PracaGrupypl.praca.dyskusjeZmarnowałem kilka lat... Co robić? › Zmarnowałem kilka lat... Co robić?
    From: "phet" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Zmarnowałem kilka lat... Co robić?
    Date: Fri, 15 Aug 2003 10:46:07 +0200

    Jak w temacie. Wyobraźcie sobie zdolnego młodego człowieka, który poszedł na
    studia i postanowił odreagować lata spędzone z książkami. Przez całą
    podstawówke i liceum byłem rodzajem outsidera ze względu na brak
    zainteresowania zabawą itp. Siedziałem sobie cichutko w domku i zdobywałem
    wiedzę z przeróżnych tematów, bo wszystko mnie interesowało (historia,
    polityka, akonomia, nauki ścisłe....). Nagle znalazłem się na studiach
    (kierunek jak najbardziej techniczny), w towarzystwie ludzi, którzy jak mi
    się zdawało jedynie o zabawie myśleli. I spędziłem bezczynnie te 5 lat, nie
    szukając pracy, praktyki itp., nie zdobywając tej naprawdę użytecznej wiedzy
    (w każdym razie nie w takim stopniu jak bym w tej chwili chciał i na jaki
    pozwalają mi możliwości). Mogę powiedzieć, że jedyne czego naprawdę
    nauczyłem się na studiach to praca w warunkach stresu i pod presją czasu,
    gdyż wszystkie projekty które innym zajmowały powiedzmy 2-2,5 miesiąca ja
    zmuszony byłem robić w 2 tygodnie przed sesją. Do tego doszło jeszcze pare
    innych nieprzyjemnych spraw, które jednak wolałbym przemilczeć. Przejrzałem
    na oczy w okolicach marca. Kłopoty finansowe zmusiły mnie do poszukiwania
    pracy i jakież było moje zdumienie: na około 100 wysłanych CV na żadne nie
    otrzymałem odpowiedzi (szablonik CV i listu motywacyjnego :). W tym momencie
    pracuję "na czarno" jako informatyk, agent handlowy, sprezdawca i Bóg jeden
    wie kto jeszcze (takie troche rozległe obowiązki) starając się wierzyć w
    stwierdzenie pracodawcy, że podpiszemy umowę o pracę jak tylko się obronię
    (z resztą nawet jeśli nie podpiszemy to to czego się nauczę jest moje :). I
    teraz pytanie: jak przekonać pracodawcę by uwierzył w moje możliwości i chęć
    wykazania się jeżeli taki pracodawca widzi że koleś sie za przeproszeniem
    opier.... podczas studiów. A o tym że chcę się wykazać świadczyć może to, że
    nawet pracując przez miesiąc w hipermarkecie starałem się robić więcej i
    lepiej od innych :). Mam jeszcze kilka pytań ale pozostawię je na później...

    Pozdrawiam
    Dawid