy się :-).
    Nowi właściciele kupują nieruchomości i ruchomości firmy, w tym i
    pracowników - jakkolwiek dziwnie to brzmi.
    Pytań jest kilka :
    1. Czy w powyższym świetle zmienia się stosunek pracy firma-pracownik ?
    (zasadniczo firma jako osoba prawna pozostaje bez zmian więc chyba nie?)
    2. Pracownik może w sumie dojść do wniosku, że dla nowych właścicieli
    pracować raczej nie będzie chciał - czy pozostaje wtedy jedynie
    wypowiedzenie stosunku pracy przez pracownika ?
    3. Czy zmiana właścicieli automatycznie rozwiązuje stary zarząd firmy, czy
    zarząd sam rezygnuje, a nowi właściciele powołują nowy ?
    4. Czy prokurent firmy reprezentujący stary zarząd automatycznie staje się
    reprezentantem nowego zarządu, czy każdorazowo nowy zarząd (nowi członkowie)
    muszi ponownie powierzyć reprezentację firmy.
    5. Czy ustanowienie prokury zmienia stosunek pracy ? (bezsprzecznie
    zmieniają się obowiązki pracownika więc chyba tak?).

    Pozdrawiam,
    Chris

  • 2. Data: 2007-07-26 21:19:23
    Temat: Re: Zmiana właściciela firmy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 26 Jul 2007 20:57:31 +0200, "Chris"
    <k...@g...pl.NOSPAM> zakodował:

    >Nowi właściciele kupują nieruchomości i ruchomości firmy, w tym i
    >pracowników - jakkolwiek dziwnie to brzmi.

    Nie ma znaczenia, czy robia to starzy, czy nowi właściciele.

    >1. Czy w powyższym świetle zmienia się stosunek pracy firma-pracownik ?
    >(zasadniczo firma jako osoba prawna pozostaje bez zmian więc chyba nie?)

    Dokładnie - umowa jest ze spółką, która ma osobowość prawną. Kto jest
    właścicielem nie interesuje pracownika. Dla przykładu w spółce
    akcyjnej pracownik może nawet nie mieć pojęcia kto jest właścicielem.

    >2. Pracownik może w sumie dojść do wniosku, że dla nowych właścicieli
    >pracować raczej nie będzie chciał - czy pozostaje wtedy jedynie
    >wypowiedzenie stosunku pracy przez pracownika ?

    Tak. Ale nie zawsze - niektórych umów o pracę nie można wypowiedzieć.

> [...]
    >reprezentantem nowego zarządu, czy każdorazowo nowy zarząd (nowi członkowie)
    >muszi ponownie powierzyć reprezentację firmy.

    Nowi udziałowcy muszą podjąć odpowiednie uchwały, żeby cokolwiek
    zmienić w firmie. Prokurent prezentuje spółkę - nie jej właścicieli.

    >5. Czy ustanowienie prokury zmienia stosunek pracy ? (bezsprzecznie
    >zmieniają się obowiązki pracownika więc chyba tak?).

    Prokura to tylko upoważnienie do reprezentowania firmy - nijak się ma
    do stosunku racy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2007-07-27 05:49:12
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Tak. Ale nie zawsze - niektórych umów o pracę nie można wypowiedzieć.

    Nie rozumiem. Czemu niektórych umów o pracę nie można wypowiedzieć? To
    znaczy, że pracodawca może łamać wszystkie prawa pracownicze, znęcać się,
    molestować a pracownik nadal musi chodzić do pracy i godzić się na to
    wszystko?

  • 4. Data: 2007-07-27 06:13:18
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Gienek wrote:

    > Nie rozumiem. Czemu niektórych umów o pracę nie można wypowiedzieć? To

    Konkretnie chodzi o umowy na czas okreslony do 6 miesiecy lub powyzej
    bez klauzuli o mozliwosci wypowiedzenia.

    > znaczy, że pracodawca może łamać wszystkie prawa pracownicze, znęcać się,
    > molestować a pracownik nadal musi chodzić do pracy i godzić się na to
    > wszystko?

    Nie. Wypowiedzenie jest tylko jednym z mozliwych sposobow rozwiazania
    stosunku pracy. Inne mozliwosci to porozumienie stron oraz rozwiazanie
    bez wypowiedzenia z powodu ciezkiego naruszenia obowiazkow przez druga
    strone i to moze zrobic zarowno pracodawca, jak i pracownik.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 5. Data: 2007-07-28 05:37:30
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Konkretnie chodzi o umowy na czas okreslony do 6 miesiecy lub powyzej
    > bez klauzuli o mozliwosci wypowiedzenia.

    Czyli chodzi o "lojalnościówkę"

  • 6. Data: 2007-07-28 22:11:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8c0tk$hb3$1@inews.gazeta.pl Gienek
    <g...@s...pl> pisze:

    > Nie rozumiem. Czemu niektórych umów o pracę nie można wypowiedzieć?
    Bo tak stanowi prawo pracy.

    > znaczy, że pracodawca może łamać wszystkie prawa pracownicze, znęcać się,
    > molestować a pracownik nadal musi chodzić do pracy i godzić się na to
    > wszystko?
    Oczywiście, że nie. Może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracodawcy.

    --
    Jotte