PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana etatu na samozatrudnienie - jak przeliczyć?

  • 11. Data: 2008-04-12 18:02:05
    Temat: Re: Zmiana etatu na samozatrudnienie - jak przeliczyć?
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ftqs5l$m4$1@news.onet.pl...

    > Ma takie ułatwienie, że ma jednego pracownika mniej.

    Nie badz posrAnyUser. Kazdy kij ma dwa konce. A w przypadku przechodzenia na
    samozatrudnienie z cienszej strony jest pracownik. Znaczy grubsza strona
    moze pracodawcy przyp..c.

    sz.

  • 12. Data: 2008-04-12 18:31:23
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-04-12 19:41 [Liwiusz] napisał(a):

    > Chorobowe jest o tyle kosztem pracodawcy, że do 33 dni w roku to on
    > musi płacić wynagrodzenie za czas choroby. Pracownik przechodząc na

    A, w tym sensie faktycznie.
    btw zaprojektowane jest skrócenie tego ryzyka z 33 do 14 dni od
    przyszłego roku :-)

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 13. Data: 2008-04-13 12:47:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Sat, 12 Apr 2008 18:24:13 +0200, "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> zakodowal:

    >Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    >No ale jaki interes - przy takim przeliczeniu umowy o prace na
    >samozatrudnienie - ma w zmianie formy wspolpracy pracodawca?

    Brak hedcountu
    Brak potrzeby prowadzenia HR i płac
    Brak ryzyka chorobowego (czyli płacenia wynagrodzenia chorobowego - do
    1/12 rocznego wynagrodzenia w przypadku 100%).
    Brak kosztów badań okresowych i szkoleń BHP.

    Pewnie jeszcze sporo pominąłem.

    Generalnie - cały KP idzie w niepamięć.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 14. Data: 2008-04-13 14:20:36
    Temat: A gdyby firma była zarejestrowana na Słowacji?
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Jeśli zarejestrowałbym firmę na Słowacji, to czy wówczas mógłbym zawrzeć
    umowę zlecenie z byłym pracodawcą i jednocześnie mieć korzyści w
    postaci: niskich składek na ubezpieczenia społeczne (słowackie) oraz
    podatek liniowy? Czy to jest sposób na obejście polskich przepisów?

  • 15. Data: 2008-04-14 12:22:13
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    minimum:
    dotychczasowe pełne brutto pracodawcy (czyli Twoje brutto razy bodajże 1,19)
    powinno być kwotą netto na Twojej fakturze.
    maksimum: plus nieskończoność
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2008-04-14 12:40:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jackare pisze:
    > minimum:
    > dotychczasowe pełne brutto pracodawcy (czyli Twoje brutto razy bodajże
    > 1,19) powinno być kwotą netto na Twojej fakturze.
    > maksimum: plus nieskończoność

    A dlaczego tylko takie minimum? Pracownik jest wtedy w plecy np. o urlop.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2008-04-14 15:06:19
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    > A dlaczego tylko takie minimum? Pracownik jest wtedy w plecy np. o
    > urlop.

    Bo to jest uczciwe minimum a taki biznes musi być opłacalny dla obydwu stron
    transakcji i to nie w okresach rocznych czy dwuletnich ale przy obecnej
    rotacji pracowników w okresach miesięcznych, najdalej kwartalnych.

    Czy pracownik jest w plecy? Hmmm, pomyślmy.

    Pracownik, właściwie przedsiębiorca jest do przodu:
    na ZUSie - licząc tylko częśc kosztów brutto pracodawcy (czyli 19% z 5000
    ubruttowionego wynagrodzenia pracownika), którą przejmuje jest 950 zł
    miesięcznie "do przodu",co daje rocznie 11 400 zł co od biedy wystarczy na
    urlop.
    na rozliczeniu podatku PIT - może ujmować w KUP elementy których nie mógł do
    tej pory ująć i odliczać od przychodu (samochód, paliwo, telefony, zakupy),
    a które i tak ponosił
    na swobodzie działania - może wystawiać faktury i świadczyć usługi nie tylko
    dla dotychczasowego pracodawcy.
    W normalnych warunkach umowy o pracę, świadczenia które zabiera państwo to
    ok 85-89% wynagrodzenia netto. W tym przypadku cała ta kwota jest do
    dyspozycji "pracownika". Jak rozliczy obciązenia i świadczenia - tu już jest
    jego pole do popisu.
    Uważam że jest to uczciwe minimum, a maksimum jak napisałem nie musi miec
    ograniczeń.
    Nie można wszystkiego wyliczyć i przerzucić na pracodawcę (ZUS, potencjalne
    wynagrodzenie chorobowe, urlop, wycenić utratę ochrony na umowie o pracę) bo
    to mu się nie opłaca i nikt normalnie kalkulujący się na to nie zgodzi. Jest
    pewne ryzyko, ale są też korzyści więc obie strony muszą z czegoś
    zrezygnować. Jak to mówią: "jest ryzyko - jest zabawa"
    Nie można zjeść ciastka i mieć ciastka, a jeżeli chcemy patrzeć na korzyści
    w okresach np rocznych dwuletnich czy pięcioletnich to ok, minimum może być
    większe, ale wynagrodzenie niech sobie taki pracownik odbierze także po
    dwóch czy pięciu latach
    --
    Jackare

  • 18. Data: 2008-04-21 20:52:11
    Od: "Sebastian Ciesielski" <s...@p...fm>

    > Jeśli na etacie zarabiałem 5 tys. brutto, to na jaką kwotę powininna
    > opiewać umowa zlecenie, którą zawrę z byłym pracodawcą? 5930.50 ? (wg
    > kalkulatora: http://www.bankier.pl/narzedzia/kalkulatory/placowy/
    )

    pracodawca liczy, że nie wyda na ciebie więcej niż dotychczas,
    albo liczy, że wyda mniej
    i ma nadzieję, że namówi ciebie na taki układ, bo masz różnorakie możliwości
    odliczenia itp.

    to jest archaiczna forma zatrudnienia, tak uważam

    S.