PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana pracy a urlop - przeniesienie urlopu ze starej pracy do nowej..

  • 1. Data: 2005-07-01 21:19:01
    Temat: Zmiana pracy a urlop - przeniesienie urlopu ze starej pracy do nowej..
    Od: "Robert Nowak" <...@...pl>

    witam
    Wlasnie zmienilem prace wczesniej pracowalem w agencji pracy tymczasowje
    mialem umowe o prace tymczasowa skonczyla mi sie umowa i teraz mam prace w
    innej firmie z poprzedniej zostalo mi troche urlopu chca mi wyplacic
    ekwiwalent za to .. czy istnieje jakas mozliwosc zeby mi zamiast ekwiwalentu
    przeniesli urlop do nowej pracy ? nowy pracodawca jest sklonny zaakceptowac
    to... tylko stary twierdzi ze nie ma takiej mozliwosci... i muszi kase
    wyplacic prosze o info

  • 2. Data: 2005-07-01 21:27:34
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Robert Nowak <...@...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > pracy ? nowy pracodawca jest sklonny zaakceptowac to... tylko stary
    > twierdzi ze nie ma takiej mozliwosci... i muszi kase wyplacic

    Pracodawca ma *obowiązek* wypłacenia ekwiwalentu w przypadku rozwiązania
    stosunku pracy - proporcjonalnie do przepracowanych miesięcy.
    Nie da się przenieść tego do nowej pracy.
    Ale skoro nowy pracodawca chce ci dać więcej urlopu, to nie ma
    przeszkód. Może ci dać nawet i 50 dni, to już od niego zależy. Nie może
    ci dać mniej niż wymagają przepisy, a że da ci więcej, to jego pieniądze
    i jego sprawa...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-07-01 21:32:27
    Od: "Robert Nowak" <...@...pl>

> [...]
    > przeszkód. Może ci dać nawet i 50 dni, to już od niego zależy. Nie może
    > ci dać mniej niż wymagają przepisy, a że da ci więcej, to jego pieniądze

    Szkoda ze sie nie da przeniesc, no trudno :-)
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-07-02 06:48:25
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
> [...]
    > przeszkód. Może ci dać nawet i 50 dni, to już od niego zależy. Nie może
    > ci dać mniej niż wymagają przepisy, a że da ci więcej, to jego pieniądze

    Niekiel, na pewno sa mozliwosci przeniesienia urlopu, o ile rozwiazanie
    stosunku pracy nastapilo na mocy porozumienia stron, dla poprzedniego
    pracodawcy jest wtedy bezpieczne uzyskanie zapewnienia od aktualnego
    pracodawcy o fakcie przejecia niewykorzystanego w poprzednim miejscu
    pracy urlopu. Hak tkwi jednak w tym, ze jezeli aktualny pracodawca nie
    dotrzyma slowa i nie udzieli urlopu , ten poprzedni musi wyplacic
    ekwiwalent i dlatego pracodawcy niechetnie sie na to zgadzaja

    Tylko nie pytajcie o podstawe prawna..... weekend jest, nie mam nic w
    domu do czego moglabym "luknac", a wiedza pochodzi albo z orzecznictw
    sadowych , albo z inforu, nie pamietam....

    --
    pozdrawiam
    Ewa (Kraków)

    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 5. Data: 2005-07-02 13:20:26
    Od: "Robert Nowak" <...@...pl>

    Mimo wszystko jak by ktos znalazl jakies podstawy prawne bedze wdzieczny...